Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Du menar att du tycker dom är fula?

Nej. Kristina Lugn är väl varken eller och Helena von Z skulle jag nog kunna drömma både det ena och det andra om om hon var trettio år yngre. Men det är inte därför jag gillar henne.

Hon kanske vore något för dig om hon inte var gift.

Postat

Böcker jag fått tips om att köpa - på POCKET:

H P Lovecraft - Noveller (novellsamling)

Caroline L Jensen - Fru Bengtssons andliga uppvaknande (roman)

Einar Askestad - Det liknar ingenting (novellsamling)

Kjell Eriksson - Den upplysta stigen (kriminalroman)

Mirja Unge - Brorsan är mätt (novellsamling)

Peter Kihlgård - Serenader (novellsamling)

Nån som läst nån?

Postat (redigerat)

Böcker jag fått tips om att köpa - på POCKET:

H P Lovecraft - Noveller (novellsamling)

Caroline L Jensen - Fru Bengtssons andliga uppvaknande (roman)

Einar Askestad - Det liknar ingenting (novellsamling)

Kjell Eriksson - Den upplysta stigen (kriminalroman)

Mirja Unge - Brorsan är mätt (novellsamling)

Peter Kihlgård - Serenader (novellsamling)

Nån som läst nån?

Jepp, HPL har jag läst det mesta av men är du inte alls inne på fantasy/gotisk skräckromantik/sci-fi så lär du inte gilla den. Om du öht ska läsa något av HPL så borde du börja med något mer "lättare" typ "Vid Vansinnets Berg" och/eller "Skuggan över Innsmouth". Jag rekommenderar INTE något som har med the Dream Cycle att göra.

Iofs; börja med E A Poe.

Redigerat av CHAE
Postat (redigerat)

Någon som läst Jules Verne? Mer specifikt Den gröna strålen?

Ja och ja. Det var ..."sådär". Lite snustorr. Du ska läsa den på franska antar jag?

Edith: tyckte att "Den hemlighetsfulla ön" är bra som fan när jag läste den första gången typ på mellanstadiet men jag läste om den kändes den mest lite småtrist. Nemo i all ära men lite för "fantastisk".

Redigerat av CHAE
Postat

Ja och ja. Det var ..."sådär". Lite snustorr. Du ska läsa den på franska antar jag?

Oj, vilken fullträff! Ja, jag köpte den på ebay, men har inte kommit än. Ser det mer som franskaövning än litteraturnjutning, men är ju bra om den är bra. Anledningen till att jag vill läsa just den är för att världens bästa film har samma titel och är inspirerad av boken.

eric%20rohmer%20le%20rayon%20vert.JPG

Postat (redigerat)

debatt: Umemagnus kom med en :erik: i din driverfel-tråd nyss. I lol'd (surprise, surprise).

Redigerat av CHAE
Postat

Oj, vilken fullträff! Ja, jag köpte den på ebay, men har inte kommit än. Ser det mer som franskaövning än litteraturnjutning, men är ju bra om den är bra. Anledningen till att jag vill läsa just den är för att världens bästa film har samma titel och är inspirerad av boken.

eric%20rohmer%20le%20rayon%20vert.JPG

😆

You go, girl!

Postat

Ja, det var ju skrattretande roligt...

Jag fattade inte vad du menade men nu ser jag; det vart fel smiley! Det skulle vara en 😑 istället.

Postat

😮

🥰

😊

Hur mår du?

Sååå, inte länge kvar tills du ska träffa tjejen då igen. Kommentarer på det?

Postat

Vad gör F&F? Är det någon happening?

Och då menar jag inte forskning och framsteg.

Dom söp till ordentligt under sitt program nu. Slöddrar riktigt mycket och har härliga fylleblickar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.