Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Då hade du och dina mobbar kollegor varit glada va? Det är kul att detta enar er. Kalla mig för rasist osv

Tvärtom, det är bra med lite action!

Fan vad härligt, för några dar sen var det reklamdebatten och nu det här! uts uts uts uts

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns mycket som enar oss faktiskt, men du är knappast en sån sak. Tro det eller ej så hade alla i längsta den här synen på människor och på världen redan innan den här diskussionen började, men nu syntes det ju klart och tydligt att vi delade den här uppfattningen. Nu pratar jag för alla och håller nån inte med så säg till men när det kommer folk och snackar skit och har åsikter som är uppenbart inkonsistenta (man får tycka vad man vill, men...; jag dömer inte alla, men...; etc) och framförallt uppenbart dumma så reagerar vi. Såna människor är vi. Vi tycker saker. Det är det bara att finna sig i.

Nu tänker jag släppa det här och använda blockeringsfunktionen på forumet för första gången. (om jag hittar den)

Link to comment
Dela på andra sajter

Då hade du och dina mobbar kollegor varit glada va? Det är kul att detta enar er. Kalla mig för rasist osv

Okej. Jag noterar det och går vidare i livet 🙂

Personligen tycker jag att det hela handlar om ett utbyte av åsikter. Du tycker si och jag (och några med mig) tycker så. Att dra mobbnings-kortet och misshandels-kortet kändes overkill men "hey" jag kan leva med det.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

En liten försynt fråga...

Tror ni att mp3-böcker kommer att ta över pappersböckerna på samma sätt som streaming/nedladdning av mp3 väl tagit över skivförsäljningen?

Inte alls i samma utsträckning isåfall. Det är ju röst istf text. Kanske e-böcker.

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten försynt fråga...

Tror ni att mp3-böcker kommer att ta över pappersböckerna på samma sätt som streaming/nedladdning av mp3 väl tagit över skivförsäljningen?

Nja... nä men de är här för att stanna (precis som olika samhällsgrupper 🙂 ).

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns mycket som enar oss faktiskt, men du är knappast en sån sak. Tro det eller ej så hade alla i längsta den här synen på människor och på världen redan innan den här diskussionen började, men nu syntes det ju klart och tydligt att vi delade den här uppfattningen. Nu pratar jag för alla och håller nån inte med så säg till men när det kommer folk och snackar skit och har åsikter som är uppenbart inkonsistenta (man får tycka vad man vill, men...; jag dömer inte alla, men...; etc) och framförallt uppenbart dumma så reagerar vi. Såna människor är vi. Vi tycker saker. Det är det bara att finna sig i.

Nu var ju jag borta en timme, men innebär detta att jag nu ändå måste gå tillbaka och läsa ikapp nu då, för jag vet ärligt talat inte vad Henber skulle ha skrivit som var rasistiskt. Jag måste ha missat det.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad betyder det?

Att det flyttar dit massa coola människor (konstnärer, musiker, författare, osv) för att det är billigt och beohemiskt, lattehipsters från övre medelklass flyttar efter, hyrorna höjs, sunkhak blir starbucks, de som bodde där har inte råd att bo kvar längre, och vips så var det inte så bohemiskt längre. Som hänt på söder i Stockholm, Möllan i Malmö, Brooklyn i New York, hela Paris mm

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det flyttar dit massa coola människor (konstnärer, musiker, författare, osv) för att det är billigt och beohemiskt, lattehipsters från övre medelklass flyttar efter, hyrorna höjs, sunkhak blir starbucks, de som bodde där har inte råd att bo kvar längre, och vips så var det inte så bohemiskt längre. Som hänt på söder i Stockholm, Möllan i Malmö, Brooklyn i New York, hela Paris mm

Flytta då! Vissa kvarter i östra berlin är ju riktigt najs.

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten försynt fråga...

Tror ni att mp3-böcker kommer att ta över pappersböckerna på samma sätt som streaming/nedladdning av mp3 väl tagit över skivförsäljningen?

Du är ju nationalekonom, det vet du ju själv. Streaming/nedladdning och skivor är varor som lätt kan substitueras. Mp3-böcker och pappersböcker skiljer sig ju ganska mycket åt (t.ex vilket sinne som används) och därför borde ju inte lika mycket flyttas över.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flytta då! Vissa kvarter i östra berlin är ju riktigt najs.

Men jag vill hellre till Lund nu. Har liksom inget i Berlin att göra, kan inte tyska, skulle behöva jobba istället för att plugga, känner ingen och skulle inte lära känna någon, och har liksom ingen lust att flytta dit. Bara det att det är ballt, så det vore ju häftigt om jag hade anledning att flytta dit och möjlighet att trivas. Så kanske om fem tio år isåfall, men, då kommer det inte vara ballt längre.

Bara kom att tänka på det för att det är så mycket snack om Berlin och Tyskland överallt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls i samma utsträckning isåfall. Det är ju röst istf text. Kanske e-böcker.

Jag hörde lite på Babel från Bokmässan ikväll. Såg du nåt av det? De pratade om tysk litteratur.

Jag läste tyska på gymnasiet, men har glömt det mesta. Det hade nog varit lite svårt att förstå

en tysk roman nu.

***********************************************************************************************

Jag läser "Lyckas med bokutgivning" och den är rätt bra. Kostade dock 265 på Mässan. Lånade den

på biblan istället. Det står om alternativ till pappersböcker. E-böcker förstås, men även mp3

som de vet blir större än ljudböcker på cd eftersom dessa är 8-10 till antalet normalt och man

med mp3-böcker kan lyssna i sin iPod eller mobil t.ex. Ljudbok kan man ju spela in själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hörde lite på Babel från Bokmässan ikväll. Såg du nåt av det? De pratade om tysk litteratur.

Jag läste tyska på gymnasiet, men har glömt det mesta. Det hade nog varit lite svårt att förstå

en tysk roman nu.

Ser alltid Babel. Tycker de kunde stryka det där dokudikttjafset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...