Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Hej (igen) längsta!

Låg forumet nere nyss 😕

edith: ok

Japp. Så här satans mycket nedtid skall det inte behöva vara på en sajt i den här storleksordningen. Nu har de säkert någon form av failover iofs men... kanske inte någon uppsättning scripts som ser till att skicka över till annan värd om den primära går ned på ett eller annat sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Märkte åxå att det låg nere!

Japp. Så här satans mycket nedtid skall det inte behöva vara på en sajt i den här storleksordningen. Nu har de säkert någon form av failover iofs men... kanske inte någon uppsättning scripts som ser till att skicka över till annan värd om den primära går ned på ett eller annat sätt.

Då var det inte bara jag. Det var samma sak igår (eller om det var i förrgår). Personligen vet jag inte alls hur det funkar men nu var det ju ett tag sedan de bytte server (eller har jag bommat infon som vanligt?) och grejade så nu ska det ju inte behöva hända igen 😐

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Uppsalabaserade Dance Kill Move har gjort sig ett namn med grymma remixar och edits av allt från svensk Pop, mexikansk 3ball till Lambada och Dolly Parton. Deras omarbetning av Hiplife-dängan Miss Doctor från ghananska 4x4 har otaliga gånger satt eld på High Life-dansgolven. Dags att de hälsar på personligen med ett live-set!

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppsalabaserade Dance Kill Move har gjort sig ett namn med grymma remixar och edits av allt från svensk Pop, mexikansk 3ball till Lambada och Dolly Parton. Deras omarbetning av Hiplife-dängan Miss Doctor från ghananska 4x4 har otaliga gånger satt eld på High Life-dansgolven. Dags att de hälsar på personligen med ett live-set!

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppsalabaserade Dance Kill Move har gjort sig ett namn med grymma remixar och edits av allt från svensk Pop, mexikansk 3ball till Lambada och Dolly Parton. Deras omarbetning av Hiplife-dängan Miss Doctor från ghananska 4x4 har otaliga gånger satt eld på High Life-dansgolven. Dags att de hälsar på personligen med ett live-set!

Har ni fixat manager?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag gjort roligare saker än att hänga här sista timmen, men skrev Henber det eller? Vet inte om jag orkar läsa ikapp.

*************

Det enda jag kan säga ytterligare i ämnet är att jag är helt övertygad om att

SD får minst 25% av rösterna under vår livstid. Det är oerhört många fler än

de 5-6% som röstade på dem senast som funderar på att göra det nu eller i

framtiden. Det räcker ju att lyssna på de äldsta och alla förstagångsväljare.

Vad tror ni?

Jag tror på samma sak, och i danska valet gick df tillbaka 2 mandat. Så det var inte så mycket.

Och det är som du säger att ge alla papperslösa flyktingat fri sjukvård tandvård gratis skola osv. Sticker väldigt hårt i ögonen på sveriges pensionärer som måste betala för allt och knappt har några pengar.

Och det är som du skrev ja har aldrig skrivit det.

Och till några av er andra

Och vissa av er som är så öppna och tolleranta mot allt hade inga problem att kalla mig både det ena och det andra. Och det är just det som är är det stora problemet idag. Man får inte prata om något sådant här för då är man både det ena och det andra. Och hade vi pratat om detta irl är jag övertygad att någon av er misshandlat mig. Så det säger en hel del om er

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppsalabaserade Dance Kill Move har gjort sig ett namn med grymma remixar och edits av allt från svensk Pop, mexikansk 3ball till Lambada och Dolly Parton. Deras omarbetning av Hiplife-dängan Miss Doctor från ghananska 4x4 har otaliga gånger satt eld på High Life-dansgolven. Dags att de hälsar på personligen med ett live-set!

Najs! Från Slakthuset?

Det där kan ni ju använda ordagrant i mejl till klubbar och arrangörer om ni bara skriver om det i första person.

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppsalabaserade Dance Kill Move har gjort sig ett namn med grymma remixar och edits av allt från svensk Pop, mexikansk 3ball till Lambada och Dolly Parton. Deras omarbetning av Hiplife-dängan Miss Doctor från ghananska 4x4 har otaliga gånger satt eld på High Life-dansgolven. Dags att de hälsar på personligen med ett live-set!

Kanske ska posta resten också (som jag skrev, det andra skrev inte vi).

Med bådas bakgrund som trummisar bjuder deras live-set oundvikligen på trummor och percussion av alla dess slag. På slakthuset är det premiär för ett alldeles nytt liveset, med både livepercussion och samplade trummor, innehållandes egna låtar, remixer och edits. Det blir cumbia, moombahton, reggaeton och annat man bör höra och dansa till snarare än läsa om.

☺️

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Uppsalabaserade Dance Kill Move har gjort sig ett namn med grymma remixar och edits av allt från svensk Pop, mexikansk 3ball till Lambada och Dolly Parton. Deras omarbetning av Hiplife-dängan Miss Doctor från ghananska 4x4 har otaliga gånger satt eld på High Life-dansgolven. Dags att de hälsar på personligen med ett live-set!

Coolt! Kör hårt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och till några av er andra

Och vissa av er som är så öppna och tolleranta mot allt hade inga problem att kalla mig både det ena och det andra. Och det är just det som är är det stora problemet idag. Man får inte prata om något sådant här för då är man både det ena och det andra. Och hade vi pratat om detta irl är jag övertygad att någon av er misshandlat mig. Så det säger en hel del om er

😆

Det säger nog mest en hel del om dig, är jag rädd!

Jag är öppen och tolerant mot det mesta, men inte mot trögtänkthet och idioti 🙂 Ber att få posta en liknande bild jag redan postat:

jagerasistweb.jpg

Och länka till: http://brockbrock.com/herrlundkvist/wp-content/bilder/2010/10/pyramidweb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

😆

Det säger nog mest en hel del om dig, är jag rädd!

Jag är öppen och tolerant mot det mesta, men inte mot trögtänkthet och idioti 🙂 Ber att få posta en liknande bild jag redan postat:

jagerasistweb.jpg

Och länka till: http://brockbrock.com/herrlundkvist/wp-content/bilder/2010/10/pyramidweb.jpg

Dingis levererar igen! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror jag vet en som inte kommer tillbaks till längsta.

Citatkavalkaden på två ben menar du? :rolleyes:

Edith: Det är ett smörgåsbord, en citatbukett som är så stor så jag vet inte vart man ska börja 😆

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Att ge alla papperslösa flyktingat fri sjukvård tandvård gratis skola osv sticker väldigt hårt i ögonen på sveriges pensionärer som måste betala för allt och knappt har några pengar.

Jag är välinsatt samhällsekonom och jag kan ju säga seriöst att det är konstigt att det kommer fram partier som fokuserar sig och försvarar bara en liten andel av vad det hushållas med i vår budget, som t.ex. miljön, mot invandringen, kyrkan, bönderna eller vad det nu än gäller. Faktum är att deras procentuella andel av rösterna i befolkningen stämmer rätt bra med de sakfrågor som ligger dem varmast om hjärtat. Hade man istället skapat ett antimissbruksparti så hade det direkt blivit störst (förutsatt att folk hade röstat på det) för det tar störst del av våra pengar. Andelen av pengar som direkt går till immigration, integration och bistånd ligger ungefär på den nivå som SD har, men inte mer. En del tror att socialbidragen är oerhört belastande för samhället, med dessa är en droppe i havet i det stora hela.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...