Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Jag har ingenting emot att man är emot såna värderingar. Det är jag också.

Det är oproportionaliteten i vikten man lägger hos kritiken av såna ganska marginella fenomen och andra mångmångdubbelt viktigare frågor som man inte orkar sätta sig in i. Det är så lätt att vara emot sharialagar. Det är jobbigare att vara emot avgiftsfinansierad kollektivtrafik eller sänkt restaurangmoms.

Visst absolut, men man måste endån markera på något vis att det inte är ok. Och i sverige är det svårt. Vid nästa val kanske dom blir 5 st invalda. Vid nästa val igen 15 st invalda. Den största gruppen invandrare till sverige är just från somalia där denna person kommer ifrån. Och efter m och mps utspel i veckan kommer dom att bli väldigt många fler från somalia. Så visst det kan tyckas som en marginell sak nu men om detta fortsätter? Många av deras barn går i hans muslimska friskolor. Och då har vi inte varit inne på hans åsikter om homosexuella, känsstympning( skära av klitoris)

Men visst jag kanske överdriver

Det största hotet mot sverige är väll sverigedemokraterna. Det ser man tom på bollibompa nu 🙂

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Visst absolut, men man måste endån markera på något vis att det inte är ok. Och i sverige är det svårt. Vid nästa val kanske dom blir 5 st invalda. Vid nästa val igen 15 st invalda. Den största gruppen invandrare till sverige är just från somalia där denna person kommer ifrån. Och efter m och mps utspel i veckan kommer dom att bli väldigt många fler från somalia. Så visst det kan tyckas som en marginell sak nu men om detta fortsätter? Många av deras barn går i hans muslimska friskolor. Och då har vi inte varit inne på hans åsikter om homosexuella, känsstympning( skära av klitoris)

Men visst jag kanske överdriver

Det största hotet mot sverige är väll sverigedemokraterna. Det ser man tom på bollibompa nu 🙂

Mvh

Jag undrar vilket land ubåten var ifrån i veckan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst absolut, men man måste endån markera på något vis att det inte är ok. Och i sverige är det svårt. Vid nästa val kanske dom blir 5 st invalda. Vid nästa val igen 15 st invalda. Den största gruppen invandrare till sverige är just från somalia där denna person kommer ifrån. Och efter m och mps utspel i veckan kommer dom att bli väldigt många fler från somalia. Så visst det kan tyckas som en marginell sak nu men om detta fortsätter? Många av deras barn går i hans muslimska friskolor. Och då har vi inte varit inne på hans åsikter om homosexuella, känsstympning( skära av klitoris)

Men visst jag kanske överdriver

Det största hotet mot sverige är väll sverigedemokraterna. Det ser man tom på bollibompa nu 🙂

Mvh

Nej jag vill inte ta den här debatten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag respekterar religion, men sharia lagar innebär förbud mot all musik. Och det känns inte så bra om folk med dom åsikterna redan sitter i riksdagen.

Här är en video från youtube om denna riksdagsledamot

Propagandavideos, härligt! Vad är en islamist? Jag trodde han var muslim.

Link to comment
Dela på andra sajter

Propagandavideos, härligt! Vad är en islamist? Jag trodde han var muslim.

Du kan kalla det vad du vill. Men Han är endån en riksdags ledamot.

Jag propagerar inte för ett skit, jag har inte gjort videon. Det var detta jag syftade på innan. Man är inte rasist för man upplyser om detta.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett troinriktning/religion så blir det bara besvärande när någon säger att det är på ett visst sätt och ska vara på ett visst sätt.

På agnostiker SadamJrs fråga tidigare: Jag är hoppande, dvs. jag är inte ateist, jag hoppas.

Vad är det du hoppas på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan kalla det vad du vill. Men Han är endån en riksdags ledamot.

Jag propagerar inte för ett skit, jag har inte gjort videon. Det var detta jag syftade på innan. Man är inte rasist för man upplyser om detta.

Mvh

Nej, men jag tänker inte kolla på en propagandavideo om en svensk riksdagsledamot och sedan utifrån det döma honom. Folk som gör det har i mina ögon ingen trovärdighet och i de fall de yttrar politiska kommentarer så går det mig förbi. Det gäller högerextremism likväl som vänsterextremism eller liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, men jag tänker inte kolla på en propagandavideo om en svensk riksdagsledamot och sedan utifrån det döma honom. Folk som gör det har i mina ögon ingen trovärdighet och i de fall de yttrar politiska kommentarer så går det mig förbi. Det gäller högerextremism likväl som vänsterextremism eller liknande.

Jag såg intervjun.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du inte realist? Det är jag.

Jag är av den uppfattningen att statistik oftast är rätt, är jag realist då?

Det vara bara så roligt när sd gick ut för ett år sedan med väldtäkts statistik avfärdades dom som lögnare. Sen läser man ett dokument från wikileaks som bevisar att dom har rätt

Vad skall man tro på nu för tiden??

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är av den uppfattningen att statistik oftast är rätt, är jag realist då?

Det vara bara så roligt när sd gick ut för ett år sedan med väldtäkts statistik avfärdades dom som lögnare. Sen läser man ett dokument från wikileaks som bevisar att dom har rätt

Vad skall man tro på nu för tiden??

Mvh

Det beror ju på vem som gör statistiken eller rättare sagt, hur den har gjorts.

😳

När ska du till gymmet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...