Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Är dock osäker på vad det betyder i ett rent anonymitetsperspektiv. Om jag likear t.ex din status dingis, då är ju frågan om alla ser det eller bara våra gemensamma vänner (nu förutsätter jag att du har låst profil). Annars känns det ju lite sådär ifall såna saker skulle göra att "friends of friends" får tillgång till något man egentligen satt på "friends only".

Jag tror att alla mina vänner kan se vilka som likar mina grejer. Och om du kommenterar på min status kan mina vänner se det. Men dina egna publikationer är jag rätt säker på att ingen jävel kan se som du inte sagt får se dem. Men som sagt, det är inget nytt.

Ja, man undrar ju när man själv ska få den nya designen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att alla mina vänner kan se vilka som likar mina grejer. Och om du kommenterar på min status kan mina vänner se det. Men dina egna publikationer är jag rätt säker på att ingen jävel kan se som du inte sagt får se dem. Men som sagt, det är inget nytt.

Ja, man undrar ju när man själv ska få den nya designen...

Jag menar väl snarare såhär:

A och B är vänner

B och C är vänner

A och C är inte vänner

C har låst profil

B likear C:s status

Ser A det? För ser A att B likear C:s status så kan ju A även se vad statusen är (eller?).

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menar väl snarare såhär:

A och B är vänner

B och C är vänner

A och C är inte vänner

C har låst profil

B likear C:s status

Ser A det? För ser A att B likear C:s status så kan ju A även se vad statusen är (eller?).

Kan jag inte svara på på rak arm... det är så få som har helt låst profil så jag vet inte. Jag kan inte dra mig till minnes att jag har stött på att det har kommit upp något sånt och sen tas man till en låst profil när man klickar på det... Det kanske är så då att såna likes inte dyker upp hos de som inte är vän med C.

Sen så enligt konjugatregeln ungefär så får man ju (A + B )(B + C) = AB + 2B² + AC, så men jag vet inte

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...