Neosus Postat 20 september 2011 Postat 20 september 2011 (redigerat) Visst ska dom höja studiebidraget nästa år? Tycks jag ha läst nånstans... 😕 De e ju bra ju för då behöver ni inte leva på nudlar hela tiden. Symboliskt alltså. ...bättre att leva på makaroner. 😱 Redigerat 20 september 2011 av Neosus
Overkill Postat 20 september 2011 Postat 20 september 2011 Visst ska dom höja studiebidraget nästa år? Tycks jag ha läst nånstans... 😕 De e ju bra ju för då behöver ni inte leva på nudlar hela tiden. Symboliskt alltså. ...bättre att leva på makaroner. 😱 Har man fullt lån och bidrag är det 500 kronor mer nu i höst än i våras.
Valle Postat 20 september 2011 Postat 20 september 2011 Och därmed har du bjudit in valle till den här tråden. Han dyker alltid upp här när han blir omnämnd.
CHAE Postat 20 september 2011 Postat 20 september 2011 😆 Det tog visserligen längre tid den här gången men nu är du ju äntligen här 🥰
Neosus Postat 20 september 2011 Postat 20 september 2011 (redigerat) Ska äta en bulle till... tyvärr inte hemlagade men ändå. ☺️ Edit: Hembakade heter det... 😱 Redigerat 20 september 2011 av Neosus
CHAE Postat 20 september 2011 Postat 20 september 2011 (redigerat) Ska äta en bulle till... tyvärr inte hemlagade men ändå. ☺️ Edit: Hembakade heter det... 😱 NEJ 😠 Bortabakade 😑 näää.. 😱 * * * (Det är nog ingen som minns att jag berättade om det) men här är höstens/vinterns renoveringsobjekt: Att göra lista: slipa ner den gamla lacken, kladda dit wood filler (där det behövs), kasta dit ny lack (är osäker på färgen ännu 😱 ), fixa ny hals ("Jaguar"-hals med den där übercoola over-sizade headstocken 🥰 ), ny elektronik (osäker på vad man ska ha 😕 )+ mekanik (Gotoh it is Grahn) Jag finns i kompisens verkstad om det är någonting 😆 Redigerat 20 september 2011 av CHAE
Neosus Postat 20 september 2011 Postat 20 september 2011 NEJ 😠 Bortabakade 😑 näää.. 😱 * * * (Det är nog ingen som minns att jag berättade om det) men här är höstens/vinterns renoveringsobjekt: Bryr mig inte om att slipa ner den gamla lacken. Patina FTW 😄 Att göra lista: slipa ner den gamla lacken, kladda dit wood filler (där det behövs), kasta dit ny lack (är osäker på färgen ännu 😱 ), fixa ny hals ("Jaguar"-hals med den där übercoola over-sizade headstocken 🥰 ), ny elektronik (osäker på vad man ska ha 😕 )+ mekanik (Gotoh it is Grahn) Jag finns i kompisens verkstad om det är någonting 😆 Nämen det där verkar trevligt! Gitarren alltså. 😄
Neosus Postat 20 september 2011 Postat 20 september 2011 Du har ju möjlighet att sopa in humbuckers i den ju. Fan va cool! 😄☺️
CHAE Postat 20 september 2011 Postat 20 september 2011 Du har ju möjlighet att sopa in humbuckers i den ju. Fan va cool! 😄☺️ Mm, jag har funtat på det. Jag tänkte eventuellt en hummis i halsläge och 2 SC i middle- och bridgeläge 🙂
Neosus Postat 20 september 2011 Postat 20 september 2011 Mm, jag har funtat på det. Jag tänkte eventuellt en hummis i halsläge och 2 SC i middle- och bridgeläge 🙂 Ja de tror ja e rätt så mumma faktiskt. ☺️ Jag hade så i min Sammick Art Valleys gura.
CHAE Postat 20 september 2011 Postat 20 september 2011 mm. Det där med att slipa ner lacken får jag se om jag gör iofs. Anledningen till att den ser ut som den gör är ju att den är väl använd. Som sagt: patina FTW 😆Dessutom är jag ganska så lat av mig 😊😱 och har ju inte fullt lika mycket tid att slipa och greja. Så iofs så kanske det "räcker" med ny hals, elektronik + mekanik 🙂
CHAE Postat 20 september 2011 Postat 20 september 2011 G'natt Dingis! Nåja, vi får väl se vad som händer 😑
Neosus Postat 20 september 2011 Postat 20 september 2011 Ja, de e ju bara najs om den ser väl använd ut. Ska ju va lite sliten. Min kompis knöt fast sin strata bak på dragkulan på sin Cheva och körde runt kvarteret... 😱
CHAE Postat 20 september 2011 Postat 20 september 2011 Ja, de e ju bara najs om den ser väl använd ut. Ska ju va lite sliten. Min kompis knöt fast sin strata bak på dragkulan på sin Cheva och körde runt kvarteret... 😱 Jävlar i havet 😮 Det här är ju inte ens en Strata, det är någon billig knock-off (typ 1000kr) men det vore ju najs att kunna lira på den för gamla tiders skull 🥰 En sak slog mig just, det kanske är svårt att hitta en Jagga-hals som passar. Jaguar/Jazzmaster-halsar är ju kortare...fast... nåja... så länge halsinfästningen stämmer. Det blir till att mäta som fan här märker jag 😱
CHAE Postat 20 september 2011 Postat 20 september 2011 Har ingen aning om det passar. 😕 Mmm, jag har en föraning om att jag kommer att ringa och prata med gitarrdelar.se och GMF. Det här ska bli både intressant och kul! 🙂 Eftersom det inte är någon brådska med det här så tippar jag att allting är klart framåt våren 😱😆 Kan ju inte handla allt från början utan får ta det lite som det kommer.
CHAE Postat 20 september 2011 Postat 20 september 2011 (redigerat) Något annat jag också tänkt på är att behålla så mycket som möjligt av det gamla; typ pickguard, rattar, pickup-kåpor. Allt för "vintage"-looken 😛 Redigerat 20 september 2011 av CHAE
Neosus Postat 20 september 2011 Postat 20 september 2011 Nu vart ja sugen å renovera min gamla samick 😠 Gonatt Chae! ☺️
ironman Postat 21 september 2011 Postat 21 september 2011 Jag har enorma problem, jag kan inte öppna munnen mer än jag får in ett daijm choklad. Hmm käken har låst sig. Hur fan skall jag kunna gå till tandläkaren nu?
ironman Postat 21 september 2011 Postat 21 september 2011 Jag har enorma problem, jag kan inte öppna munnen mer än jag får in ett daijm choklad. Hmm käken har låst sig. Hur fan skall jag kunna gå till tandläkaren nu? Ja du henber77 Det låter inte bra, kan du fortfarande svälja ordentligt och röra på tungan?
ironman Postat 21 september 2011 Postat 21 september 2011 Ja du henber77 Det låter inte bra, kan du fortfarande svälja ordentligt och röra på tungan? Det går knappt att svälja, tungan pulserar i smärta och jag är orolig för att gå till tandläkaren eftersom käken kåst sig så jag får inte ens in ett knäckebröd. Hur fan ska dom komma åt det infekterade området? Svullnar det mer kvävs jag.
ironman Postat 21 september 2011 Postat 21 september 2011 Det går knappt att svälja, tungan pulserar i smärta och jag är orolig för att gå till tandläkaren eftersom käken kåst sig så jag får inte ens in ett knäckebröd. Hur fan ska dom komma åt det infekterade området? Svullnar det mer kvävs jag. Det skall nog gå bra , gå nu och lägg dig. Det är inte fullt så normalt att själv svara på sina egna frågor?
ironman Postat 21 september 2011 Postat 21 september 2011 Det skall nog gå bra , gå nu och lägg dig. Det är inte fullt så normalt att själv svara på sina egna frågor? Det ligger en poäng idet jag själv skriver, men alla andra sover ju? Hahahahahaha
SadamJR Postat 21 september 2011 Postat 21 september 2011 Just det. Grattis fidden. Snart är du lika gammal som jag.
Recommended Posts