Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Visst ska dom höja studiebidraget nästa år? Tycks jag ha läst nånstans... 😕

De e ju bra ju för då behöver ni inte leva på nudlar hela tiden. Symboliskt alltså.

...bättre att leva på makaroner. 😱

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Visst ska dom höja studiebidraget nästa år? Tycks jag ha läst nånstans... 😕

De e ju bra ju för då behöver ni inte leva på nudlar hela tiden. Symboliskt alltså.

...bättre att leva på makaroner. 😱

Har man fullt lån och bidrag är det 500 kronor mer nu i höst än i våras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska äta en bulle till... tyvärr inte hemlagade men ändå. ☺️

Edit: Hembakade heter det... 😱

NEJ 😠

Bortabakade 😑

näää.. 😱

* * *

(Det är nog ingen som minns att jag berättade om det) men här är höstens/vinterns renoveringsobjekt:

60120111206087862.jpg

Att göra lista:

slipa ner den gamla lacken, kladda dit wood filler (där det behövs), kasta dit ny lack (är osäker på färgen ännu 😱 ), fixa ny hals ("Jaguar"-hals med den där übercoola over-sizade headstocken 🥰 ), ny elektronik (osäker på vad man ska ha 😕 )+ mekanik (Gotoh it is Grahn)

Jag finns i kompisens verkstad om det är någonting 😆

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

NEJ 😠

Bortabakade 😑

näää.. 😱

* * *

(Det är nog ingen som minns att jag berättade om det) men här är höstens/vinterns renoveringsobjekt:

60120111206087862.jpg

Bryr mig inte om att slipa ner den gamla lacken. Patina FTW 😄

Att göra lista:

slipa ner den gamla lacken, kladda dit wood filler (där det behövs), kasta dit ny lack (är osäker på färgen ännu 😱 ), fixa ny hals ("Jaguar"-hals med den där übercoola over-sizade headstocken 🥰 ), ny elektronik (osäker på vad man ska ha 😕 )+ mekanik (Gotoh it is Grahn)

Jag finns i kompisens verkstad om det är någonting 😆

Nämen det där verkar trevligt! Gitarren alltså. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har ju möjlighet att sopa in humbuckers i den ju. Fan va cool! 😄☺️

Mm, jag har funtat på det. Jag tänkte eventuellt en hummis i halsläge och 2 SC i middle- och bridgeläge 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

mm. Det där med att slipa ner lacken får jag se om jag gör iofs. Anledningen till att den ser ut som den gör är ju att den är väl använd. Som sagt: patina FTW 😆Dessutom är jag ganska så lat av mig 😊😱 och har ju inte fullt lika mycket tid att slipa och greja.

Så iofs så kanske det "räcker" med ny hals, elektronik + mekanik 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, de e ju bara najs om den ser väl använd ut. Ska ju va lite sliten.

Min kompis knöt fast sin strata bak på dragkulan på sin Cheva och körde runt kvarteret... 😱

Jävlar i havet 😮

Det här är ju inte ens en Strata, det är någon billig knock-off (typ 1000kr) men det vore ju najs att kunna lira på den för gamla tiders skull 🥰

En sak slog mig just, det kanske är svårt att hitta en Jagga-hals som passar. Jaguar/Jazzmaster-halsar är ju kortare...fast... nåja... så länge halsinfästningen stämmer. Det blir till att mäta som fan här märker jag 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen aning om det passar. 😕

Mmm, jag har en föraning om att jag kommer att ringa och prata med gitarrdelar.se och GMF.

Det här ska bli både intressant och kul! 🙂

Eftersom det inte är någon brådska med det här så tippar jag att allting är klart framåt våren 😱😆

Kan ju inte handla allt från början utan får ta det lite som det kommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Något annat jag också tänkt på är att behålla så mycket som möjligt av det gamla; typ pickguard, rattar, pickup-kåpor. Allt för "vintage"-looken 😛

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har enorma problem, jag kan inte öppna munnen mer än jag får in ett daijm choklad. Hmm käken har låst sig. Hur fan skall jag kunna gå till tandläkaren nu?

Ja du henber77

Det låter inte bra, kan du fortfarande svälja ordentligt och röra på tungan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du henber77

Det låter inte bra, kan du fortfarande svälja ordentligt och röra på tungan?

Det går knappt att svälja, tungan pulserar i smärta och jag är orolig för att gå till tandläkaren eftersom käken kåst sig så jag får inte ens in ett knäckebröd. Hur fan ska dom komma åt det infekterade området? Svullnar det mer kvävs jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går knappt att svälja, tungan pulserar i smärta och jag är orolig för att gå till tandläkaren eftersom käken kåst sig så jag får inte ens in ett knäckebröd. Hur fan ska dom komma åt det infekterade området? Svullnar det mer kvävs jag.

Det skall nog gå bra , gå nu och lägg dig. Det är inte fullt så normalt att själv svara på sina egna frågor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...