Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Jag heter Andreas och är en kille på 32 vintrar. Jag har lagt av med att plugga 😱

@Dingis: schysst att du plockade "njuren" 😄 Kändes överflödigt att skriva någonting.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja. Det är nog fler som inte kan svenska än som kan svenska i klassen. Men på C-kursen är det tydligen nästan inga utbytesstudenter så den är (ibland) på svenska.

Jobbigt. Jag är glad att all våran kurslitteratur är på svenska och vi lär oss svenska termer för saker. På lingvistiken var det inte lika mycket så men i filosofin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är rätt najs att ha det på engelska. Då lär man sig ju både språk och statistik.

Jo fast. Om filosofikursen var på franska skulle jag ju lära mig både språk och filosofi, men jag skulle ju inte kunna prata om ämnet på svenska sen. Eller läsa om det och fatta något. Men det är väl mindre problem i statistik och sånt där fler facktermer bara heter saker på engelska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo fast. Om filosofikursen var på franska skulle jag ju lära mig både språk och filosofi, men jag skulle ju inte kunna prata om ämnet på svenska sen. Eller läsa om det och fatta något. Men det är väl mindre problem i statistik och sånt där fler facktermer bara heter saker på engelska.

True dat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej. Ska köpa ny laddare till datorn. Och så går lite in på ena sparkontot. Typ 2000. För då har jag exakt 10 000 och det ska jag köpa dator för sen så småningom! Väntar bara på att nya macbook pro ska släppas (vilket verkar kunna dröja till kvartal 2 nästa år............ kanske inte ens värt att ävna då)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att du är ekonomisk. Om jag också har så där bra ekonomi sen när jag står på egna studielånsben så är ytterligare en myt om hur alla gör och har det motbevisad. HAH! Man behöver inte alls vara fattig och klaga varje gång man får chansen över att man åt nudlar till middag!

Måste också köpa dator till Lund.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att du är ekonomisk. Om jag också har så där bra ekonomi sen när jag står på egna studielånsben så är ytterligare en myt om hur alla gör och har det motbevisad. HAH! Man behöver inte alls vara fattig och klaga varje gång man får chansen över att man åt nudlar till middag!

Måste också köpa dator till Lund.

Fattar inte folk som klagar på att CSN inte räcker. Då är man kass.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte folk som klagar på att CSN inte räcker. Då är man kass.

Röka, köpa lunch ute varje dag, ... kommer inte på fler grejer som folk gör. I Stockholm är det väl svårt att festa ute som typ om man har nationer med billig öl, men ja. Jag kommer dessutom ha jävligt mycket sparat när jag väl börjar leva på egna pengar. Gör typ inte av med några pengar alls utom kurslitteratur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Röka, köpa lunch ute varje dag, ... kommer inte på fler grejer som folk gör. I Stockholm är det väl svårt att festa ute som typ om man har nationer med billig öl, men ja. Jag kommer dessutom ha jävligt mycket sparat när jag väl börjar leva på egna pengar. Gör typ inte av med några pengar alls utom kurslitteratur.

Röka braj då eller?

Ja, jag vet. Det är ju lätt att göra av med hela CSN. Men det är också lätt att inte göra det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Röka braj då eller?

Ja, jag vet. Det är ju lätt att göra av med hela CSN. Men det är också lätt att inte göra det.

Tänkte på cigg men braj är väl ännu dyrare om man sysslar med sånt.

Det är väl rimligt att tänka sig att om man hanterar sin icke-CSN-ekonomi bra så hanterar man sin CSN-ekonomi på ungefär samma sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...