Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Kan inte bestämma mej för vem av dom jag vill va i sammanhanget. Hur tänkte du?

Eller hur! Lätt att man vill vara båda två ju.

Helst av allt skulle du vara Moriarty; kom igen, killen kommer ju alltid undan (om man räknar bort Reichenbach-fighten).

Båda är ju lika smarta iofs såatteeeeh... 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet någon vänlig själ här i denna tråden en piano/synth vst med ljud i stil med the doors och the beach boys.

Mvh

Exempel tack. (Beach Boys-piano kan ju vara en hel jävla massa... 😑 Är det typ Surfin'-piano eller Surf's up-piano? etc etc etc)

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara det att man kan skapa egna effekt-chains och spara och dessutom kunna öppna upp alla effekter man vill ha i en enda plugg i expander-uppgraderingen, tilltalar mig som fan! ☺️

Riktigt smidigt! 😑

såatte... 😱

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet någon vänlig själ här i denna tråden en piano/synth vst med ljud i stil med the doors och the beach boys.

Mvh

Ray manzarek använde huvudsakligen en combo orgel av typ vox continental. Här är en länk till en gratis-vst som är gjord för att låta som den. Har inte testat själv dock

http://www.martinic.com/combov/

Sen hade doors ingen basist så han hade oxå en rhodes piano bass som han spelade samtidigt som orgeln. Känner inte till nån sådan vst, men vanliga rhodes-vst finns det många.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara det att man kan skapa egna effekt-chains och spara och dessutom kunna öppna upp alla effekter man vill ha i en enda plugg i expander-uppgraderingen, tilltalar mig som fan! ☺️

Riktigt smidigt! 😑

såatte... 😱

Och så kommer det tyligen nån ny smooth-knapp eller liknande oxå, men då måste man dessutom handla uppdateringarna som uppdaterar x1,

Link to comment
Dela på andra sajter

Exempel tack. (Beach Boys-piano kan ju vara en hel jävla massa... 😑 Är det typ Surfin'-piano eller Surf's up-piano? etc etc etc)

Jag menar typ det klassiska psykadeliska synth ljudet från 60 talet. Som typ det som är med i raiders of the storm med the doors

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Ray manzarek använde huvudsakligen en combo orgel av typ vox continental. Här är en länk till en gratis-vst som är gjord för att låta som den. Har inte testat själv dock

http://www.martinic.com/combov/

Sen hade doors ingen basist så han hade oxå en rhodes piano bass som han spelade samtidigt som orgeln. Känner inte till nån sådan vst, men vanliga rhodes-vst finns det många.

Tack för tipset, skall genast kolla upp det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag handlat:

Äppelpaj

Vaniljsås

Estrellachips double chili/cheese

Dip fresh island

Gräddfil

Pajen är på g till kl 20 å chipsen avnjutes under tiden...

Jaså, inget "pre dinner mayo"? 😄 (it's good for you) 😑

Najs i vilket fall som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tog emot allt och lovade att den som var ansvarig i projektet skulle ringa imorgon.

Bra jobbat 🙂 men jag hajar att man kan vilja välta möblemang för mindre 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra jobbat 🙂 men jag hajar att man kan vilja välta möblemang för mindre 😏

Jag var nog inte överdrivet trevlig när jag gjorde det dock. xD Detta är alltså en kundjävel som skällt ut mig redan en gång tidigare, för något jag inte är inblandad i. Och tro mig, han är mycket väl medveten om att jag inte är inblandad. Han vet vilka som jobbat med hans projekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var nog inte överdrivet trevlig när jag gjorde det dock. xD Detta är alltså en kundjävel som skällt ut mig redan en gång tidigare, för något jag inte är inblandad i. Och tro mig, han är mycket väl medveten om att jag inte är inblandad. Han vet vilka som jobbat med hans projekt.

He hee, kunden behöver ett kok stryk! 😠 Ett jävla trams att stimma med dig om nu kunden vet att du inte är inblandad 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...