Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Kanske för att du enbart spydar till dig i trådarna. Jag kommer med lite argument också ibland. Även om jag börjar undra vad det ska tjäna till.

Dina inlägg i tråden är väl oxå rena spydigheter, även om det bara är jag som förstår det. det roligaste jag har läst på länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet hur det är. blev helt uppslukad av en diskussion om evolution och sånt med nån kristen snubbe på forumet en gång

I bästa fall lär man sig väl någonting själv om argumentationsteknik. Att få någon att byta åsikt är väl lönlöst.

Link to comment
Dela på andra sajter

I bästa fall lär man sig väl någonting själv om argumentationsteknik. Att få någon att byta åsikt är väl lönlöst.

speciellt när de kritiserar dina argument, som är grundade på forskning, med att deras förnuft säger annorlunda och att det då är du som är den där lite småtokiga religiösa snubben som tycker att jorden är platt.

Man bara okeeeeej?! 😕

eller ja, det var ju du som nämnde den platta jorden först, men claes tyckte det var lämpligt att kasta tillbaks samma argument xD

Link to comment
Dela på andra sajter

speciellt när de kritiserar dina argument, som är grundade på forskning, med att deras förnuft säger annorlunda och att det då är du som är den där lite småtokiga religiösa snubben som tycker att jorden är platt.

Man bara okeeeeej?! 😕

eller ja, det var ju du som nämnde den platta jorden först, men claes tyckte det var lämpligt att kasta tillbaks samma argument

Eller hur. Hade faktiskt inte förväntat mig att de skulle förkasta vetenskapliga rön så kategoriskt, bara att de skulle försöka skjuta ner just de där citaten.

Sen ska jag väl i ärlighetens namn erkänna att jag hade en rätt bestämd åsikt själv också, och plockade fram källor som stödde min tes, och det går säkert att hitta forskning som hävdar motsatsen. Men de kan väl försöka lite bättre än sådär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste ju bara älska folk som indirekt förkastar precis all vetenskap, eftersom man inte kan veta någonting till hundra procent.

Tycker det är helt obegripligt hur man som okunnig lekman kan avfärda forskning, som bedrivits av forskare i många år och som det har lagts ner otaliga timmar på, bara sådär utan vidare. Nu menar jag inte att alla forskare nödvändigtvis har rätt i det dom kommer fram till, men ska man kritisera bör man ju veta vad man snackar om för att kunna identifiera felaktigheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller hur. Hade faktiskt inte förväntat mig att de skulle förkasta vetenskapliga rön så kategoriskt, bara att de skulle försöka skjuta ner just de där citaten.

Sen ska jag väl i ärlighetens namn erkänna att jag hade en rätt bestämd åsikt själv också, och plockade fram källor som stödde min tes, och det går säkert att hitta forskning som hävdar motsatsen. Men de kan väl försöka lite bättre än sådär.

Men samtidigt, om man rent förnuftigt tänker på det, vad är mest troligast: att något som påverkar ens undermedvetna inte påverkar ens val (som till stor del är undermedvetna), eller att något som påverkar ens undermedvetna påverkar ens val.

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Längsta!

Mein Gott, min uppkoppling har legat nere sedan lunch idag 😮

I alla fall; idag har vi varit på MVC (status: bra. Preggoness still in action)), jag har lämnat blod (dock inte på MVC utan på Blodcentralen) samt insett att det där gitarr-caset har legat här hos Posten i V-vik sedan jävligt länge. Tydligen vart det felsorterat i Gtbg ( 😆 ) och sedan hitskickat. Jag har iofs inte checkat kolliID-numret hos Posten spårningstjofräs men när jag väl gjorde det så står det att det var felsorterat och antagligen skulle bli försenat men enligt postkonstapeln, har paketet stått där i nästan två veckor 😮😄

Någon har inte bemödat sig att skriva någonting, jag har inte fått någon avi (vare sig elektronisk eller i pappersform) eller någonting sådant. Nåväl! Jag hämtade iaf caset idag och Jaguaren passar fintfint 🙂 Slutet gott, allting gott!

Dingbats: jag är djupt imponerad av din argumentation i Förfulnings-numera-reklamens-vara-eller-icke-vara-tråden. Tyvärr är det pärlor för svin 😑Fast bäst hittills är ändå " 😉 " 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller hur. Hade faktiskt inte förväntat mig att de skulle förkasta vetenskapliga rön så kategoriskt, bara att de skulle försöka skjuta ner just de där citaten.

Sen ska jag väl i ärlighetens namn erkänna att jag hade en rätt bestämd åsikt själv också, och plockade fram källor som stödde min tes, och det går säkert att hitta forskning som hävdar motsatsen. Men de kan väl försöka lite bättre än sådär.

Såna där utplockade citat säjer inte nåt om nåt. Vem har tid och lust att kolla upp dom. Är du säker på att du inte har skrivit ihop dom själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är helt obegripligt hur man som okunnig lekman kan avfärda forskning, som bedrivits av forskare i många år och som det har lagts ner otaliga timmar på, bara sådär utan vidare. Nu menar jag inte att alla forskare nödvändigtvis har rätt i det dom kommer fram till, men ska man kritisera bör man ju veta vad man snackar om för att kunna identifiera felaktigheter.

Ja exakt. Det är klart att ingen forskare sitter inne med den slutgiltiga sanningen, men att sådär fullständigt avfärda ALL forskning, inte baserat på konkreta tveksamheter utan just för att den är forskning, är ju inget annat än idioti. "Doktorsavhandlingar glider bara med strömmen" tjena.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ibland måste folk upptäcka saker på egen hand. Går inte att lära en gammal hund att sitta som sagt..

Seriöst!!! Jag läste "[...] går inte att lära gamla hundar att skita" och tänkte att nu har Grahn fått en stroke 😮😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Dingbats: jag är djupt imponerad av din argumentation i Förfulnings-numera-reklamens-vara-eller-icke-vara-tråden. Tyvärr är det pärlor för svin 😑Fast bäst hittills är ändå " 😉 " 😆

Riktigt kul att läsa för engångsskull... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Men samtidigt, om man rent förnuftigt tänker på det, vad är mest troligast: att något som påverkar ens undermedvetna inte påverkar ens val (som till stor del är undermedvetna), eller att något som påverkar ens undermedvetna påverkar ens val.

Claes menar väl att hans val inte är undermedvetna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja exakt. Det är klart att ingen forskare sitter inne med den slutgiltiga sanningen, men att sådär fullständigt avfärda ALL forskning, inte baserat på konkreta tveksamheter utan just för att den är forskning, är ju inget annat än idioti. "Doktorsavhandlingar glider bara med strömmen" tjena.

Sen så ofta (inte alltid) finns det ju en ström av en anledning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...