Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

SONAR X1 Producer Expanded Pricing and Availability

SONAR X1 Producer Expanded will be available via download in the coming weeks. In addition, you can add a new PC4K S-Type Expander / Gate ProChannel Module to SONAR X1 Producer Expanded. Learn about pricing and availability.

SONAR X1 SONAR X1 Producer Expanded Pricing and Availability image

If you already own SONAR X1 Producer:

You can download SONAR X1 Producer Expanded for $49/£35/€39

You can then add the PC4K S-Type Expander / Gate ProChannel module for an additional $49/£35/€39

Or, for a limited time, buy both together for $79/£59/€69.

Get notified vial email when it becomes available

If you already own any SONAR product other than SONAR X1 Producer:

First upgrade to SONAR X1 Producer on the Cakewalk Store for $199 or less.

Then you can download SONAR X1 Producer Expanded for $49/£35/€39 and add the PC4K S-Type Expander / Gate ProChannel module for an additional $49/£35/€39. Or, for a limited time, buy both together for $79/£59/€69.

If you already own another Cakewalk product (Like Home Studio, Music Creator, or SONAR LE):

First upgrade to SONAR X1 Producer on the Cakewalk Store for $349 or less.

Then you can download SONAR X1 Producer Expanded for $49/£35/€39 and add the PC4K S-Type Expander / Gate ProChannel module for an additional $49/£35/€39. Or, for a limited time, buy both together for $79/£59/€69.

If you do not yet own any Cakewalk products:

First purchase SONAR X1 Producer at any participating retail location.

Then you can download SONAR X1 Producer Expanded for $49/£35/€39 and add the PC4K S-Type Expander / Gate ProChannel module for an additional $49/£35/€39. Or, for a limited time, buy both together for $79/£59/€69.

Starting in late October, SONAR X1 Expanded will also be available as part of the SONAR X1 Production Suite at participating retailers worldwide.

*Z3TA+ 2 is not part of SONAR X1 Expanded and is available as an upgrade to qualified customer for $49/£35/€39. It will be included in the SONAR X1 Production Suite for customers who are new to Cakewalk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

SONAR X1 Producer Expanded Pricing and Availability

SONAR X1 Producer Expanded will be available via download in the coming weeks. In addition, you can add a new PC4K S-Type Expander / Gate ProChannel Module to SONAR X1 Producer Expanded. Learn about pricing and availability.

SONAR X1 SONAR X1 Producer Expanded Pricing and Availability image

If you already own SONAR X1 Producer:

You can download SONAR X1 Producer Expanded for $49/£35/€39

You can then add the PC4K S-Type Expander / Gate ProChannel module for an additional $49/£35/€39

Or, for a limited time, buy both together for $79/£59/€69.

Get notified vial email when it becomes available

If you already own any SONAR product other than SONAR X1 Producer:

First upgrade to SONAR X1 Producer on the Cakewalk Store for $199 or less.

Then you can download SONAR X1 Producer Expanded for $49/£35/€39 and add the PC4K S-Type Expander / Gate ProChannel module for an additional $49/£35/€39. Or, for a limited time, buy both together for $79/£59/€69.

If you already own another Cakewalk product (Like Home Studio, Music Creator, or SONAR LE):

First upgrade to SONAR X1 Producer on the Cakewalk Store for $349 or less.

Then you can download SONAR X1 Producer Expanded for $49/£35/€39 and add the PC4K S-Type Expander / Gate ProChannel module for an additional $49/£35/€39. Or, for a limited time, buy both together for $79/£59/€69.

If you do not yet own any Cakewalk products:

First purchase SONAR X1 Producer at any participating retail location.

Then you can download SONAR X1 Producer Expanded for $49/£35/€39 and add the PC4K S-Type Expander / Gate ProChannel module for an additional $49/£35/€39. Or, for a limited time, buy both together for $79/£59/€69.

Starting in late October, SONAR X1 Expanded will also be available as part of the SONAR X1 Production Suite at participating retailers worldwide.

*Z3TA+ 2 is not part of SONAR X1 Expanded and is available as an upgrade to qualified customer for $49/£35/€39. It will be included in the SONAR X1 Production Suite for customers who are new to Cakewalk.

Skrev du allt det?????

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns pocket med rätt stor text. Optimalt är rätt stor text och kanske 170 sidor, då är jag som gladast. Då kan man sträckläsa den på ett par tre timmar.

Lika otacksamt som att göra en avancerad maträtt under ett dygn och glufsa upp den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om jag tar ett lån på en miljon. Köper aktier i säg tex ABB och väntar en vecka, deras aktie går upp med säg 1%, då har värdet av mina aktier stigit med 10 000kr. Så säljer jag av mina aktier och betalar tillbaka lånet, räntan för tiden jag lånat blir typ 500-1000kr med en ränta på ~5%. (Brukar vara typ 2-3 papp/månad i räntekostnad för ett lån på en mille vad jag sett). Så skall man väl betala skatt på vinsten, då får man iaf ut 6000 kronor ungefär, med lite tur.

Smart va? 😄 Tänker jag rätt? Killis?

Man är korkad om man bara köper en aktie. Risk består av två delar: systematisk och osystematisk risk. Systematisk risk påverkar hela marknaden, t.ex inflationen och BNP och såna grejer. Osystematisk risk rör bara en liten del av marknaden, exempelvis har Saabs underleverantörer en osystematisk risk i form av att deras läge beror på hur det går för Saab. Den osystematiska risken går att diversifiera bort genom att köpa många olika aktier. Man vill till exempel ha aktier som är negativt korrelerade, dvs går det bra för en går det dåligt för den andra. På så sätt kan man jämna ut sin kapitalökning och minimera risken för förluster. Och eftersom den osystematiska risken går relativt enkelt att bli av med så "får" man ingenting för den, man får alltså ingen extra riskpremie (dvs "lön" för att man satsar på något riskfyllt) för den osystematiska delen.

Kolla här:

figure1.jpg

Linjen längst till höger är när två aktier är perfekt positivt korrelerade. Har man då en aktie är ju den perfekt korrelerad med sig själv. När korrelationen går mot -1 så minskar risken (standardavvikelsen) för en given avkastningsnivå.

Edit: Alltså med en aktie så kan du tjäna jävligt mycket pengar om det går mycket uppåt, men du har onödigt mycket risk i så fall. Lika gärna kan du förlora jävligt mycket pengar för att det går neråt. Diversifierar man får man en lägre förväntad avkastning men den är betydligt säkrare.

I en portfölj som består av många olika aktier kan man placera sig var helst inom det färgade området:

2wd4op1.png

MV är där risken är som lägst, men då är också avkastningen lägre än vad som är möjligt eftersom det är en trade-off mellan dom. Punkterna 1, 2, 3 och W är ineffektiva, eftersom vid risknivån dom har kan man få högre avkastning genom en annan komposition av portföljen. R och W har samma risk men avkastning för R är högre än W. Därför placerar man sig på den röda linjen, för det är den effektiva fronten och där är avkastningen högsta möjliga givet en viss risknivå.

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

tog en liten cykel/joggingrunda för att känna efter hur kroppen mår en dag som denna. Kände mig ganska pigg och kanske bara lite stel i ena knät. En dålig knädag hade jag känt åtminstone ena knät ganska mycket på en gång.

Dessutom är vädret fantastiskt.

Blir definitivt stockholms halvmara för min del idag. Får se hur långt jag kommer. Går det så går det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...