Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Det finns ju såna där print-on-demand, men det känns för min del som att man har gett upp. Det är ju inte en utgivning och vem köper böcker så egentligen.

Hur lång är din bok?

Print on Demand är ju ett sätt att anpassa utgivningen efter efterfrågan, vilket kan vara bra.

Nog kan jag tycka att det är en utgivning. Vad skulle det annars vara?

Nånstans innan 250 sidor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Print on Demand är ju ett sätt att anpassa utgivningen efter efterfrågan, vilket kan vara bra.

Nog kan jag tycka att det är en utgivning. Vad skulle det annars vara?

Nånstans innan 250 sidor.

Ja, men det känns ju lite kört att få något genomslag då. Då skulle jag hellre trycka upp några hundra ex och försöka kränga till bokhandlar än att förlita mig på att folk beställer den på någon konstig sida.

Jag orkar sällan läsa böcker över säg 220 sidor, beroende på teckenstorlek såklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men det känns ju lite kört att få något genomslag då. Då skulle jag hellre trycka upp några hundra ex och försöka kränga till bokhandlar än att förlita mig på att folk beställer den på någon konstig sida.

Jag orkar sällan läsa böcker över säg 220 sidor, beroende på teckenstorlek såklart.

Ja, men print-on-demand innebär väl just det många gånger, man trycker upp endast 200-300 ex åt gången.

Man kan ju liksom inte komma och trycka upp 1-2 ex åt gången...

Kollar om olika tryckerier nu, Litauen, Ungern, Polen m.fl.

Man får bättre priser om man trycker 10000-20000 ex.

Fast de säger inte exakt vilka priser.

e-bok, mp3-bok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men print-on-demand innebär väl just det många gånger, man trycker upp endast 200-300 ex åt gången.

Man kan ju liksom inte komma och trycka upp 1-2 ex åt gången...

Se bara till isåfall att de inte lägger in någon full logga. Vet att Vulkan gör det, det blir deras logga på framsidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad fult!!!

Nej, det finns ju andra.

Billigast är co-print/books.

Där kan man göra audio-cd.

Vad du än gör, se bara till att du får ut boken! Det är sånt slöseri om vi aldrig ska få läsa den.

Det kanske blir en halländsk ordvits.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad du än gör, se bara till att du får ut boken! Det är sånt slöseri om vi aldrig ska få läsa den.

Det kanske blir en halländsk ordvits.

Japp jag köper den gärna men måste få en hint sen om vilken bok som är debatts så att jag köper rätt. 😑

😄

Jag gillar pocket mer än inbunden. Tycker inte det ser fult ut i bokhyllan heller, tvärtom.

Ja, för f_n!

Det blir troligen både inbunden, pocket, e-bok o ljudbok.

Danskt band är min klara favorit!

Det är som en pocket fast trådinbunden och med två laminerade flikar.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...