SadamJR Postat 16 september 2011 Postat 16 september 2011 Fy fan #1: Jag skulle hälla i Bulgur i det kokande vattnet. Vet ni vad som kom med, från paketet?? Skalet från ett antal döda såna där små krypande insekter, som nästan rös sig som silverfiskar, men är brunsvarta. Blää!!! Va gott.
debatt Postat 16 september 2011 Trådstartare Postat 16 september 2011 Vad heter de dör små liven som rör sig som lite långsammare silverfiskar och som brukar rulla ihop sig vid rädsla? Dessutom är de inte silvriga utan brunsvarta.
Dingbats Postat 16 september 2011 Postat 16 september 2011 Vad heter de dör små liven som rör sig som lite långsammare silverfiskar och som brukar rulla ihop sig vid rädsla? Dessutom är de inte silvriga utan brunsvarta. Illrar.
debatt Postat 16 september 2011 Trådstartare Postat 16 september 2011 Fy fan #2: Läste om två författare som gett ut böcker med idén som jag och min klasskompis kom på i mellanstadiet. Nu har de tjänat ofattbara 1005 miljoner på böckerna!!! Nu återstår bara att se om vi eller de kom på idén först... Jag hade iaf aldrig läst om dem förut.
Neosus Postat 16 september 2011 Postat 16 september 2011 Vad heter de dör små liven som rör sig som lite långsammare silverfiskar och som brukar rulla ihop sig vid rädsla? Dessutom är de inte silvriga utan brunsvarta. Jag gissar på Magnus Uggla? 😕
debatt Postat 16 september 2011 Trådstartare Postat 16 september 2011 Phew... de hade gett ut dessa böcker innan. **************** Sedan jag börjat med lök har inte min akilleshäl halsen märkts av!!
slejnard Postat 16 september 2011 Postat 16 september 2011 Fy fan #2: Läste om två författare som gett ut böcker med idén som jag och min klasskompis kom på i mellanstadiet. Nu har de tjänat ofattbara 1005 miljoner på böckerna!!! Nu återstår bara att se om vi eller de kom på idén först... Jag hade iaf aldrig läst om dem förut. Det var som tusiken! Vanliga skadedjur: http://www.anticimex.com/se/Privat/Skadedjur/
Dingbats Postat 16 september 2011 Postat 16 september 2011 Fy fan #2: Läste om två författare som gett ut böcker med idén som jag och min klasskompis kom på i mellanstadiet. Nu har de tjänat ofattbara 1005 miljoner på böckerna!!! Nu återstår bara att se om vi eller de kom på idén först... Jag hade iaf aldrig läst om dem förut. Idéer är inte värda ett piss om man inte gör någonting av dem.
debatt Postat 16 september 2011 Trådstartare Postat 16 september 2011 eller pälsängrar kanske det var... färsdrängar Nej men pälsängrar är det säkert. Jag har väl sett några hundra i denna lägenheten. Fast inte på en gång... De kryper upp i badkaret. Fräscht!!
Dingbats Postat 16 september 2011 Postat 16 september 2011 Sedan jag börjat med lök har inte min akilleshäl halsen märkts av!! Din akilleshals då?
debatt Postat 16 september 2011 Trådstartare Postat 16 september 2011 Idéer är inte värda ett piss om man inte gör någonting av dem. Helt rätt! Lånade en bok på Biblan i eftermiddags som jag håller på med. Den tar upp en dj__la massa exempel på författare som gett ut sina alster själv istället för hos förlag. James Redfield, han med insikten-böckerna, Vilhelm Moberg, Tolstoj, Vilhelm Moberg m.fl. Enda fördelarna med att ge ut på ett förlag är, enligt boken: * Man får ett garantihonorar (några tusen efter skatt) * Man får tillgång till förlagets redaktör, lektör o formgivare * De har redan försäljningskontakter och kan marknadsföring Nu drabbas jag av GuitarNilsson-syndromet
Dingbats Postat 16 september 2011 Postat 16 september 2011 Jag skulle personligen aldrig klara av att släppa själv. Alldeles för mycket jobb.
Neosus Postat 16 september 2011 Postat 16 september 2011 Jåh Marknadsföring delux E fan int billigt om man vill komma nånstans.. 😑 Smörgås
debatt Postat 16 september 2011 Trådstartare Postat 16 september 2011 Jag skulle personligen aldrig klara av att släppa själv. Alldeles för mycket jobb. Men det finns en massa uppenbara fördelar.
Fidden Postat 16 september 2011 Postat 16 september 2011 pälsänger äter nog mest päls och textil, men de kanske också har upptäckt bulgur. Men någon form av ängrar lär det ju vara iallafall.
slejnard Postat 16 september 2011 Postat 16 september 2011 Släpp en fis ibland. Det är gratis och ger inga intäkter.
Dingbats Postat 16 september 2011 Postat 16 september 2011 Men det finns en massa uppenbara fördelar. Inte om man inte klarar av det. Då finns det bara nackdelar.
debatt Postat 16 september 2011 Trådstartare Postat 16 september 2011 Har du nån säker, SadamJr? Inte om man inte klarar av det. Då finns det bara nackdelar. Vet du nån som gjort det? Jag vet två stycken. Det gick åt helvete.
debatt Postat 16 september 2011 Trådstartare Postat 16 september 2011 pälsänger äter nog mest päls och textil, men de kanske också har upptäckt bulgur. Men någon form av ängrar lär det ju vara iallafall. Några ängrar hade upptäckt ett par gamla kalsonger. De hade kalasat där pungen legat. Yummie!!!
debatt Postat 16 september 2011 Trådstartare Postat 16 september 2011 Nej jag vet ingen. En kompis till min sologitarrist tryckte upp och likväl en kompis till en f.d. arbetskollega. De tyckte det gått "bra" men de hade ju bara tryckt upp några hundra och sålt dem. Det ena av dessa två manus läste jag. Det innehöll stilfel, men var generellt rätt bra. Det som många många böcker lider av det är när man ser att författarens själsliga närvaro i berättelsen försvinner och han bara skriver vidare för att han måste. Det brukar inträffa efter 50 sidor ungefär, när det händer.
Dingbats Postat 16 september 2011 Postat 16 september 2011 En kompis till min sologitarrist tryckte upp och likväl en kompis till en f.d. arbetskollega. De tyckte det gått "bra" men de hade ju bara tryckt upp några hundra och sålt dem. Det ena av dessa två manus läste jag. Det innehöll stilfel, men var generellt rätt bra. Det som många många böcker lider av det är när man ser att författarens själsliga närvaro i berättelsen försvinner och han bara skriver vidare för att han måste. Det brukar inträffa efter 50 sidor ungefär, när det händer. Det finns ju såna där print-on-demand, men det känns för min del som att man har gett upp. Det är ju inte en utgivning och vem köper böcker så egentligen. Hur lång är din bok?
SadamJR Postat 16 september 2011 Postat 16 september 2011 Har du nån säker, SadamJr? Kör bara lången. Dubblar och tripplar. Har inte kollat lördan än.
SadamJR Postat 16 september 2011 Postat 16 september 2011 ...funderar förresten på att skaffa Cakewalk X1:an och uppdateringen som kommer i oktober. Jag börjar känna mig redo för den nu. Fast jag vet int.. 😱 Förstår mej inte riktigt på den där uppgraderingen. Vad är det du tycker är bra med den?
Recommended Posts