Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

xD

Nu blire pizza! Fan va gott! Kebab med pommes på! 😄 :D

Pizza med pommes på är en monstrositet. Vad är nästa steg? Pizza med fläskstek sås och potatis, eller pizza med spagetti? Va?

Ni har då bara bajs och mat i hjärnan

...eller ja alltså inte bokstavligen. 🤪

Så långtifrån är det nog inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om jag tar ett lån på en miljon. Köper aktier i säg tex ABB och väntar en vecka, deras aktie går upp med säg 1%, då har värdet av mina aktier stigit med 10 000kr. Så säljer jag av mina aktier och betalar tillbaka lånet, räntan för tiden jag lånat blir typ 500-1000kr med en ränta på ~5%. (Brukar vara typ 2-3 papp/månad i räntekostnad för ett lån på en mille vad jag sett). Så skall man väl betala skatt på vinsten, då får man iaf ut 6000 kronor ungefär, med lite tur.

Smart va? 😄 Tänker jag rätt? Killis?

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror jag hatar epoxylim.

Tänk om jag tar ett lån på en miljon. Köper aktier i säg tex ABB och väntar en vecka, deras aktie går upp med säg 1%, då har värdet av mina aktier stigit med 10 000kr. Så säljer jag av mina aktier och betalar tillbaka lånet, räntan för tiden jag lånat blir typ 500-1000kr med en ränta på ~5%. (Brukar vara typ 2-3 papp/månad i räntekostnad för ett lån på en mille vad jag sett). Så skall man väl betala skatt på vinsten, då får man iaf ut 6000 kronor ungefär för en veckas jobb, med lite tur.

Smart va? 😄 Tänker jag rätt? Killis?

Låter som en väl avvägd riskkalkyl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en väl avvägd riskkalkyl.

Jag anar en gnutta ironi där. 😛

Jag antar att det är liknande grejer man gör med tex valutahandel. Köper tex euro för en jävla massa miljoner, så stiger den lite grann och så säljer man av direkt, och har tjänat massa pengar.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...