Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

debatt?

Ja, just det, han undrar varför El Pazo skrev "Sebbe!" när du MickeH hade lagt upp en rolig sketch

om någon som satt i en obekväm stol efter att ha dragit dåliga skämt. Var det kanhända Sebbe som

varit upphovsman till det alstret? Kanhända Seb tecknat den rentav?

Link to comment
Dela på andra sajter

Min läkare har just kommit tillbaka från sjukdom, karln jobbade omänskligt mycket och det tog nästan knäcken på honom. Efter en hjärtoperation och en längre period av vila är han tillbaka på jobbet.

Då jag käkar centralstimulerande är det normalt att man kollar vikt, puls och blodtryck kanske varje eller varannan månad samt kollar EKG och tar blodprover årligen.

Jag träffade honom i onsdags och han var inte pigg alls på att EKG och sånt skulle vänta utan jag fick remiss för att ta vilo-EKG redan dagen efter. Kunde själv inte på torsdagen men väl idag så var jag och fick det gjort. Givetvis uppmärksammar sjuksyrran några dubbelslag på mitt hjärta och nu hoppas jag innerligt att min läkare inte kommer få frispel. Medicinen funkar perfa och det skulle ju suga om en sån liten detalj som hjärtat skulle diskvalificera fortsatt medicinering. xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Min läkare har just kommit tillbaka från sjukdom, karln jobbade omänskligt mycket och det tog nästan knäcken på honom. Efter en hjärtoperation och en längre period av vila är han tillbaka på jobbet.

Då jag käkar centralstimulerande är det normalt att man kollar vikt, puls och blodtryck kanske varje eller varannan månad samt kollar EKG och tar blodprover årligen.

Jag träffade honom i onsdags och han var inte pigg alls på att EKG och sånt skulle vänta utan jag fick remiss för att ta vilo-EKG redan dagen efter. Kunde själv inte på torsdagen men väl idag så var jag och fick det gjort. Givetvis uppmärksammar sjuksyrran några dubbelslag på mitt hjärta och nu hoppas jag innerligt att min läkare inte kommer få frispel. Medicinen funkar perfa och det skulle ju suga om en sån liten detalj som hjärtat skulle diskvalificera fortsatt medicinering. xD

broken_heart_39.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan få det av astmamedicin om man tagit det. Särskilt om man tagit det i flera år.

Men du kan ha varit stressad och nervös också.

Mitt hjärta går snabbare när jag andas in och långsammare när jag andas ut. Men så kanske det

ska vara?! I snitt går det bra.

[edith: ja]

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Min läkare har just kommit tillbaka från sjukdom, karln jobbade omänskligt mycket och det tog nästan knäcken på honom. Efter en hjärtoperation och en längre period av vila är han tillbaka på jobbet.

Då jag käkar centralstimulerande är det normalt att man kollar vikt, puls och blodtryck kanske varje eller varannan månad samt kollar EKG och tar blodprover årligen.

Jag träffade honom i onsdags och han var inte pigg alls på att EKG och sånt skulle vänta utan jag fick remiss för att ta vilo-EKG redan dagen efter. Kunde själv inte på torsdagen men väl idag så var jag och fick det gjort. Givetvis uppmärksammar sjuksyrran några dubbelslag på mitt hjärta och nu hoppas jag innerligt att min läkare inte kommer få frispel. Medicinen funkar perfa och det skulle ju suga om en sån liten detalj som hjärtat skulle diskvalificera fortsatt medicinering. xD

Uff... fast dubbelslag kan man väl ha ändå? Det brukar jag ha iallafall. inför anställningen gjordes en läkartest där bland annat ekg kördes, då hade jag några sånna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...