Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Nämen jag kopierar historier från en fb:are. Verkar fan som att han hatar utlänningar på riktigt.. 🤪

Jag fattar ändå inte...

Finns det nåt att fatta?

Hur ser en Muckarduva ut?

Och vad har det med just Albanien att göra?

Postat

Edward Norton i film på 7-an, tidigare TV4 plus.

Jag tänker se La Collectionneuse snart. Då kommer jag ha sett alla filmer i Éric Rohmers tre filmsviter om sex, sex respektive fyra filmer.

Postat

ILLUSIONISTEN

"Amerikanskt drama från 2006. Edward Eisenheim blir förälskad i den adliga Sophie som har en högre ställning i samhället än han."

Kan man inte skriva "honom" istället för "han" där?

Jag tänker se La Collectionneuse snart. Då kommer jag ha sett alla filmer i Éric Rohmers tre filmsviter om sex, sex respektive fyra filmer.

nästan bara massa sex

sedan en fyra

Postat

förresten undrar jag hur många som i dagarna bryter isär sina swedbank-dosor... xD

Undrar också vad du menar me det Fidden? 😳

Postat
ILLUSIONISTEN

"Amerikanskt drama från 2006. Edward Eisenheim blir förälskad i den adliga Sophie som har en högre ställning i samhället än han."

Kan man inte skriva "honom" istället för "han" där?

Jo. Fast inte enligt stelbent pekpinnegrammatik där än inte kan vara preposition.

nästan bara massa sex

sedan en fyra

Fast det har inte varit en enda sexscen.

Postat

Tjejjen pluggar ju sjuksköterska och i fredags kväll drar hon fram utrustning och ville ta blodtrycket på mig. haha. 😛 Skön ändå. Jag fick lära mig hur man mäter över- och undertryck. Fett grym e jag nu!

Postat

Jo. Fast inte enligt stelbent pekpinnegrammatik där än inte kan vara preposition.

Jo, men jag menar som litterär finess när man skickar in manus?

Jag säger nog f_n oftare "honom" än "han" i vardagstugget.

När man använder "han" i den exemplifierade meningen så förutsätter det att man menar "han har",

utan att uttala verbet "har". Men om man nu inte uttalar har så borde det gå bra att ersätta "han har", som man ju inte uttalar - med "honom".

Postat

Jo, men jag menar som litterär finess när man skickar in manus?

Jag säger nog f_n oftare "honom" än "han" i vardagstugget.

När man använder "han" i den exemplifierade meningen så förutsätter det att man menar "han har",

utan att uttala verbet "har". Men om man nu inte uttalar har så borde det gå bra att ersätta "han har", som man ju inte uttalar - med "honom".

Absolut, och jag kan inte tänka mig att några förlag skulle höja ett ögonbryn åt vardera varianten.

Postat

Saker jag gjort:

*Installerat senaste grafikdrivrutinen

*Installerat Marvell controller E-SATA patch update

*Installerat Intel® Chipset Software update

Känns stabilt.

😑

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.