Micke H Postat 14 september 2011 Postat 14 september 2011 Det där var fan det fulaste jag sett. En svart jävla bar till höger. Och menyfanskapet. Wow...
Dingbats Postat 14 september 2011 Postat 14 september 2011 Det där var fan det fulaste jag sett. En svart jävla bar till höger. Och menyfanskapet. Wow... Kör Stylish om du inte redan gör det. Jag kan klistra in min custom-css här om du vill.
SadamJR Postat 14 september 2011 Postat 14 september 2011 Det där var fan det fulaste jag sett. En svart jävla bar till höger. Och menyfanskapet. Wow... Kan man inte bli av med det?
Dingbats Postat 14 september 2011 Postat 14 september 2011 Men orka ha det där vid sidan. Installera Stylish. Gör en ny style för forum.studio.se, och klistra in: #rightColumn { display: none; } #ipbwrapper { margin: 0px 0 0 0 !important; } Et puis voilà !
debatt Postat 14 september 2011 Trådstartare Postat 14 september 2011 Vemdå? Ola från IDG Utveckling.
Dingbats Postat 14 september 2011 Postat 14 september 2011 Ingvar den girige Nu ska jag plugga lite lätt.
Overkill Postat 14 september 2011 Postat 14 september 2011 Har safari. Det finns dock stilmallar där i som man kan ladda. Men kan inte spara en textfil som .css.
debatt Postat 14 september 2011 Trådstartare Postat 14 september 2011 Det där var fan det fulaste jag sett. En svart jävla bar till höger. Och menyfanskapet. Wow... Ja, den där reklamen på den svarta bakgrunden syns ju, men något "menyfanskap" ser jag inte... 😕
Dingbats Postat 14 september 2011 Postat 14 september 2011 Har safari. Det finns dock stilmallar där i som man kan ladda. Men kan inte spara en textfil som .css. Vutt? Vadå inte spara som .css? I någon vanlig textredigerare bara?
debatt Postat 14 september 2011 Trådstartare Postat 14 september 2011 Vafan? Lägg av med den där fula jävla menyyyyyN!! Vadå meny? Jag ser en massa flashande reklam "bara"....
Overkill Postat 14 september 2011 Postat 14 september 2011 Vutt? Vadå inte spara som .css? I någon vanlig textredigerare bara? "Du kan inte spara detta dokumentet med filnamnstillägget ".css". Filtillägget som krävs är ".rtf."
debatt Postat 14 september 2011 Trådstartare Postat 14 september 2011 Så ska det nog vara för alltid och snart kommer reklam i varje ruta vi skrivit också. Eller? Vad tycker ni förresten om att man ska ta betalt från de som ser reklamen, vilken är en idé som florerat i branschen ett tag. Det är ju gratisinfo, tycker en del av dem. Om en del av kostnaderna kunde bäras av potentiella konsumenter skulle de bättre hävda sig i konkurrensen och sånt bjafs... Detta har dock inget med IDG att göra. Jag pratar om andra aktörer.
debatt Postat 14 september 2011 Trådstartare Postat 14 september 2011 SadamJr, med Ola från IDG Utveckling menade jag Ola från IDG Utveckling. Någon med det smeknamnet var inne i Längsta förut en kort stund och kollade läget.
Overkill Postat 14 september 2011 Postat 14 september 2011 Men dingis måste man inte lägga till nått så att det bara gäller studio?
Dingbats Postat 14 september 2011 Postat 14 september 2011 "Du kan inte spara detta dokumentet med filnamnstillägget ".css". Filtillägget som krävs är ".rtf." Tryck kringla+shift+T så ändras det från rich text till plain text. Sen kan du spara hur du vill. Men dingis måste man inte lägga till nått så att det bara gäller studio? Jag vet inte hur det funkar i Safari. Men i Stylish läggs det till så att allt man skriver in hamnar inom: @-moz-document domain("forum.studio.se") { ... } Så du kan ju prova det.
Overkill Postat 14 september 2011 Postat 14 september 2011 (redigerat) Jag sparade som rtf och sen bytte jag filändelse. Men det funkade inte. Alltså det gjorde ingen skillnad i Safari. Redigerat 14 september 2011 av Overkill
Dingbats Postat 14 september 2011 Postat 14 september 2011 Kan tänka mig att det heter något annat rent "allmänt" än "moz-" något... fråga Micke kanske...
Dingbats Postat 14 september 2011 Postat 14 september 2011 Topp! Är dock som sagt nog bra att begränsa det till forum.studio.se, men jag kan inte svära på hur man gör det i Safari.
Overkill Postat 14 september 2011 Postat 14 september 2011 Kan tänka mig att det heter något annat rent "allmänt" än "moz-" något... fråga Micke kanske... Okej. Skrev: @-moz-document domain("forum.studio.se") { #rightColumn { display: none; } #ipbwrapper { margin: 0px 0 0 0 !important; } } Men då gjorde det ingen skillnad alls. Osäker på om jag skrev in domängrejen rätt.
Neosus Postat 14 september 2011 Postat 14 september 2011 (redigerat) Äre inte dags att studio.se bygger om hela forumet till det som dom hade en gång i tiden men som det blev en massa rabalder om så att dom ändrade till det "vanliga" igen? Mer integrerat med idg:s hemsida? Jag menar att det verkar ändå vara på väg dit nästan med detta useendet. Fast å andra sidan så har dom väl kostat på sig en bättre server som dom "måste" dra in mer reklampengar så att Studio har råd att driva detta... 🤪 Redigerat 14 september 2011 av Neosus
debatt Postat 14 september 2011 Trådstartare Postat 14 september 2011 Undrar vad det kostar nu när vi får se så mycket fin reklam?
debatt Postat 14 september 2011 Trådstartare Postat 14 september 2011 Äre inte dags att studio.se bygger om hela forumet till det som dom hade en gång i tiden men som det blev en massa rabalder om så att dom ändrade till det "vanliga" igen? Mer integrerat med idg:s hemsida? Jag menar att det verkar ändå vara på väg dit nästan med detta useendet. 🤪 Jag har ingen aning. Har det varit nån skillnad förut? Jag vet inte vilken menyfanskap det pratas om här. Det enda nya är väl att skrivrutan blivit smalare.
SadamJR Postat 14 september 2011 Postat 14 september 2011 Blev tvungen att starta en tråd i ämnet. Skriv.
Recommended Posts