Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Det är det som blir så trist tycker jag. Eller liksom, vart börjar man? Man sitter där med massa pusselbitar och kommer ingen vart. Då är det lättare att spela rita egna bitar typ...

Säg till när det kommer en dålig låt!

Ofta har man nån idé. Annars bestämmer man ett tempo, lägger trummor. Tar ut melodier, gör om dom lite för att få en egen touch på det om man vill och så fixar man nån maindel. Och på den vägen är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ofta har man nån idé. Annars bestämmer man ett tempo, lägger trummor. Tar ut melodier, gör om dom lite för att få en egen touch på det om man vill och så fixar man nån maindel. Och på den vägen är det.

Jo fast när jag har försökt har det känts svårt att få till någon vettig struktur som inte bara är samma om och om igen. Lättare när man kan skriva om den helt själv.

Vi samplade ju trummor från Neneh Cherry på en Rhubarblåt. Det är väl det närmsta jag har kommit.

Det var coolt nyss när han talade i tungor.

Alldeles för få.

Gör fler!

Link to comment
Dela på andra sajter

En typisk remixgrej är att ha nån huvudgrej från originallåten (sång om det finns, annars huvudmelodin) som build up till ett drop som man gjort själv som ofta också kanske inte har så mycket att göra med originalet att göra.

Bara man har med en nerpitchad röst som säger "d-d-drop the bass" precis innan.

Link to comment
Dela på andra sajter

En typisk remixgrej är att ha nån huvudgrej från originallåten (sång om det finns, annars huvudmelodin) som build up till ett drop som man gjort själv som ofta också kanske inte har så mycket att göra med originalet att göra.

Mm. Ett parti som man faktiskt skrivit helt själv och som integreras med låten i övrigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa vore om någon av oss dog (helst båda två) för då blir man oproportionerligt hyllad.

Nu hör jag på DKM Mayday.

DKM Lilla sällskapet "Genova" gillade jag inte lika mycket som Arakibombo och Jolene.

Jag gillar inte heller den så det är ok.

Mayday=The Maytape är ett mixtape. Alltså inte våra låtar.

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...