debatt Postat 13 september 2011 Trådstartare Postat 13 september 2011 En del av den där musiken låter som om man spelar två eller flera låtar samtidigt. Kan stämma. Skillnaden med DKM var att de gjorde det bra.
debatt Postat 13 september 2011 Trådstartare Postat 13 september 2011 (redigerat) Tror er erfarenhet av att trumma underlättar. Fast alla remixare kanske varit/är trummisar nånstans i botten? Redigerat 13 september 2011 av debatt
Overkill Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 Det är det som blir så trist tycker jag. Eller liksom, vart börjar man? Man sitter där med massa pusselbitar och kommer ingen vart. Då är det lättare att spela rita egna bitar typ... Säg till när det kommer en dålig låt! Ofta har man nån idé. Annars bestämmer man ett tempo, lägger trummor. Tar ut melodier, gör om dom lite för att få en egen touch på det om man vill och så fixar man nån maindel. Och på den vägen är det.
Neosus Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 Tror er erfarenhet av att trumma underlättar. Fast alla remixare kanske varit/är trummisar nånstans i botten? Det tror jag oxå.
Overkill Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 Hur många egna låtar har ni gjort? Alldeles för få.
Dingbats Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 Ofta har man nån idé. Annars bestämmer man ett tempo, lägger trummor. Tar ut melodier, gör om dom lite för att få en egen touch på det om man vill och så fixar man nån maindel. Och på den vägen är det. Jo fast när jag har försökt har det känts svårt att få till någon vettig struktur som inte bara är samma om och om igen. Lättare när man kan skriva om den helt själv. Vi samplade ju trummor från Neneh Cherry på en Rhubarblåt. Det är väl det närmsta jag har kommit. Det var coolt nyss när han talade i tungor. Alldeles för få. Gör fler!
Overkill Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 En typisk remixgrej är att ha nån huvudgrej från originallåten (sång om det finns, annars huvudmelodin) som build up till ett drop som man gjort själv som ofta också kanske inte har så mycket att göra med originalet att göra.
debatt Postat 13 september 2011 Trådstartare Postat 13 september 2011 Lyssnar på DKM "Jolene" - kommit till mittenpartiet. 🙂
Dingbats Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 En typisk remixgrej är att ha nån huvudgrej från originallåten (sång om det finns, annars huvudmelodin) som build up till ett drop som man gjort själv som ofta också kanske inte har så mycket att göra med originalet att göra. Bara man har med en nerpitchad röst som säger "d-d-drop the bass" precis innan.
debatt Postat 13 september 2011 Trådstartare Postat 13 september 2011 En typisk remixgrej är att ha nån huvudgrej från originallåten (sång om det finns, annars huvudmelodin) som build up till ett drop som man gjort själv som ofta också kanske inte har så mycket att göra med originalet att göra. Mm. Ett parti som man faktiskt skrivit helt själv och som integreras med låten i övrigt.
Dingbats Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 Prodigy är jävligt tyng för övrigt. Iaf The Fat of the Land. Men inte riktigt samma sak som det här.
Overkill Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 Det var coolt nyss när han talade i tungor. Den är grym den remixen! Bra att du gillar den också. Gör fler! Jag försöker. Men det är inte så lätt. Mm. Ett parti som man faktiskt skrivit helt själv och som integreras med låten i övrigt. Ja precis.
debatt Postat 13 september 2011 Trådstartare Postat 13 september 2011 Så har jag aldrig hört Patton förut.
Neosus Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 Om jag inte hade avinstallerat alla musikprogram så hade jag kunnat mixa ner och visa er hur jävla kass jag är på remix-grejen. Började för flera år sedan med den men den är inte klar ännu. 😆 Huvva så hemskt! 😑
Dingbats Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 Jag försöker. Men det är inte så lätt. Pazo får väl dra sitt strå till stacken också.
Dingbats Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 Så har jag aldrig hört Patton förut. Mike Patton? Nu dog musiken för mig. Nej Varför inte?
Pazo Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 Mike Patton? Nu dog musiken för mig. Varför inte? Jag gör musik när jag vill!
Overkill Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 Då kommer man ingen vart, säger jag då. Men han lyssnar inte på det örat. ☺️
Dingbats Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 Då kommer man ingen vart, säger jag då. Men han lyssnar inte på det örat. ☺️ Jag röstar på dig! Minns när DKM var bara Pazo. Kanske slutar med att han hoppar av och det bara är du kvar.
debatt Postat 13 september 2011 Trådstartare Postat 13 september 2011 Nu hör jag på DKM Mayday. DKM Lilla sällskapet "Genova" gillade jag inte lika mycket som Arakibombo och Jolene.
Overkill Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 (redigerat) Det bästa vore om någon av oss dog (helst båda två) för då blir man oproportionerligt hyllad. Nu hör jag på DKM Mayday. DKM Lilla sällskapet "Genova" gillade jag inte lika mycket som Arakibombo och Jolene. Jag gillar inte heller den så det är ok. Mayday=The Maytape är ett mixtape. Alltså inte våra låtar. Redigerat 13 september 2011 av Overkill
debatt Postat 13 september 2011 Trådstartare Postat 13 september 2011 Maytape menade jag. Vilket dj__la tjat. Men en skön rytm.
Dingbats Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 Det bästa vore om någon av oss dog (helst båda två) för då blir man oproportionerligt hyllad. Helst ska man åstadkomma något att bli hyllad för i livet först. Jag lyssnar på Comrade Bomba.
debatt Postat 13 september 2011 Trådstartare Postat 13 september 2011 Det bästa vore om någon av oss dog (helst båda två) för då blir man oproportionerligt hyllad. 😄😄 Du e inte klok nånstans. 😆😄
Dingbats Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 Dolly PaRton.... menade jag. 😊 Mike Patton är bättre. Fast rätt töntig.
Recommended Posts