Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Grahn, Maria Montazami har väl uppfostrat flera barn, fyra?, hur ska hon då ha tid med nåt annat än att vara hemmafru??

F.ö. så fattar ju vem som helst att hon skådespelar, för ingen kan ju vara så djävla urblåst på riktigt... 😆

Vancouver Debates

Fast är man som jag så vill man ju ta chansen att lära sig så mycket som möjligt och inte bara ligga på godkäntgränsen hela tiden.

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

En tidigare bandkamrat blev färdig Civilingenjör i datateknik/programmering typ för något år sedan, fick jobb på Ericsson och nu flyttade han till Silicon Valley, Kalifornien som trainee på ett företag, där han såklart får jobb sen om han vill.

Rätt sjukt, lite avis blir man ju. 😛 Blir ju nästan sugen på att jobba utomlands något/några år!

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Är du på muggen och i längsta samtidigt?

Jag alternerar.

Jag har 18 skivor som har släppts i år. Så många brukar det nog inte vara. Det är kul.

Jag har ovanligt dålig koll på vilka skivor som kommit i år. Eller jag har ett gäng, men inga som är sådär wow.

Link to comment
Dela på andra sajter

Av dom så gillar jag dessa extra mycket:

Bon Iver – Bon Iver, Bon Iver

Frank Ocean – Nostalgia/Ultra

Jay-Z & Kanye West – Watch The Throne

The Pains of Being Pure at Heart – Belong

SBTRKT – SBTRKT

tUnE-yArDs – W H O K I L L

The Weeknd – House of Balloons

Fleet Foxes och Explosions in the Sky har jag också där men dom har jag lyssnat för lite på för att säga nått. Samma med Clap Your Hands Say Yeahs nya som jag inte lyssnat på än. Beyonces var sådär, samma med Death Cabs. Destroyers var iofs rätt bra, James Blakes skiva är inte jättewow men inte dålig, Kurt Viles skiva är lite tråkig, Moon Duos är inte så bra, Secret Cities minns jag inte riktigt, Smith Westerns njaa och Wild Beasts var inget speciellt har jag fr mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Av dom så gillar jag dessa extra mycket:

Bon Iver – Bon Iver, Bon Iver

Frank Ocean – Nostalgia/Ultra

Jay-Z & Kanye West – Watch The Throne

The Pains of Being Pure at Heart – Belong

SBTRKT – SBTRKT

tUnE-yArDs – W H O K I L L

The Weeknd – House of Balloons

Fleet Foxes och Explosions in the Sky har jag också där men dom har jag lyssnat för lite på för att säga nått. Samma med Clap Your Hands Say Yeahs nya som jag inte lyssnat på än. Beyonces var sådär, samma med Death Cabs. Destroyers var iofs rätt bra, James Blakes skiva är inte jättewow men inte dålig, Kurt Viles skiva är lite tråkig, Moon Duos är inte så bra, Secret Cities minns jag inte riktigt, Smith Westerns njaa och Wild Beasts var inget speciellt har jag fr mig.

Av de du nämner har jag hört:

Bon Iver - helt okej

tUnE-yArDs - sådääär

Fleet Foxes - helt okej

James Blake - blä

Moon Duo - om det är den skivan jag har hört så minns jag den inte

Secret Cities - minns inte

Smith Westerns - bra!

Dessutom:

Razika - bra!

bob hund - bra!

Trouble Books & Mark McGuire - jävligt skön att chilla till

Men ingen ASBRA!! hittills.

Är nått av de Indie-pop av något slag?

Bon Ivers senaste har jag lyssnat rätt mycket på. Gillar den skarpt. ☺️

Du kanske skulle gilla Smith Westerns och Razika.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nått av de Indie-pop av något slag?

Bon Ivers senaste har jag lyssnat rätt mycket på. Gillar den skarpt. ☺️

Jag är ju egentligen av uppfattningen att indie inte låter. Pains of Being... är bland annat taggade som pop på last fm:

http://www.youtube.com/watch?v=-Dt1zWdmB4c

tune-yards (där det sjuka är att sångaren är en tjej):

Destroyer påminner en del om Stars:

http://www.youtube.com/watch?v=qz7oaUUWWYk

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...