SadamJR Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 http://www.youtube.com/watch?v=ezHTBc0VsVE&feature=player_detailpage Störtskön ju 😆 Är det bara jag som är utled på henne? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Är det bara jag som är utled på henne? Nädå.. det finns nån till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Eller hur! "Vattnet är verkligen fantastiskt. slutet av.. marken" Makes sense! http://www.youtube.com/watch?v=Ruu7G-egTGk&feature=player_detailpage Gotta love her though * * * OJ sidan 666 av längsta 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Hejsan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Tjenixen pixen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Är det bara jag som är utled på henne? Jag med. Hon har fan varit överallt länge nu. Tv, tv-reklamer, typ radioprogram på P3 och så vidare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Är det nån som vet vad hon gör förutom hemmafru? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Jag har aldrig sett henne någonstans, alls. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Jag med. Hon har fan varit överallt länge nu. Tv, tv-reklamer, typ radioprogram på P3 och så vidare. Jag har bara sett henne i den där reklamfilmen och var tvungen att fråga vem fan det var. Svaret är alltid "mäh! vet du inte det???!!!" Jag trodde först att det var någon sorts parodi på Silverstedt 😐 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Jag har aldrig sett henne någonstans, alls. Det är klart du inte har. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Det är klart du inte har. Känner mig som debatt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Om jag slutar som lärare om tio år har jag verkligen misslyckats. Allt annat är jag öppen för. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Förresten så fick jag "bara" godkänt på omtentan jag gjorde och därför har jag nog bestämt mig för att satsa på statistik. Såatte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Förresten så fick jag "bara" godkänt på omtentan jag gjorde och därför har jag nog bestämt mig för att satsa på statistik. Såatte. Jag trodde du hade bestämt dig för det redan innan? "Enligt Sebastian Andersson, statistiker på XYZ, kommer ZYX öka med 6% det närmaste kvartalet..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Hon tänder på statistiker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Jag trodde du hade bestämt dig för det redan innan? "Enligt Sebastian Andersson, statistiker på XYZ, kommer ZYX öka med 6% det närmaste kvartalet..." Nja har väl varit lite osäker. Det som mest har känts som en nackdel är att jag av nån anledning föreställt mig masterprogrammet som omöjligt. Men jag har insett att jag inte är dum i huvudet och att det nog ska gå fint. Hon tänder på statistiker Hon får hellre pussa mig än att tända på mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 OJ sidan 666 av längsta 😮 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Nja har väl varit lite osäker. Det som mest har känts som en nackdel är att jag av nån anledning föreställt mig masterprogrammet som omöjligt. Men jag har insett att jag inte är dum i huvudet och att det nog ska gå fint. Med tanke på att till och med de som är dumma i huvet klarar massa svåra grejer stup i kvarten så finns det nog ingenting man inte kan klara av som normalbegåvad eller bättre. Hon får hellre pussa mig än att tända på mig. Kanske tafsa lite på dig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Zooey är bara 20 i Almost Famous. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Medellönen för statistiker i USA är $76000. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Medellönen för statistiker i USA är $76000. Årslön antar jag då. Det blir alltså... drygt 40000 kr i månan. Helt okej. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Vad jag avundas dig som har hittat något att satsa på. Själv har jag ingen jävla aning. Lingvistik och filosofi leder ju ingen vart. Skulle väl helst hålla på med konst typ men hej konstfack lycka till med det. Allra helst vill jag bara röka kröka stöka pöka (& möka böka). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Årslön antar jag då. Det blir alltså... drygt 40000 kr i månan. Helt okej. Ja jo. Räknar man med en kurs på 8 kr så är det 50000 i månaden. I Sverige, enligt lonestatistik.se (som känns ganska osäker och oseriös), är det 30 000. Har man master hamnar man väl dock troligen lite över (så småningom i alla fall) eftersom statistiken även inkluderar folk med mindre utbildning. Men skulle jag så få 15000 skulle det kännas sjukt mycket med tanke på vad man får och hur man lever nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Ja jo. Räknar man med en kurs på 8 kr så är det 50000 i månaden. Fast varför skulle man göra det, när kursen är runt 6:50? Men skulle jag så få 15000 skulle det kännas sjukt mycket med tanke på vad man får och hur man lever nu. Fast efter skatt på 15000 är väl inte så fruktansvärt mycket mer än du har nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Vad jag avundas dig som har hittat något att satsa på. Själv har jag ingen jävla aning. Lingvistik och filosofi leder ju ingen vart. Skulle väl helst hålla på med konst typ men hej konstfack lycka till med det. Allra helst vill jag bara röka kröka stöka pöka (& möka böka). Jag tror väl dock att jag kan förvänta mig en ångestfylld resa tills det att jag är klar. Men det känns rätt bra. Framförallt känns det som det bästa alternativet också eftersom a) det har gått bäst i det ämnet, 😎 det är det jag har tyckt varit roligast, c) det har bäst framtidsutsikter, d) inte så högt tryck på mastern -> verkar inte som man behöver 100% VG för att komma in. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Fast varför skulle man göra det, när kursen är runt 6:50? Fast efter skatt på 15000 är väl inte så fruktansvärt mycket mer än du har nu. För att se hur det blir med en inte så otänkbar kurs. Sen kan man ju räkna med en lägre kurs också men det är ju inte lika kul. Sen säger det ju inte så mycket eftersom dom 40/50 000 kanske är mer värt där. Alltså tjänar man 50 lök (i SEK) i Kina så lär man ju vara kung, medan det i Monaco inte är riktigt lika mycket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Jag tror väl dock att jag kan förvänta mig en ångestfylld resa tills det att jag är klar. Men det känns rätt bra. Framförallt känns det som det bästa alternativet också eftersom a) det har gått bäst i det ämnet, 😎 det är det jag har tyckt varit roligast, c) det har bäst framtidsutsikter, d) inte så högt tryck på mastern -> verkar inte som man behöver 100% VG för att komma in. Fast hellre ångest mot ett bestämt mål än ångest för att man inte har något. Prestationsångest är lyxångest. Äh, jag tror det kommer gå hur bra för dig som helst. Det är alltid de som har bäst läshuvud och klarar allting galant som håller på och oroar sig mest, och slackersarna bara glider sorglöst fram och allting går bra för båda sorterna. Min syrra håller på så där också, hon har alltid haft MVG i allt typ, men måste alltid plugga häcken av sig även när kurserna är rätt enkla och ingen kräver att man är bäst hela tiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Jag är dålig i magen och jag kan fan inte sluta tänka på den där vidriga kompostlukten från i förmiddags. Som gammal möglig svett. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Fast hellre ångest mot ett bestämt mål än ångest för att man inte har något. Prestationsångest är lyxångest. Äh, jag tror det kommer gå hur bra för dig som helst. Det är alltid de som har bäst läshuvud och klarar allting galant som håller på och oroar sig mest, och slackersarna bara glider sorglöst fram och allting går bra för båda sorterna. Min syrra håller på så där också, hon har alltid haft MVG i allt typ, men måste alltid plugga häcken av sig även när kurserna är rätt enkla och ingen kräver att man är bäst hela tiden. Det kommer nog att lösa sig för dig med! Läser hon på universitet nu? Eller är hon 93:a? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Gammal möglig svett luktar inte kompost. Lutkar med vinäger Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts