Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Jag med. Hon har fan varit överallt länge nu. Tv, tv-reklamer, typ radioprogram på P3 och så vidare.

Jag har bara sett henne i den där reklamfilmen och var tvungen att fråga vem fan det var. Svaret är alltid "mäh! vet du inte det???!!!"

Jag trodde först att det var någon sorts parodi på Silverstedt 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten så fick jag "bara" godkänt på omtentan jag gjorde och därför har jag nog bestämt mig för att satsa på statistik. Såatte.

Jag trodde du hade bestämt dig för det redan innan?

"Enligt Sebastian Andersson, statistiker på XYZ, kommer ZYX öka med 6% det närmaste kvartalet..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde du hade bestämt dig för det redan innan?

"Enligt Sebastian Andersson, statistiker på XYZ, kommer ZYX öka med 6% det närmaste kvartalet..."

Nja har väl varit lite osäker. Det som mest har känts som en nackdel är att jag av nån anledning föreställt mig masterprogrammet som omöjligt. Men jag har insett att jag inte är dum i huvudet och att det nog ska gå fint.

q2x02i.jpg

Hon tänder på statistiker

Hon får hellre pussa mig än att tända på mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja har väl varit lite osäker. Det som mest har känts som en nackdel är att jag av nån anledning föreställt mig masterprogrammet som omöjligt. Men jag har insett att jag inte är dum i huvudet och att det nog ska gå fint.

Med tanke på att till och med de som är dumma i huvet klarar massa svåra grejer stup i kvarten så finns det nog ingenting man inte kan klara av som normalbegåvad eller bättre.

Hon får hellre pussa mig än att tända på mig.

Kanske tafsa lite på dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag avundas dig som har hittat något att satsa på. Själv har jag ingen jävla aning. Lingvistik och filosofi leder ju ingen vart. Skulle väl helst hålla på med konst typ men hej konstfack lycka till med det. Allra helst vill jag bara röka kröka stöka pöka (& möka böka).

Link to comment
Dela på andra sajter

Årslön antar jag då. Det blir alltså... drygt 40000 kr i månan. Helt okej.

Ja jo. Räknar man med en kurs på 8 kr så är det 50000 i månaden. I Sverige, enligt lonestatistik.se (som känns ganska osäker och oseriös), är det 30 000. Har man master hamnar man väl dock troligen lite över (så småningom i alla fall) eftersom statistiken även inkluderar folk med mindre utbildning.

Men skulle jag så få 15000 skulle det kännas sjukt mycket med tanke på vad man får och hur man lever nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jo. Räknar man med en kurs på 8 kr så är det 50000 i månaden.

Fast varför skulle man göra det, när kursen är runt 6:50?

Men skulle jag så få 15000 skulle det kännas sjukt mycket med tanke på vad man får och hur man lever nu.

Fast efter skatt på 15000 är väl inte så fruktansvärt mycket mer än du har nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag avundas dig som har hittat något att satsa på. Själv har jag ingen jävla aning. Lingvistik och filosofi leder ju ingen vart. Skulle väl helst hålla på med konst typ men hej konstfack lycka till med det. Allra helst vill jag bara röka kröka stöka pöka (& möka böka).

Jag tror väl dock att jag kan förvänta mig en ångestfylld resa tills det att jag är klar. Men det känns rätt bra. Framförallt känns det som det bästa alternativet också eftersom a) det har gått bäst i det ämnet, 😎 det är det jag har tyckt varit roligast, c) det har bäst framtidsutsikter, d) inte så högt tryck på mastern -> verkar inte som man behöver 100% VG för att komma in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast varför skulle man göra det, när kursen är runt 6:50?

Fast efter skatt på 15000 är väl inte så fruktansvärt mycket mer än du har nu.

För att se hur det blir med en inte så otänkbar kurs. Sen kan man ju räkna med en lägre kurs också men det är ju inte lika kul. Sen säger det ju inte så mycket eftersom dom 40/50 000 kanske är mer värt där. Alltså tjänar man 50 lök (i SEK) i Kina så lär man ju vara kung, medan det i Monaco inte är riktigt lika mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror väl dock att jag kan förvänta mig en ångestfylld resa tills det att jag är klar. Men det känns rätt bra. Framförallt känns det som det bästa alternativet också eftersom a) det har gått bäst i det ämnet, 😎 det är det jag har tyckt varit roligast, c) det har bäst framtidsutsikter, d) inte så högt tryck på mastern -> verkar inte som man behöver 100% VG för att komma in.

Fast hellre ångest mot ett bestämt mål än ångest för att man inte har något. Prestationsångest är lyxångest. Äh, jag tror det kommer gå hur bra för dig som helst. Det är alltid de som har bäst läshuvud och klarar allting galant som håller på och oroar sig mest, och slackersarna bara glider sorglöst fram och allting går bra för båda sorterna. Min syrra håller på så där också, hon har alltid haft MVG i allt typ, men måste alltid plugga häcken av sig även när kurserna är rätt enkla och ingen kräver att man är bäst hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast hellre ångest mot ett bestämt mål än ångest för att man inte har något. Prestationsångest är lyxångest. Äh, jag tror det kommer gå hur bra för dig som helst. Det är alltid de som har bäst läshuvud och klarar allting galant som håller på och oroar sig mest, och slackersarna bara glider sorglöst fram och allting går bra för båda sorterna. Min syrra håller på så där också, hon har alltid haft MVG i allt typ, men måste alltid plugga häcken av sig även när kurserna är rätt enkla och ingen kräver att man är bäst hela tiden.

Det kommer nog att lösa sig för dig med!

Läser hon på universitet nu? Eller är hon 93:a?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...