Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Fattar fortfarande inte om du är ironisk.

Mest att det gör mig irriterad när man skapar samband som på bilden. Det man verkar vilja framställa är ju att det är Mullers höga löns fel att det går dåligt för Saab. Kollar man sen på dom absoluta siffrorna så är 19 000 000 ganska mycket mindre än 12 000 000 000. Men det finns liksom ingen anledning att tro att det är hans löns fel att det går dåligt för bolaget. Kurvorna som jämförs visar olika saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mest att det gör mig irriterad när man skapar samband som på bilden. Det man verkar vilja framställa är ju att det är Mullers höga löns fel att det går dåligt för Saab. Kollar man sen på dom absoluta siffrorna så är 19 000 000 ganska mycket mindre än 12 000 000 000. Men det finns liksom ingen anledning att tro att det är hans löns fel att det går dåligt för bolaget. Kurvorna som jämförs visar olika saker.

Jo, jag tittade lite på siffrorna sen och la märke till den ganska obetydliga löneökningen om man hade ritat kurvan skalenligt.

Sen är jag 0% insatt i hela Saabgrejen, så jag ska inte spekulera så mycket i orsaker och sånt där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är någon som vill tanka en massa film från en jävligt bra torrenttracker (och är beredd att seeda tillräckligt så inte jag råkar illa ut) så har jag en invite till [en sida]. Där finns typ allt. Inte så svårt att bygga ratio heller.

EDIT: Om det kommer ut att jag erbjöd det på ett öppet forum så här så kommer både jag och den jag bjuder in bli bannad som fan.

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

give those hoes a go

Såna här diagram gör mig arg:

saab_grafik.gif

Och så skriver man att Muller "tömmer bolaget på miljoner". Usch.

Är förlusten bara 3-4 miljarder? Det var det sjukaste jag sett.

Den där smileyn är lik din mamma från igårkväll.

Det är möjligt.

39690.jpg

😆

😄

Risgrynsgröt! 😛

Sweet Pea - M Mann

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...