Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Jag är med dig.

Du tycker helt enkelt att det finns fler män än kvinnor bland de du lyssnar på och därför vill lägga på blandbandet.

Det kan ju vara så enligt dig att de männen är bättre för att de är bättre och inte för att de är män.

De är inte bättre, de är bara fler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför tar du då inte bara kvinnor istället så att blandbandet blir sämre? 😕

Det skulle inte nödvändigtvis bli sämre, men det finns många färre kvinnor att välja bland i mitt bibliotek.

Nu har jag en tygpåse. Den var vitare i verkligheten än på bilden. Jag trodde den skulle vara mer tygfärgad. Men det får duga.

EDIT: DÖDA

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle inte nödvändigtvis bli sämre, men det finns många färre kvinnor att välja bland i mitt bibliotek.

Nu har jag en tygpåse. Den var vitare i verkligheten än på bilden. Jag trodde den skulle vara mer tygfärgad. Men det får duga.

EDIT: DÖDA

Inte för att jag vill va petig, men det heter tygkasse.

Jag tror inte det är ett blandband.

Jag tror det är en samlings-cd.

Ja där ser du. Det är bara problem, från början till slut.

Varför blev det sådär?

Vafan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle inte nödvändigtvis bli sämre, men det finns många färre kvinnor att välja bland i mitt bibliotek.

Nu har jag en tygpåse. Den var vitare i verkligheten än på bilden. Jag trodde den skulle vara mer tygfärgad. Men det får duga.

EDIT: DÖDA

Tygfärgad kasse? Den är väl av tyg och inte av plast eller metall?

********************

Detta är ett exempel. Ok?

Antag att du har gjort en A-lista på dina absoluta favoritlåtar. Det är 45 stycken. På 33 av dem sjunger och spelar män. På 12 är det kvinnor bara. Du ska göra en samlings-cd, även kallat blandband med 15 låtar. Du har även en B-lista. På den sjunger och spelar män på 28 av låtarna och enbart kvinnor figurerar på 17 stycken. Om du vill göra bästa möjliga blandband som återspeglar din musiksmak och dina favoriter, hur sätter du samman den skivan/kassetten då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skräms inte är du snäll. Vilken läkare som helst kan säga att det inte är något ovanligt att få ont i öronen i samband med förkylning.

Ajdå, du tolkade det så. Det var inte meningen. För du har ju inte utsatt dig för något extraordinärt ljud eller så väl?

Jag menade bara att symptomen var likadana, pip, skärande röster, förvrängt, toksmärta. Inte att du har hyperacusis.

Men likadana symptom kan man ju ha.

Normalt har man inte ont i öronen av en förkylning, men man kan ha det lite grann. MEN... den kan "slå sig på" öronen och

då gör det mer ont. Det kan då vara en öroninflammation. Att behöva ta smärtdämpare för smärta i öronen vid vanlig förkylning är inte

normalt. En obehandlad öroninflammation kan ge en bestående hörselnedsättning om den inte behandlas. Kan också

vara extern otit.

Gå till läkare. Ta väl hand om dig.

🥰

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Ajdå, du tolkade det så. Det var inte meningen. För du har ju inte utsatt dig för något extraordinärt ljud eller så väl?

Jag menade bara att symptomen var likadana, pip, skärande röster, förvrängt, toksmärta. Inte att du har hyperacusis.

Men likadana symptom kan man ju ha.

Normalt har man inte ont i öronen av en förkylning, men man kan ha det lite grann. MEN... den kan "slå sig på" öronen och

då gör det mer ont. Det kan då vara en öroninflammation. Att behöva ta smärtdämpare för smärta i öronen vid vanlig förkylning är inte

normalt. En obehandlad öroninflammation kan ge en bestående hörselnedsättning om den inte behandlas. Kan också

vara extern otit.

Gå till läkare. Ta väl hand om dig.

🥰

Det är lugnt. Jag vet hur mycket problem du har haft, och jag försöker ta väldigt bra om hand om hörseln. Jag har såvitt jag vet inte utsatt mig för några höga ljud.

Däremot har jag haft väldigt hastigt påkommen feber och förkylning och det är inte helt ovanligt att man då får så ont i öronen att man måste ta en Alvedon. Det är om det håller i sig som man borde gå till läkare.

Sa det på Vårdguiden iallafall. Såatte...

Link to comment
Dela på andra sajter

Föräldrar som ger barn örfilar är dumma i huvet! De anar inte hur ofta de är uppkomsten till små barns tinnitus.

***********************************************************************************************************************

Sedan vill jag att Åtvidaberg och Ängelhom går upp i Allsvenskan också. För de spelar bäst fotboll.

Har inte riktigt bestämt mig för om jag önskar att Degerfors eller GIF Sundsvall, eller något annat lag ska göra dem följe.

Det tråkiga är att det inte kommer någon match alls i helgen som man kan se i någon kanal om man inte har betal-tv-kanal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är ett exempel. Ok?

Antag att du har gjort en A-lista på dina absoluta favoritlåtar. Det är 45 stycken. På 33 av dem sjunger och spelar män. På 12 är det kvinnor bara. Du ska göra en samlings-cd, även kallat blandband med 15 låtar. Du har även en B-lista. På den sjunger och spelar män på 28 av låtarna och enbart kvinnor figurerar på 17 stycken. Om du vill göra bästa möjliga blandband som återspeglar din musiksmak och dina favoriter, hur sätter du samman den skivan/kassetten då?

Jag väljer ut låtar från mina topplistor, varav det i snitt kommer bli fler män än kvinnor. Vilket inte beror på något annat än att jag har fler män i listan. Inte att de män jag har är bättre än de kvinnor jag har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lugnt. Jag vet hur mycket problem du har haft, och jag försöker ta väldigt bra om hand om hörseln. Jag har såvitt jag vet inte utsatt mig för några höga ljud.

Däremot har jag haft väldigt hastigt påkommen feber och förkylning och det är inte helt ovanligt att man då får så ont i öronen att man måste ta en Alvedon. Det är om det håller i sig som man borde gå till läkare.

Sa det på Vårdguiden iallafall. Såatte...

Oki. Brorsan o farsan har haft öroninflammation, men aldrig jag vad jag vet.

Jag vet dock att de på hörselvården menar att man bör komma de första dagarna

om smärtan är stor, eftersom det kan påverka hörseln. Hör du på örat eller

har trumhinnan redan spruckit?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag väljer ut låtar från mina topplistor, varav det i snitt kommer bli fler män än kvinnor. Vilket inte beror på något annat än att jag har fler män i listan. Inte att de män jag har är bättre än de kvinnor jag har.

Bra, då är vi helt ense.

Och det beror ju naturligtvis på att de män du har i listan är bättre än de kvinnor du inte har med i listan.

Man får tycka någon är bättre än någon annan. Det är inte fult.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oki. Brorsan o farsan har haft öroninflammation, men aldrig jag vad jag vet.

Jag vet dock att de på hörselvården menar att man bör komma de första dagarna

om smärtan är stor, eftersom det kan påverka hörseln. Hör du på örat eller

har trumhinnan redan spruckit?

Jag kan höra, och både smärtan och ljudnivån har blivit bättre under dagen.

Jag känner mig dock ganska yr och sjuk just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du inte ge dig på att skriva en roman istället, debatt?

Jo, det har jag börjat på. Mål att den ska vara klar i år.

Hade f.ö. ett möte med en förläggare i veckan som gick.

Hon tyckte mitt manus var jättebra på alla sätt och hade läst hela.

Däremot kan man inte publicera, för det är helt fel genre för dem.

Varför då ägna tid och läsa hela, undrade jag. Jo, det var väldigt

fängslande. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det har jag börjat på. Mål att den ska vara klar i år.

Hade f.ö. ett möte med en förläggare i veckan som gick.

Hon tyckte mitt manus var jättebra på alla sätt och hade läst hela.

Däremot kan man inte publicera, för det är helt fel genre för dem.

Varför då ägna tid och läsa hela, undrade jag. Jo, det var väldigt

fängslande. 😳

Jag har hört att det ska vara lättare att få en roman publicerad, särskilt som debutant. Så jag får hoppas att du får ut romanen och sen i svallvågorna av den novellerna, om inte tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...