Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Hade sådär en gång jag med (också när jag var förkyld). FY faaan vad ont det gjorde i öronen. För mig kom det ganska fort också, det liksom gick från 0 till 100 snabbt så jag fick panik typ. Men det gick över till slut i alla fall. Hoppas det blir bättre snart!

Exakt samma för mig! xD På vägen till tåget hörde jag nån ungjävel, hans röst lät nästan robotlik. Jag trodde seriöst han hade nånting slags tal-protes inopererad innan jag hörde nästa ljusa stämma, och insåg att fler lät så.

Idag på jobbet har jag på mig en öronpropp på ena örat, för att skydda det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det holländska originalet heter tydligen Zeeland på både svenska och engelska (och holländska). Den engelska stavningen av det nya är väl någon gammal relik.

För övrigt får jag stånd varje gång jag stöter på ett engelskt namn som stavas med "er" men uttalas "ar", typ Berkeley eller Lord Hervey.

Jävla hopslagningsfunktion!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ringde Vårdguiden. Tydligen fullt normalt vid en förkylning. Kan hjälpa med avsvällande näsdroppar. Om det inte går ner så ska jag ta hjälp av farbror doktor.

Enda gången jag INTE har det så är när jag är förkyld, men det är ju jag det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt samma för mig! xD På vägen till tåget hörde jag nån ungjävel, hans röst lät nästan robotlik. Jag trodde seriöst han hade nånting slags tal-protes inopererad innan jag hörde nästa ljusa stämma, och insåg att fler lät så.

Idag på jobbet har jag på mig en öronpropp på ena örat, för att skydda det.

Det där låter som ljudöverkänslighet i samband med vanlig tinnitus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför heter det Zeeland på svenska men Zealand på engelska? Det är ju ganska opraktiskt.

Varför heter det hippopotamus och inte flodhäst på engelska?

Ja, tänk om alla språk hade samma ord för allting.

Var det då olika språk? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på hur bra intryck det ger att mitt blandband till tjej #2 har följande könsfördelning:

man

blandat

män

blandat, men mest män

man

man

blandat

man

man

män

man

man

Och jag ska påstå mig vara för jämställdhet och sånt...

Mitt blandband från i våras till iBella var:

man

blandat, men mest män

man

män

vet inte, troligtvis mest män

män

män

blandat

man

man

man

man

Hehehehee

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på hur bra intryck det ger att mitt blandband till tjej #2 har följande könsfördelning:

man

blandat

män

blandat, men mest män

man

man

blandat

man

man

män

man

man

Och jag ska påstå mig vara för jämställdhet och sånt...

Mitt blandband från i våras till iBella var:

man

blandat, men mest män

man

män

vet inte, troligtvis mest män

män

män

blandat

man

man

man

man

Hehehehee

Att det har den könsfördelningen kan ju bero på att de artister och band du valt ut har dessa kön.

Det har ju inget med jämställdhet att göra. Är hon normal i huvet ser hon förbi sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det har den könsfördelningen kan ju bero på att de artister och band du valt ut har dessa kön.

Det har ju inget med jämställdhet att göra. Är hon normal i huvet ser hon förbi sånt.

Klart det har med jämställdhet att göra. Det är förstås inte mitt fel att det finns fler etablerade manliga musiker än kvinnliga, men det vore ju en fin gest att försöka eftersträva åtminstone en något jämnare fördelning i det man lyssnar på än jag har lyckats åstadkomma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ringde Vårdguiden. Tydligen fullt normalt vid en förkylning. Kan hjälpa med avsvällande näsdroppar. Om det inte går ner så ska jag ta hjälp av farbror doktor.

Kolla omgående att det inte är öroninflammation. Oskött kan det ge hörselnedsättning. Varför är du på jobbet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart det har med jämställdhet att göra. Det är förstås inte mitt fel att det finns fler etablerade manliga musiker än kvinnliga, men det vore ju en fin gest att försöka eftersträva åtminstone en något jämnare fördelning i det man lyssnar på än jag har lyckats åstadkomma.

Så jämställdhet för dig är att man ska knöka in lika många av varje kön i alla sammanhang oavsett hur bra de är på respektive sak eller hur lämpade de är för någonting? Är männen bäst på att sjunga och spela enligt dig så är det ju så enligt dig. Varför stör det dig?

Jämställdhet för mig att erbjuda t.ex. samma lön till två personer av olika kön om de presterar lika bra inom samma tjänst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det har den könsfördelningen kan ju bero på att de artister och band du valt ut har dessa kön.

Det har ju inget med jämställdhet att göra. Är hon normal i huvet ser hon förbi sånt.

Du menar till skillnad från dingbats.

Redigerat av SadamJR
Link to comment
Dela på andra sajter

Så jämställdhet för dig är att man ska knöka in lika många av varje kön i alla sammanhang oavsett hur bra de är på respektive sak eller hur lämpade de är för någonting? Är männen bäst på att sjunga och spela enligt dig så är det ju så enligt dig. Varför stör det dig?

Men män är inte bättre lämpade för att sjunga och spela, varken enligt mig eller hur det faktiskt är. Att låta musikutövande kvinnor ta mer plats är det minsta man kan göra för att alla ska få synas och höras lika mycket, oavsett vilket kön de råkar ha. För det är naturligtvis inte så att jag lyssnar på mäns musik mest för att de i kraft av sitt kön är bättre på konstformen, utan för att de är de som tillåts göra sig hörda mest.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men män är inte bättre lämpade för att sjunga och spela, varken enligt mig eller hur det faktiskt är. Att låta musikutövande kvinnor ta mer plats är det minsta man kan göra för att alla ska få synas och höras lika mycket, oavsett vilket kön de råkar ha. För det är naturligtvis inte så att jag lyssnar på mäns musik mest för att de i kraft av sitt kön är bättre på konstformen, utan för att de är de som tillåts göra sig hörda mest.

Jag är med dig.

Du tycker helt enkelt att det finns fler män än kvinnor bland de du lyssnar på och därför vill lägga på blandbandet.

Det kan ju vara så enligt dig att de männen är bättre för att de är bättre och inte för att de är män.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...