Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Före förmiddagen äter man frukost.

Mellan förmiddag och eftermiddag äter man lunch.

Mellan eftermiddag och kväll äter man middag.

På kvällen äter man kvällsmat.

Så ja... det är sent.

Vid det här klockslaget är frågan om det inte är vickning som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

På debatt på svt 22.00 pratar man bl a om en kvinna som inte blir opererad för att hon inte vill sluta röka. Avskyr sån förmyndarmentalitet.

De vill väl inte slänga pengarna i sjön.

Vid det här klockslaget är frågan om det inte är vickning som gäller.

Min bästis äter aldrig lunch.

Han kallar det middag 1 och middag 2.

Link to comment
Dela på andra sajter

På debatt på svt 22.00 pratar man bl a om en kvinna som inte blir opererad för att hon inte vill sluta röka. Avskyr sån förmyndarmentalitet.

Jag blev fan förbannad..

Se till så sjukvården fungerar bättre istället för att säga åt folk att skärpa sig. Hur man nu gör det... men fan alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev fan förbannad..

Se till så sjukvården fungerar bättre istället för att säga åt folk att skärpa sig. Hur man nu gör det... men fan alltså.

Kärringen ska inte ha nån operation.

Det är ju för hennes eget bästa hon ska sluta röka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kärringen ska inte ha nån operation.

Det är ju för hennes eget bästa hon ska sluta röka.

Hon är en vuxen människa som själv bestämmer vad hon ska göra. Dessutom har hon betalat skatt och har väl förmodligen bara genom skatten på ciggen betalat för operationen flera ggr om. Kan hon kräva tillbaka dom pengarna. Finner denna vardagsfacism som breder ut sej alltmer skrämmande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon är en vuxen människa som själv bestämmer vad hon ska göra. Dessutom har hon betalat skatt och har väl förmodligen bara genom skatten på ciggen betalat för operationen flera ggr om. Kan hon kräva tillbaka dom pengarna. Finner denna vardagsfacism som breder ut sej alltmer skrämmande.

Du kan kalla det vad du vill. Att låta människor i samhället bruka vad fan de vill och "bestämma över sin egen kropp" har vi inte råd med längre.

Så enkelt är det. Det som är skrämmande hur många som ifrågasätter sådana självklarheter. Oftast är det djävla liberala debattörer. Jag spyr på dem!

Har ni tänkt på aldrig finns några konservativa eller kommunistiska debattörer t.ex.?

Fy fan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan kalla det vad du vill. Att låta människor i samhället bruka vad fan de vill och "bestämma över sin egen kropp" har vi inte råd med längre.

Så enkelt är det. Det som är skrämmande hur många som ifrågasätter sådana självklarheter. Oftast är det djävla liberala debattörer. Jag spyr på dem!

Har ni tänkt på aldrig finns några konservativa eller kommunistiska debattörer t.ex.?

Fy fan!

Vad menar du med vad fan de vill? Här talar vi om cigaretter som säljs i alla affärer. Detta har du uppenbarligen inte tänkt igenom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du med vad fan de vill? Här talar vi om cigaretter som säljs i alla affärer. Detta har du uppenbarligen inte tänkt igenom.

Jovisst har jag tänkt igenom det må du tro.

Att det säljs i vanliga affärer gör det inte mer rätt.

Hade cigaretter tagits fram idag hade det aldrig varit lagligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...