Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

😄

Gå och LÄGG ER NU!! ÖGONA BÖJ!! ☺️

"Böjda ögon" lär vara en kulinarisk läckerhet i Coussamoi 😑

Gonatt Grahn... gå och lägg dig nu fö' fäään, pojkspoling

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ni ihåg vilket de första/förste band/artist som gjorde intryck på er, var?

För mig var det the Beach Boys, Jan Johansson och Nirvana.

Michael Jackson, Kiss och Iron Maiden för mig. Var? Hmm, fick iallafall i mig dom två första på fritids jag gick på. Maiden låg på en samlings-CD (blandband som Dingis skulle sagt) jag fick av en polare. Fear of the Dark, live-versionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Michael Jackson var Gud för mig innan jag ens visste vad pedofileri var för något. Han var jävligt cool och hade en extrem talang på det mesta som hade med musik att göra - men framstod ändå i intervjuer som en oerhört blyg och jordnära person. Kort sagt någon jag kunde identifiera mig med.

Sedan älskade jag hans rockigare låtar, där han släppte fram det lite rivigare i rösten. Beat It var en av favoritlåtarna, med gitarrsolot som jag knappt fattade att det var en gitarr som frambringade. Lustigt att Van Halen aldrig blev en Gud för mig.

Jag hade flera kasettband med honom, men det enda jag har kvar nu är CD-skivor. Sörjer att jag aldrig fick se honom live. Önskar någon hade kunnat med mig till Göteborg 1995 när han spelade där, då jag var 8 år gammal. Istället så bandade jag eftersändningen som visade på 4:an och såg på det så ofta att jag slet ut på VHS-bandet. Det enda störande med den konserten var alla långa pauser mellan alla låtar.

Smooth Criminal kan vara en av de coolaste låtarna i världshistorien och Alien Ant Farms cover-version är också riktigt jävla bra.

Till och med där jävla Sega Megadrive-spelet var coolt.

http://www.youtube.com/watch?v=CLqiNduD3Sk

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag här med en fråga igen, Dingis!

oRSJg.png

Vad tror du det kan bero på att 😎 hamnar där längst upp? Jag har bara skrivit \subsection{😎} över ekvation 2.8. Blir samma problem på fler sidor.

Jag vet inte vad du använder för paket för att få till exempelnumreringen, så jag vet inte hur det funkar riktigt. Hur ser koden ut för alltihop på bilden?

Link to comment
Dela på andra sajter

\subsection{😎}

\begin{equation}

G(x)=\text{exp}(2x^2+x)

\end{equation}

\begin{equation}

G'(x)=e^x \times Dx=\text{exp}(2x^2+x) \times (4x+1)

\end{equation}

Från början:

\documentclass[a4paper, 11pt]{article}

\usepackage[english, swedish]{babel}

\usepackage{graphicx}

\usepackage[T1]{fontenc}

\usepackage[applemac]{inputenc}

\usepackage{textcomp}

\usepackage{amsmath}

\usepackage{fancyhdr}

\setcounter{secnumdepth}{1}

\numberwithin{equation}{section}

\pagestyle{fancy}

\rhead{\vspace{-20mm} \small Sebastian Andersson, Statistik B, Uppsala universitet \vspace{10mm}}

\renewcommand{\headrulewidth}{0mm}

\begin{document}

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar man bort \secnumdepth så står det 2.2 😎 istället för bara 😎 båda gångerna i bilden jag visade. På varje sida står den där extra grejen som samma sak som första nya \subsection på den sidan, förutom på en sida där första nya är \section (då står det ingenting där längst upp) och på sista sidan där extragrejen står som föregående \subsection då det inte finns någon ny \subsection på den sidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte bara stryka \subsection{😎} eller? Då ser det väl rätt ut? Fast då hamnar det ju inte i innehållsförteckningen... Kanske finns något sätt man kan ange subsection men utan att den skrivs ut.

Jag vill ju markera när det är a), 😎 etc. Innehållsförteckning har jag ingen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det står ju 😎 ändå, i fetstil? I exemplet. Jag kanske inte fattar vad du menar.

Alltså det som står i fetstil är det som kommer från \subsection{😎}. Det som står kursivt har jag inte skrivit, utan det hamnar där ändå på något magiskt sätt. Fattar inte varför.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...