Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Om vi börjar räkna vid där jag faktiskt tog intryck av musiken och inte bara av att det var ett coolt band att lyssna på, så The Olivia Tremor Control. Sen senare The Books. Det är väl de två allra viktigaste.

Detta var alltså när jag var sjutton respektive nitton, ungefär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Annars har jag lyssnat alldeles för mycket på Red Hot Chili Peppers i mina dagar också. Men det har liksom inte gjort några större avtryck sådär. Nu skiter jag väl i dom. Däremot har Death Cab for Cutie blivit liknande Guns N' Roses, dvs känns sådär som "mitt" band. Sen har jag lyssnat en jävla massa på dom också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som jävla mycket plugg i mina öron! Tidigt du är uppe också. Men det är bra med disciplin!

Hur mycket plugg var det ditt första år? Jag börjar undra om det är jag som läser relativt pluggfria kurser hela tiden eller om det är att jag bara inte pluggar lika mycket som folk gör. Det plugg jag gör är typ läsa kapitlena i kurslitteraturen, tar väl ett par timmar varje gång högst, och det är kanske två gånger i veckan. Sen om det är någon inlämning gör jag väl den också, men jag har aldrig någonsin behövt lägga upp ett schema eller plugga så där seriöst... De flesta dagar är jag typ ledig, om det inte är precis i slutet av en kurs när allt ska in och så.

Första terminen är rätt tung, då är det statskunskap. Seminarium varje vecka till vilket man ska ha läst typ ~3-500 sidor, och så föreläsningar typ minst en varje dag. Sen andra terminen var nationalekonomi A och den är rätt chill. Typ 3-4 föreläsningar i veckan bara, läsa 3-500 sidor i månaden (om ens det). Ett seminarium, som är presentation av PM med opponering, under hela terminen och då har man skrivit det PM:et i grupp om typ 4-5 pers.

Men nu är det statistik och då är det mer att göra. Nu är det ju mycket bara räkna massa övningsuppgifter (varje kapitel har typ 200 övningsuppgifter(!!!) och vi är nu, efter en vecka typ, på kapitel 5, men man behöver så klart inte lösa alla utan det finns rekommenderade men om man vill så...). Och det tar tid. Plus inlämningsuppgifter och sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ni ihåg vilket de första/förste band/artist som gjorde intryck på er, var?

För mig var det the Beach Boys, Jan Johansson och Nirvana.

svårt. jag lyssnade mest på skit när jag var i de yngre tonåren. U2 var möjligen ett första steg mot bra musik, så jag väljer dem. Joshua tree är trots allt en bra skiva. Och achtung baby.

Link to comment
Dela på andra sajter

Första terminen är rätt tung, då är det statskunskap. Seminarium varje vecka till vilket man ska ha läst typ ~3-500 sidor, och så föreläsningar typ minst en varje dag. Sen andra terminen var nationalekonomi A och den är rätt chill. Typ 3-4 föreläsningar i veckan bara, läsa 3-500 sidor i månaden (om ens det). Ett seminarium, som är presentation av PM med opponering, under hela terminen och då har man skrivit det PM:et i grupp om typ 4-5 pers.

Men nu är det statistik och då är det mer att göra. Nu är det ju mycket bara räkna massa övningsuppgifter (varje kapitel har typ 200 övningsuppgifter(!!!) och vi är nu, efter en vecka typ, på kapitel 5, men man behöver så klart inte lösa alla utan det finns rekommenderade men om man vill så...). Och det tar tid. Plus inlämningsuppgifter och sånt.

Okej, så det är jag som läser softa kurser...

Fan vad glad jag är att jag inte är intresserad av ekonomi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du seriöst eller sådär när man var jätteliten? När jag var liten (typ innan skolåldern) var det Hanson och Status Quo. När mitt musikintresse började på allvar (typ sjuan) var det guns n' roses som jag var totalt besatt av i två år typ. Hängde hela dagarna på forum och läste om dom, samlade på inspelade bootlegs (mp3 alltså), och var lite sjuk. Brukade berätta allt för mina kompisar också. Kommer alltid vara ett speciellt band för mig, och alltid kännas som "mitt" band. Känns alltid så när man stöter på namnet i nån tidning eller så. Började spela trummor mycket tack vare dom också, och speciellt Steven Adler.

stevenadler_79085387.jpg

Haha, sådär var jag också med Nirvana. Klippte allt jag kom över: posters, intervjuer, blandband, bootlegs. Helt manisk! 😄 Det första gitarrsolot jag lärde mig var Teen Spirit-solot och det kändes ju tufft. Då 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

svårt. jag lyssnade mest på skit när jag var i de yngre tonåren. U2 var möjligen ett första steg mot bra musik, så jag väljer dem. Joshua tree är trots allt en bra skiva. Och achtung baby.

Coolt. Jag hajade aldrig hur fan Edgen kunde lira så jävla snabbt. Sedan förklarade bråzzan att det var tack att han spelade med s k "delay" (galet high-tech för mig då som ägde en Strat-kopia, en Roland-kub samt en HM-2:a) som det kunde låta så och jag var helt fast 🙂

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

DIN MAMMA!!! 😮

SHIT va go... eller näää... Jag hade ingen aning om att Memphis är min mamma 😮

Grahn, du din spjuver 😛 Det fikar vi kaffe och ostsmörgås på, okej? 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

MEMPHY!!!!!! 🥰

Fan va glad man blir när man läser ikapp och kommar fram till detta. 🥰 Hej Chae! 😄

Jag e på speciellt gött humör idag också, fick reda på resultatet på omtentan i konstruktionsteknik jag gjorde för några veckor sedan i somras. Fick VG! 😮😄☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va glad man blir när man läser ikapp och kommar fram till detta. 🥰 Hej Chae! 😄

Jag e på speciellt gött humör idag också, fick reda på resultatet på omtentan i konstruktionsteknik jag gjorde för några veckor sedan i somras. Fick VG! 😮😄☺️

Eller hur! 🥰

Grattis, way to go!

high20five20hi205_128328227.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt soft kväll ändå. Pluggar i skolan till sex, drar till några polare, pluggar en timma, lagar go mat, tar fram chips och kollar på fotbollen! (jag 😮) 😄 Men jag börjar faktiskt uppskatta att kolla på fotboll. Jääligt gött att sitta ett gäng och följa Sverige liksom. Skön gemenskap.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt soft kväll ändå. Pluggar i skolan till sex, drar till några polare, pluggar en timma, lagar go mat, tar fram chips och kollar på fotbollen! (jag 😮) 😄 Men jag börjar faktiskt uppskatta att kolla på fotboll. Jääligt gött att sitta ett gäng och följa Sverige liksom. Skön gemenskap.

Foppoll är helt klart roligare att titta på än exempelvis ishockey eller curling.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...