Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Var finns en sjö, där man i frid och lugn kan drunkna;

och det med nöje, utan obehaglig lukt?

Där inga lik förut på botten finnas sjunkna

och som med otäckheter fylla denna bukt —

ej heller någon självdöd fisk, och inga unkna

kanaljekräftor, döda utan sans och tukt —

Finns väl en sådan sjö, så vill jag utan buller, bråk och vimmel

gå dit rätt snart, och i dess vackra vatten finna ljuvt min himmel.

hä fint dä

Link to comment
Dela på andra sajter

Var finns en sjö, där man i frid och lugn kan drunkna;

och det med nöje, utan obehaglig lukt?

Där inga lik förut på botten finnas sjunkna

och som med otäckheter fylla denna bukt —

ej heller någon självdöd fisk, och inga unkna

kanaljekräftor, döda utan sans och tukt —

Finns väl en sådan sjö, så vill jag utan buller, bråk och vimmel

gå dit rätt snart, och i dess vackra vatten finna ljuvt min himmel.

hä fint dä

Han kunde skriva, den gamle giftmördarn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haft rätt sköna dagar igår och idag. Upp 6.30, äter frukost och kollar på två avsnitt seinfeld, börjar plugga vid 8-8.15. Pluggar hemma sen en föreläsning nån gång under dagen, slutar plugga vid 16-17 nån gång. Drar hem till en kompis (där en tredje kompis också är), pluggar lite till och sen lägger man sig i soffan och kollar på kvarteret skatan. Sover lite också. Sen åker man hem och chillar och avslutar med lite seinfeld runt 22.30-23.00.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ni ihåg vilket de första/förste band/artist som gjorde intryck på er, var?

För mig var det the Beach Boys, Jan Johansson och Nirvana.

Om vi börjar räkna vid där jag faktiskt tog intryck av musiken och inte bara av att det var ett coolt band att lyssna på, så The Olivia Tremor Control. Sen senare The Books. Det är väl de två allra viktigaste.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ni ihåg vilket de första/förste band/artist som gjorde intryck på er, var?

För mig var det the Beach Boys, Jan Johansson och Nirvana.

Menar du seriöst eller sådär när man var jätteliten? När jag var liten (typ innan skolåldern) var det Hanson och Status Quo. När mitt musikintresse började på allvar (typ sjuan) var det guns n' roses som jag var totalt besatt av i två år typ. Hängde hela dagarna på forum och läste om dom, samlade på inspelade bootlegs (mp3 alltså), och var lite sjuk. Brukade berätta allt för mina kompisar också. Kommer alltid vara ett speciellt band för mig, och alltid kännas som "mitt" band. Känns alltid så när man stöter på namnet i nån tidning eller så. Började spela trummor mycket tack vare dom också, och speciellt Steven Adler.

stevenadler_79085387.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Haft rätt sköna dagar igår och idag. Upp 6.30, äter frukost och kollar på två avsnitt seinfeld, börjar plugga vid 8-8.15. Pluggar hemma sen en föreläsning nån gång under dagen, slutar plugga vid 16-17 nån gång. Drar hem till en kompis (där en tredje kompis också är), pluggar lite till och sen lägger man sig i soffan och kollar på kvarteret skatan. Sover lite också. Sen åker man hem och chillar och avslutar med lite seinfeld runt 22.30-23.00.

Låter som jävla mycket plugg i mina öron! Tidigt du är uppe också. Men det är bra med disciplin!

Hur mycket plugg var det ditt första år? Jag börjar undra om det är jag som läser relativt pluggfria kurser hela tiden eller om det är att jag bara inte pluggar lika mycket som folk gör. Det plugg jag gör är typ läsa kapitlena i kurslitteraturen, tar väl ett par timmar varje gång högst, och det är kanske två gånger i veckan. Sen om det är någon inlämning gör jag väl den också, men jag har aldrig någonsin behövt lägga upp ett schema eller plugga så där seriöst... De flesta dagar är jag typ ledig, om det inte är precis i slutet av en kurs när allt ska in och så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev ju att den var bäst.

Jag skrev också att när jag säger blandband så menar jag bland-cd, men det rimmar ju inte.

Jo, men det är ju inte säkert att jag tycker den är bäst, men jag tycker nog den är bäst eventuellt kanske, tror jag.

Vad rimmar blandband med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi börjar räkna vid där jag faktiskt tog intryck av musiken och inte bara av att det var ett coolt band att lyssna på, så The Olivia Tremor Control. Sen senare The Books. Det är väl de två allra viktigaste.

Mm.

Jan Johanssons version av Klara stjärnor hörde jag första gången i ett program när jag var ett litet barn. Det var någon sorts diktuppläsning.

Det var något av det vackraste jag någonsin hört och det första jag tog intryck av. Mamma och pappa hade den på skiva och som jag lyssnade; om och om och om och om igen 🥰

http://www.youtube.com/watch?v=UlvI5WvSZZY&feature=player_detailpage

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...