Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Men då är det väl en bra idé att fundera över vad hon skulle vilja ha och inte vad du skulle vilja ha. B&s har ju många lättlyssnade poplåtar som borde kunna gå hem.

Men om hon har hört dem är det ju helt bortkastat. Jag vill ju ge henne chansen att höra något hon garanterat aldrig har hört förut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Men om hon har hört dem är det ju helt bortkastat. Jag vill ju ge henne chansen att höra något hon garanterat aldrig har hört förut.

Men det lät som hon är inne på det som är allra mest mainstream. Tror du att hon vet så mycket om b&s?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det lät som hon är inne på det som är allra mest mainstream. Tror du att hon vet så mycket om b&s?

Belle & Sebastian är ju mainstream. Och oavsett om hon har hört just den låten jag lägger på med dem eller inte så känns det som jag nedvärderar henne om jag gör det. Liksom, nä, jag tror inte att du har hört det här lilla stumpan för du kan nog inte så mycket om det här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är datorn gammal?

Jo den har några år på nacken nu. Funderar på att skaffa en ny hårddisk. Sedan vet jag inte om grafikkortet är kass eller om ramminnen är kass eller om allt är kass för jag får bara blåskärmar mellan varven.

Så jag funderar på att elda upp hela skiten och koka mig en kopp kaffe... 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Grahn: lugn och fin nu 😑 Vad är det som har hänt?

edith: såg att du hade lite blåskärmar. Det har min kompis också och hans dator är en sprillans ny Frost Lådan som rodnar 🤪

Han uppdaterade lite drivrutiner och nu är det problemet ur världen.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Han uppdaterade lite drivrutiner och nu är det problemet ur världen.

De e ju de ja gör oxå. Jag inbillar mig att hårddisken håller på att ge upp. Den har suttit där i nu i flera år så nångång ska väl den ge upp oxå.. 😑

ge mig en mac..

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tömt datorn på en jädra massa musikprogram och nu håller jag på att defragmentera skiten för att se om den blir lite stabilare. :rolleyes:

Aight, carry on 😑

edith: av mig får du ingen mac men du kan få en kaffe och en kram om du vill 🥰😛

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Idag är det forbidden love som gäller. Fin text. Fantastiskt när falcettsången kommer in och framåt.

😊

Min favoritdel i den är introt med den där oerhört töntiga fejk-sitaren och så direkt efter hör man hur Hugo fnissar lite för det är så töntigt om man lyssnar noga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Belle & Sebastian är ju mainstream. Och oavsett om hon har hört just den låten jag lägger på med dem eller inte så känns det som jag nedvärderar henne om jag gör det. Liksom, nä, jag tror inte att du har hört det här lilla stumpan för du kan nog inte så mycket om det här.

B&s var väl lite halvpopulära för drygt 10 år sen. Dom du nämnde som hon tyckte om är ju hitlistefoder.Jaja, då får du väl göra dingbats personliga greatest hits och hoppas att hon inte tycker att du är alltför udda. Det är ju ändå tanken som räknas.

Link to comment
Dela på andra sajter

B&s var väl lite halvpopulära för drygt 10 år sen. Dom du nämnde som hon tyckte om är ju hitlistefoder.Jaja, då får du väl göra dingbats personliga greatest hits och hoppas att hon inte tycker att du är alltför udda. Det är ju ändå tanken som räknas.

B&S är jättekända bland typ alla. De var ju huvudnummer på förra årets Popaganda till exempel.

Det är bara egentligen en låt jag är osäker på om den är för obskyr. Det är en cover på en också rätt obskyr låt, och jag vet inte riktigt om man kan uppskatta den fullt ut om man inte känner till originalet.

Link to comment
Dela på andra sajter

B&S är jättekända bland typ alla. De var ju huvudnummer på förra årets Popaganda till exempel.

Det är bara egentligen en låt jag är osäker på om den är för obskyr. Det är en cover på en också rätt obskyr låt, och jag vet inte riktigt om man kan uppskatta den fullt ut om man inte känner till originalet.

Men om du tar med någon av deras vanliga låtar, typ fox in the snow eller vad den heter, så märker hon att ni har något gemensamt. Det kan va bra.

Redigerat av SadamJR
Link to comment
Dela på andra sajter

Men om du tar med några av deras vanliga låtar, typ fox in the snow eller vad den heter, så märker hon att ni har något gemensamt. Det kan va bra.

Nej, men grejen är ju att det ska kännas som man har en nära personlig koppling till varje låt man lägger på. Och det förtas ju en del av att låten är känd och att hon säkert redan har hört den. Man vill ju visa henne vad man själv gillar och säga "här, titta vilken fin gest av mig att låta dig ta del av den här musiken så att du också får höra den" och "om jag inte hade gjort det här blandbandet hade du förmodligen aldrig fått höra de här låtarna, fattar du vilken speciell connection vi har nu, du och jag".

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, men grejen är ju att det ska kännas som man har en nära personlig koppling till varje låt man lägger på. Och det förtas ju en del av att låten är känd och att hon säkert redan har hört den. Man vill ju visa henne vad man själv gillar och säga "här, titta vilken fin gest av mig att låta dig ta del av den här musiken så att du också får höra den" och "om jag inte hade gjort det här blandbandet hade du förmodligen aldrig fått höra de här låtarna, fattar du vilken speciell connection vi har nu, du och jag".

Å andra sidan vill man ju inte va för självmedveten heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är nog det längsta jag har pillat med ett blandband. Så jävla trist när man håller på en hel dag för att få till en perfekt mix, och sen får man tillbaka ett blandband själv där låtarna dels är alldeles för många och dels ligger huller om buller utan tanke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är nog det längsta jag har pillat med ett blandband. Så jävla trist när man håller på en hel dag för att få till en perfekt mix, och sen får man tillbaka ett blandband själv där låtarna dels är alldeles för många och dels ligger huller om buller utan tanke.

Har du fått ett band av henne?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag den! Jävligt spretig egentligen, men i rätt ordningsföljd så funkar det!

1. Mount Eerie - Get Off the Internet (lugn öppnare som mest är med för textens skull)

2. Deerhoof - Snoopy Waves (här drar det igång på riktigt med en hurtig låt)

3. Tobacco - Dirt (tung syntrap, lite vågat men funkar i mina öron)

4. Gorky's Zygotic Mynci - Happiness (förra låten slutar tvärt, så det blir extra snyggt när den här pianoballaden börjar rakt på bara, sen byggs den upp igen)

5. Karl Blau - Spring Morning (kanske lite för udda musikstil, men om jag talar om att den handlar om Nalle Puh kan det nog gå)

6. of Montreal - Girl from NYC (Named Julia) (lite svår att passa in, mest akustisk gitarr och sång, tänk lite typ Syd Barretts sologrejer, men skarvarna blir okej här)

7. Trouble Books - Shaky Science (börjar med bara akustiska gitarrer lite slött, sen blir det syntar och världens ambienta matta mot slutet, vilket leder snabbt till:)

8. Little Wings - So What (sju minuter och rätt repetetiv och meditativ folkrock)

9. Benjamin Biolay - La monotonie (öppnar som en väckarklocka med ett röjigt stråkarr, dessutom fransk, vilket passar bra i och med att hon befinner sig i Paris)

10. The Books - Take Time (världens bästa låt, går att sätta in var som helst)

11. God Help the Girl - The Music Room Window (NÄSTAN Belle & Sebastian, ett sidoprojekt, den här låten är bara en minuts instrumentalt klister till nästa låt)

12. Creedle - Golden Gate (lugn akustisk låt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...