CHAE Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 CD, selvfølgelig. Det är en svår balans att inte göra en för monoton blandning och inte heller en som hoppar hit och dit hela tiden. Det behövs en del korta "klisterlåtar", men med för många såna blir det bara osnyggt. Vare sig det gäller blandband eller CD så är det som sagt förbannat svårt! Man vill ju kunna hålla kvar lyssnaren genom hela skivan/bandet. Själv är jag svag för röda trådar: ett tema, bandmedlemmar som gått solo (vi diskuterade det här för ett tag sedan vill jag minnas) etc.
Dingbats Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Vare sig det gäller blandband eller CD så är det som sagt förbannat svårt! Man vill ju kunna hålla kvar lyssnaren genom hela skivan/bandet. Själv är jag svag för röda trådar: ett tema, bandmedlemmar som gått solo (vi diskuterade det här för ett tag sedan vill jag minnas) etc. Ja, med ett tema blir det lättare. Men det beror ju på vem man ska ge den till och så. I det här fallet skulle det kännas konstigt med ett tema, särskilt som jag aldrig har gjort något blandband till henne förut, så det känns som första gången måste man bara göra en introduktion till sin musiksmak typ.
CHAE Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Ja, med ett tema blir det lättare. Men det beror ju på vem man ska ge den till och så. I det här fallet skulle det kännas konstigt med ett tema, särskilt som jag aldrig har gjort något blandband till henne förut, så det känns som första gången måste man bara göra en introduktion till sin musiksmak typ. Helt rätt tänkt! 🥰
Dingbats Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Sen vill man ju till varje pris inte ha med några för kända artister, eller låtar som man nästan är säker på att personen har hört. Det blir ju meningslöst.
Dingbats Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Det skulle sitta jättefint med en Belle & Sebastian-låt till exempel, men inget de har gjort är ju särskilt obskyrt.
Neosus Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Jag tycker att det jag tycker tycker jag är eeeh...typ.... det jag tycker. Just D!
CHAE Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Jag tycker att det jag tycker tycker jag är eeeh...typ.... det jag tycker. Bra jobbat, Grahn! Det tar vi en kaffe på, m'kay?!
Neosus Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Bra jobbat, Grahn! Det tar vi en kaffe på, m'kay?! Yep! ..har nyss fikat en kopp. 😑
Neosus Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Gumball 3000 kikar jag på nu. Vettefan om jag skulle vilja åka bil genom hela europa egentligen. Gu´så jobbigt! 😑
Naymari Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 intressant när det kommer en massa dist ingenstansifrån
Naymari Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 dist är bra inte på ett vackert padljud och disten skriker som in i h-vete
Neosus Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Nä de e inte så bra Nu ska jag formatera om datajäveln. Heda! 😑
SadamJR Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Vare sig det gäller blandband eller CD så är det som sagt förbannat svårt! Man vill ju kunna hålla kvar lyssnaren genom hela skivan/bandet. Själv är jag svag för röda trådar: ett tema, bandmedlemmar som gått solo (vi diskuterade det här för ett tag sedan vill jag minnas) etc. Jag har alltid samma tema, bra låtar.
SadamJR Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Det skulle sitta jättefint med en Belle & Sebastian-låt till exempel, men inget de har gjort är ju särskilt obskyrt. Vem är det till? Tycker hon om obskyr musik? Hur många tjejer tycker om obskyr musik? Hon kanske bara tycker att du är obskyr! Är det det du vill?
SadamJR Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Bra jobbat, Grahn! Det tar vi en kaffe på, m'kay?!
SadamJR Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Gumball 3000 kikar jag på nu. Vettefan om jag skulle vilja åka bil genom hela europa egentligen. Gu´så jobbigt! 😑
debatt Postat 6 september 2011 Trådstartare Postat 6 september 2011 eventuell utplaning konferens i sikte listning regndroppar favoritlag
Dingbats Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Vem är det till? Tycker hon om obskyr musik? Hur många tjejer tycker om obskyr musik? Hon kanske bara tycker att du är obskyr! Är det det du vill? Tjej #2. Jag vet inte vad hon gillar direkt, bara Daniel Adams-Ray, Oskar Linnros och I'm from Barcelona. Men jag tänker bara att det vore tråkigt om jag själv fick ett blandband med massa låtar jag hade hört.
Neosus Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 ...eller jag börjar med att avinstallera alla jävla musikprogram och se om det blir stabilare. Satans påfund! 😠
SadamJR Postat 6 september 2011 Postat 6 september 2011 Tjej #2. Jag vet inte vad hon gillar direkt, bara Daniel Adams-Ray, Oskar Linnros och I'm from Barcelona. Men jag tänker bara att det vore tråkigt om jag själv fick ett blandband med massa låtar jag hade hört. Men då är det väl en bra idé att fundera över vad hon skulle vilja ha och inte vad du skulle vilja ha. B&s har ju många lättlyssnade poplåtar som borde kunna gå hem.
Recommended Posts