Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Jo, men det känns lite som det är på nåder som de mer läroboksaktiga artiklarna får vara kvar i det skicket. Egentligen tycker jag att om man inte fattar någonting så får man skylla sig själv eller klicka på länkarna.

Ja, alltså jag menar inte att det ska vara en lärobok. Men vad gäller typ allt annat än matte så vill man lära sig om något går man till wikipedia. Är väl mest att man är bortskämd med det så det är lite jobbigt när det inte finns någon lika bra uppslagsgrej (som man fattar) för matte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja, alltså jag menar inte att det ska vara en lärobok. Men vad gäller typ allt annat än matte så vill man lära sig om något går man till wikipedia. Är väl mest att man är bortskämd med det så det är lite jobbigt när det inte finns någon lika bra uppslagsgrej (som man fattar) för matte.

Det är väl egentligen bara att det krävs mycket mer förkunskaper för att fatta de förklaringarna. Det vore ju fullständigt ohanterligt om alla matteartiklar skulle förklara allt från grunden så vem som helst som har godkänt i matte b kan förstå. Samma sak med fysik och sånt. Egentligen samma sak med alla ämnen, bara det att man har mycket mer gratis i samhälls- och kulturämnen och sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, ja det är ju så klart sant. Tänkte jag inte ens på. Det är ju så klart hyphenation jag vill stänga av.

Vet inte på rak arm, men snabb googling hittar det här. Men det kommer nog se jävligt fult ut på vissa ställen om du samtidigt vill behålla marginaljusteringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit vad sugen jag blev nu på att plugga tyska helt plötsligt!!

Bara sådär? va GOTT!! 😮

* * *

Halloj goddagens Längsta!

Vi har varit på IKEA hela dagen och vi köpte massor av grejer. He tröttsamt!

Nu: kaffe och mat (i nämnd ordning)

Vad gör ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar igenom ett blandband för att se om låtarna passar ihop. Måste nog korrigera lite på ett par ställen.

Najs. Ett blandband-blandband eller en bland-CD?

Link to comment
Dela på andra sajter

Najs. Ett blandband-blandband eller en bland-CD?

CD, selvfølgelig.

Det är en svår balans att inte göra en för monoton blandning och inte heller en som hoppar hit och dit hela tiden. Det behövs en del korta "klisterlåtar", men med för många såna blir det bara osnyggt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...