Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Vi ska släppa nästa 60 minutes of noise-skiva snart, fast vi inte har fått ihop till 60 minuter.

Då får ni ju byta namn till 120 Minutes of Noise.

För att få 60 min kan ni ju ha tystnad som refräng i en låt.

Postat

Då får ni ju byta namn till 120 Minutes of Noise.

För att få 60 min kan ni ju ha tystnad som refräng i en låt.

Nja, typ 108 Minutes of Noise. Vi kan ju iofs padda ut det tomma med vitt brus.

Postat

ska jag eller ska jag inte gå på föreläsningen ikväll? det blir troligtvis helt meningslöst och jag får inte ut någonting av det alls, och poängen kan jag inte räkna in i någon examen hur jag än gör.

Postat

Är en integrand skiten man får som man sen ska integrera? Dvs hela uttrycket?

Ändelsen -and kommer från latinets -andus/a/um, som står för något som "bör göras". Carthago delenda est, Kartago bör förstöras. Amanda, "bör älskas".

Postat

Nja.

Menade ur pedagogiskt syfte. Inte att det står fel.

Det är väl ganska lämpligt att ett uppslagsverk inte är upplagt som en lärobok.

Postat

Det är väl ganska lämpligt att ett uppslagsverk inte är upplagt som en lärobok.

Men i mångt och mycket är wikipedia både och. Inte vad det gäller matte dock.

Postat

Hur gör man nya commands? Eller kanske inte är det jag vill ha, men vill stänga av linebreaks. Man verkar kunna skriva \nolinebreak men att det är just där det gäller. Vill att det ska gälla i hela dokumentet.

Postat

Men i mångt och mycket är wikipedia både och. Inte vad det gäller matte dock.

Jo, men det känns lite som det är på nåder som de mer läroboksaktiga artiklarna får vara kvar i det skicket. Egentligen tycker jag att om man inte fattar någonting så får man skylla sig själv eller klicka på länkarna.

Postat

Hur gör man nya commands? Eller kanske inte är det jag vill ha, men vill stänga av linebreaks. Man verkar kunna skriva \nolinebreak men att det är just där det gäller. Vill att det ska gälla i hela dokumentet.

Eeh, vadå? Om den inte ska byta rad någonstans kommer ju allt bara hamna på första raden som rätt fort går utanför pappret.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.