Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag använder Latex också bara för att skriva snygga dokument även om jag inte skriver några formler och sånt. Plus att då kan jag skriva allt i Vim istället för någon ordbehandlare, vilket är 44 gånger skönare.

Annons
Postat

Vet att jag fixade det en gång, med lite fulhack... det var svårt att få till det snyggt. Ska se...

Först i filen har jag detta (+ lite annat irrelevant):

\documentclass[a4paper,12pt]{scrartcl}

\usepackage{titlesec}

\usepackage{fancyhdr}

\usepackage[swedish]{babel}

\usepackage[top=26mm,nohead]{geometry}

\pagestyle{fancy}

\fancyhead{}

\rhead{\vspace{-20mm} \small Psykolingvistik, Stockholms universitet, VT 2011 \vspace{10mm}}

\renewcommand{\headrulewidth}{0mm}

Och sen titeltjafset och sen begin document and off we go.

Fast då blir det lite konstigt med allt annat. Jag har nu:

\documentclass[a4paper, 11pt]{article}

\usepackage[english, swedish]{babel}

\usepackage{graphicx}

\usepackage[T1]{fontenc}

\usepackage[applemac]{inputenc}

\usepackage{textcomp}

\usepackage{amsmath}

Och det gick inte att ta bort dina usepackage och bara ta det med psykolingvistik för då blev det fel.

Postat

Fast då blir det lite konstigt med allt annat. Jag har nu:

\documentclass[a4paper, 11pt]{article}

\usepackage[english, swedish]{babel}

\usepackage{graphicx}

\usepackage[T1]{fontenc}

\usepackage[applemac]{inputenc}

\usepackage{textcomp}

\usepackage{amsmath}

Och det gick inte att ta bort dina usepackage och bara ta det med psykolingvistik för då blev det fel.

Jag tror det enda relevanta i min harang är \usepackage{fancyhdr}. Sen givet det \pagestyle{fancy} och sen \fancyhead{} följt av \rhead (eller \lhead antar jag om man vill ha den till vänster).

Postat

Ibland kan man behöva importera paket i en viss ordning för att det ska fungera, så om det inte funkar så prova att flytta runt \usepackage{fancyhdr} bland de andra.

Postat

Men dem har jag hört talas om, så det går ju inte.

Dom var tidiga med att åstadkomma sån där elektroakustisk skrammelpop som aldrig har försvunnit riktigt.

Postat

Dom var tidiga med att åstadkomma sån där elektroakustisk skrammelpop som aldrig har försvunnit riktigt.

Fast jag vill inte ha elektro. Det ska vara replokal utan syntar.

Postat

Jag tror det enda relevanta i min harang är \usepackage{fancyhdr}. Sen givet det \pagestyle{fancy} och sen \fancyhead{} följt av \rhead (eller \lhead antar jag om man vill ha den till vänster).

🥰

Nu funkar det!

Postat

🥰

Nu funkar det!

Wunderschön! Ser det bra ut då? Jag fick lägga till massa \vspace och tjafs för att det inte skulle se helt mongo ut som jag tyckte.

Postat

Fast jag vill inte ha elektro. Det ska vara replokal utan syntar.

Menade bara att dom blandade spretiga elektriska gitarrer med akustiska ännu spretigare gitarrer. Kan inte terminologin längre. En generationsfråga. Gonatt.

Postat

Menade bara att dom blandade spretiga elektriska gitarrer med akustiska ännu spretigare gitarrer. Kan inte terminologin längre. En generationsfråga. Gonatt.

Jaså. Kanske kan kolla upp dem då.

Postat (redigerat)

Ser fint ut.

Såg väldigt städat och snyggt ut ja.

Vi har använt Word hittills 😛 men det tycker jag inte är fy skam heller ändå.

dcdc.jpg

edit, "städigt"? 😳

Redigerat av Memphis
Postat

de lär nog ha utsåsat det.

Jag trodde att alla som jobbade för patron Google var tvungna att bo på bruksorten Googleholm i sin tilldelade tjänstebostad.

Postat

Jag trodde att alla som jobbade för patron Google var tvungna att bo på bruksorten Googleholm i sin tilldelade tjänstebostad.

så var det förr, sen blev man adlad när man kommit på en förbättrad söklogaritm.

Postat

Varför har jag inte sett kvarteret skatan? Det är ju grymt roligt!

Hur fan skulle jag kunna veta det?

Skärp dig för fan!

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.