Neosus Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 (redigerat) Veronica Maggio fick en Rockbjörn! ...eller två rättare sagt. 😱 Redigerat 3 september 2011 av Neosus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 Åff leder över ljungskile med 2-0 i halvtid. Är lite överraskad faktiskt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 Kom att tänka på nick drake när jag läste tråden om artister som dött i förtid. Skulle tro att väldigt många av banden och artisterna som nämns här i längsta har lyssnat på honom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 Kom att tänka på nick drake när jag läste tråden om artister som dött i förtid. Skulle tro att väldigt många av banden och artisterna som nämns här i längsta har lyssnat på honom. Tack för tipset. Aldrig kommit mig för att lyssna på honom tidigare. Tankar en skiva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 så jävla sjukt... här har man suttit och pillat med en låt, och är den fullständigt olyssningsbar när jag referenslyssnar i annat än lurarna. Så jävla grym är man ju xD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 så jävla sjukt... här har man suttit och pillat med en låt, och är den fullständigt olyssningsbar när jag referenslyssnar i annat än lurarna. Så jävla grym är man ju Det är helt omöjligt att mixa i bara lurar. Jag skulle hellre mixa enbart i hembyggda högtalare i wellpapp än bara lurar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 Det är helt omöjligt att mixa i bara lurar. Jag skulle hellre mixa enbart i hembyggda högtalare i wellpapp än bara lurar. ja. men akustiken i rummet suger och grannarna blir dessutom sura... så jag har inte mycket till val 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 min röst är mycket mer tonsäker när jag lyssnar i lurar... i högtalare sjunger jag jättefalskt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 ja. men akustiken i rummet suger och grannarna blir dessutom sura... så jag har inte mycket till val 🙁 Mixa i lagom ljudstyrka. Det har du all rätt i hela jävla världen att få göra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 ja. men akustiken i rummet suger och grannarna blir dessutom sura... så jag har inte mycket till val 🙁 Som sagt, om grannarna lackar ur för att du lyssnar på musik på helt normal volym så har du all rätt i världen att avrätta dem på plats. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 Mixa i lagom ljudstyrka. Det har du all rätt i hela jävla världen att få göra. + att det blir oftast bättre resultat än om du mixar på fullt pådrag. mvh // mixproffset Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 Your browser does not support the HTML5 audio tag såhär låter det. ska kolla om jag kan göra något åt: - sångens fladdrighet - gitarrens diskantighet i breaket - överstyrdheten - sångens lite för höga volym missade jag nåt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 Som sagt, om grannarna lackar ur för att du lyssnar på musik på helt normal volym så har du all rätt i världen att avrätta dem på plats. men seriöst, även om jag lyssnar i normal nivå så lär det ju höras ganska tydligt till dem ändå. vanligt samtal hörs liksom. Och om man då kör typ samma parti ungefär 50 gånger för att fixa någonting, då lackar man ju ur även om det inte är jättehögt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 (redigerat) Så jävla dåligt är det ju inte ändå. 😠 Mixen alltså. Redigerat 3 september 2011 av Neosus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 men seriöst, även om jag lyssnar i normal nivå så lär det ju höras ganska tydligt till dem ändå. vanligt samtal hörs liksom. Och om man då kör typ samma parti ungefär 50 gånger för att fixa någonting, då lackar man ju ur även om det inte är jättehögt. Lyhört som i helvete då. Mmm.. då äre inte kul. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 Tack för tipset. Aldrig kommit mig för att lyssna på honom tidigare. Tankar en skiva. Gillar Bryter Layter bäst. Den är oxå den mest lättillgängliga, vilket väl förmodligen får dej att ladda hem nån av dom andra två. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 Tycker det låter bra som FN fidden! Tungt å soft på samma gång. Sången ligger bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 Tycker det låter bra som FN fidden! Tungt å soft på samma gång. Sången ligger bra! verkligen? då kanske jag inte är så off som jag trodde. Nu provar jag i stereon och märker att det är ganska mycket bas... det kanske är det som ställer till det i laptopen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 Your browser does not support the HTML5 audio tag såhär låter det. ska kolla om jag kan göra något åt: - sångens fladdrighet - gitarrens diskantighet i breaket - överstyrdheten - sångens lite för höga volym missade jag nåt? Låter inte AAAAAAAAALLLLLLLLLLLLSSSSSSSSSS så dåligt som jag trodde du menade. Fullt släppbar mix i mina förvisso relativt okinkiga öron. Möjligen att basregistret kan dämpas en aning. Sången ligger perfekt i nivå. Resten är bara smaksaker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 men seriöst, även om jag lyssnar i normal nivå så lär det ju höras ganska tydligt till dem ändå. vanligt samtal hörs liksom. Och om man då kör typ samma parti ungefär 50 gånger för att fixa någonting, då lackar man ju ur även om det inte är jättehögt. Byt väggar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 Gillar Bryter Layter bäst. Den är oxå den mest lättillgängliga, vilket väl förmodligen får dej att ladda hem nån av dom andra två. Tro det eller ej så laddade jag faktiskt ner just den. Jackpot. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 herrå! nu drar jag å giggar... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 herrå 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 Typ inte hungrig men man måste ju äta mat... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 Samma här Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 Man kan äta chips. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 Inte om man inte har. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 Då får man suga på ramarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 va snuskigt ju Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 3 september 2011 Dela Postat 3 september 2011 Jaha, "ramarna" syftar på björnramar och inte glasögonskalmarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts