Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Kom att tänka på nick drake när jag läste tråden om artister som dött i förtid. Skulle tro att väldigt många av banden och artisterna som nämns här i längsta har lyssnat på honom.

Tack för tipset. Aldrig kommit mig för att lyssna på honom tidigare. Tankar en skiva.

Link to comment
Dela på andra sajter

så jävla sjukt... här har man suttit och pillat med en låt, och är den fullständigt olyssningsbar när jag referenslyssnar i annat än lurarna. Så jävla grym är man ju

Det är helt omöjligt att mixa i bara lurar. Jag skulle hellre mixa enbart i hembyggda högtalare i wellpapp än bara lurar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är helt omöjligt att mixa i bara lurar. Jag skulle hellre mixa enbart i hembyggda högtalare i wellpapp än bara lurar.

ja. men akustiken i rummet suger och grannarna blir dessutom sura... så jag har inte mycket till val 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

ja. men akustiken i rummet suger och grannarna blir dessutom sura... så jag har inte mycket till val 🙁

Som sagt, om grannarna lackar ur för att du lyssnar på musik på helt normal volym så har du all rätt i världen att avrätta dem på plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, om grannarna lackar ur för att du lyssnar på musik på helt normal volym så har du all rätt i världen att avrätta dem på plats.

men seriöst, även om jag lyssnar i normal nivå så lär det ju höras ganska tydligt till dem ändå. vanligt samtal hörs liksom. Och om man då kör typ samma parti ungefär 50 gånger för att fixa någonting, då lackar man ju ur även om det inte är jättehögt.

Link to comment
Dela på andra sajter

men seriöst, även om jag lyssnar i normal nivå så lär det ju höras ganska tydligt till dem ändå. vanligt samtal hörs liksom. Och om man då kör typ samma parti ungefär 50 gånger för att fixa någonting, då lackar man ju ur även om det inte är jättehögt.

Lyhört som i helvete då.

Mmm.. då äre inte kul. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter bra som FN fidden! Tungt å soft på samma gång. Sången ligger bra!

verkligen? då kanske jag inte är så off som jag trodde.

Nu provar jag i stereon och märker att det är ganska mycket bas... det kanske är det som ställer till det i laptopen.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://crumble-zone.com/mp3/CZ_-_2-7.mp3

såhär låter det.

ska kolla om jag kan göra något åt:

- sångens fladdrighet

- gitarrens diskantighet i breaket

- överstyrdheten

- sångens lite för höga volym

missade jag nåt?

Låter inte AAAAAAAAALLLLLLLLLLLLSSSSSSSSSS så dåligt som jag trodde du menade. Fullt släppbar mix i mina förvisso relativt okinkiga öron. Möjligen att basregistret kan dämpas en aning. Sången ligger perfekt i nivå. Resten är bara smaksaker.

Link to comment
Dela på andra sajter

men seriöst, även om jag lyssnar i normal nivå så lär det ju höras ganska tydligt till dem ändå. vanligt samtal hörs liksom. Och om man då kör typ samma parti ungefär 50 gånger för att fixa någonting, då lackar man ju ur även om det inte är jättehögt.

Byt väggar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...