Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Aldrig sett! Har du inte Adblock eller motsvarande?

Nope. Önskar jag kunde tagit en screenshot eller liknande. Det var samma lightbox-effekt som Facebook använder för att visa bilder, när man gråar allting annat.

Försökte få fram det igen för att ta en screenshot men jag lyckas inte.

Grahn: inget virus. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar den! Jag gillar när det är stilrent sådär, och framför allt när det inte förutsätts att man har rätt teckensnitt installerade. Det är förvånansvärt många stora, professionellt designade hemsidor som ser ut som skit när man stänger av "låt webbsidor välja egna teckensnitt" i webbläsaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar den! Jag gillar när det är stilrent sådär, och framför allt när det inte förutsätts att man har rätt teckensnitt installerade. Det är förvånansvärt många stora, professionellt designade hemsidor som ser ut som skit när man stänger av "låt webbsidor välja egna teckensnitt" i webbläsaren.

Rubrikerna är i något CP-teckensnitt jag inte kommer ihåg namnet på, men det är vanlig text som bytts ut mot bilder i CSS:en.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rubrikerna är i något CP-teckensnitt jag inte kommer ihåg namnet på, men det är vanlig text som bytts ut mot bilder i CSS:en.

Ja precis, bra att det är bilder. Men det är väl bilder som är lagrade som såna på servern, inte typ att CSS:en genererar bilder..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja precis, bra att det är bilder. Men det är väl bilder som är lagrade som såna på servern, inte typ att CSS:en genererar bilder..?

Nope, CSS kan inte generera bilder. Dock går det rent tekniskt att lägga en font på servern som CSS:en sen använder sig utav, det är del av de nya CSS3-specifikationerna. Som vanligt stödjer inte Internet Explorer denna metod.

Så det jag gör är att jag har skapat upp en bild för varje rubrik och sen så swappar jag i CSS:en ut rubriken mot bilden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min KK skrev i min gästbok på Helgon: "fitta,fika och avsugning? eller vill du ”knulla” ?" Det var lite småjobbigt för jag ville inte ta bort för hennes skull men jag vill inte att alla skulle se det heller.

Men nu har jag idag pratat med en annan tjej så då har det hamnat på tredje sidan och då är det lugnt. ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Min KK skrev i min gästbok på Helgon: "fitta,fika och avsugning? eller vill du ”knulla” ?" Det var lite småjobbigt för jag ville inte ta bort för hennes skull men jag vill inte att alla skulle se det heller.

Vem fan skriver sånt som öppet meddelande??

Link to comment
Dela på andra sajter

What the? Jag fick just en annons över hela sidan, som man var tvungen att klicka bort på krysset.

Jepp, den har varit uppe förut. Lite irriterande 😏

En tjej som är väldigt öppen med saker och ting. Vilket är både ganska så härligt och ibland ganska så jobbigt. xD

Skönt att vara så ju 😄

Bara EN dag kvar till semestern 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...