Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Dingis där du hittade min bok (som visste inte var den för det var andra författare hehe), finns: "Essential Mathematics for Economic Analsysis" av Sydsaeter, Hammond där?

Nä.

library.nu, man måset vara reggad men det är inga restriktioner på vem som kan regga sig och så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja de skare väl göra! Kan ni dom bra nu asså? Har haft ASMÅNGA föreläsningar om bara integraler. Typ några av mina favvomattegrejer! 😄

Nä, jag hoppas att vi bara har börjat med det... Haha. Nä men alltså när man sen börjar räkna (statistik)uppgifter så lär det ju ge sig hur man ska göra. Finns ju alltid mönster i hur man ska lösa uppgifterna så då lär man sig ju då åtminstone. Men tror vi ska hålla på med integraler på fredag också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, jag hoppas att vi bara har börjat med det... Haha. Nä men alltså när man sen börjar räkna (statistik)uppgifter så lär det ju ge sig hur man ska göra. Finns ju alltid mönster i hur man ska lösa uppgifterna så då lär man sig ju då åtminstone. Men tror vi ska hålla på med integraler på fredag också.

Fett! Kul matte! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja de skare väl göra! Kan ni dom bra nu asså? Har haft ASMÅNGA föreläsningar om bara integraler. Typ några av mina favvomattegrejer! 😄

Ja integraler är ju enormt typ! Grejade sjukt mycket me sånt också. Gillade det som fan jag me. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är ett problem för er integreringsfixerade:

Du har en perfekt sfärisk lök med radien 35 mm. Löken har en kärna med radien 6 mm, som täcks av tolv lika tjocka löklager. Hur stor är den sammanlagda arean av samtliga löklager bortskalade var för sig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är ett problem för er integreringsfixerade:

Du har en perfekt sfärisk lök med radien 35 mm. Löken har en kärna med radien 6 mm, som täcks av tolv lika tjocka löklager. Hur stor är den sammanlagda arean av samtliga löklager bortskalade var för sig?

Kör man bara på att integrera arean från 6mm till 35mm får man ≈17,9cm2

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör man bara på att integrera arean från 6mm till 35mm får man ≈17,9cm2

Det låter orimligt lite. Det är ändå tolv lager lök vi talar om här. Bara mantelarean av själva löken, dvs det yttre lagrets area är ju 154 cm2 får jag det till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...