Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Hur stor lökkonsumtion tror ni det är i genomsnitt per person i Sverige?

Hur stor lökkonsumtion har ni själva per år?

Om man räknar gul och röd lök, inklusive buntlök, var konsumtionen 7 kg/person år 2009. Hur mycket sätter du själv i dej?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man räknar gul och röd lök, inklusive buntlök, var konsumtionen 7 kg/person år 2009. Hur mycket sätter du själv i dej?

Hur mycket lök äter du?

Var hittade du uppgiften att man åt 7 kg per person 2009?

Hur många stora lökar motsvarar det?

Vad menar du med buntlök?

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

7 kg lök, kan det motsvara 50 lökar??

Ungefär en lök i veckan.

Är det den mängden ni äter också?

Om man bara räknar mellanmålen.

Ja ungefär. Gullök.

lök är ganska lökigt.

Ja, det är det!

Men FÖR HELVETE!!

Äter ni en hel lök i veckan? När då liksom? Vad har ni den till då? Ni kan ju fan inte sitta och äta lök... bara?

Jag äter 1-2 lök per år och det är högt räknat.

Jag skivade lite lök förut, den har jag haft sedan april. Max en fjärdedels skiva blir det åt gången.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men FÖR HELVETE!!

Äter ni en hel lök i veckan? När då liksom? Vad har ni den till då? Ni kan ju fan inte sitta och äta lök... bara?

Jag äter 1-2 lök per år och det är högt räknat.

Jag skivade lite lök förut, den har jag haft sedan april. Max en fjärdedels skiva blir det åt gången.

Lök äter man väl mest hela tiden. Det är ju gott. Fräst gullök har man ju i alla soppor, och är gott till brunsås och potatis och sånt. Rödlök skulle jag kunna sitta och pressa i all oändlighet, det är ju jättegott till allt. Rostad lök är gott på varmkorv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lök äter man väl mest hela tiden. Det är ju gott. Fräst gullök har man ju i alla soppor, och är gott till brunsås och potatis och sånt. Rödlök skulle jag kunna sitta och pressa i all oändlighet, det är ju jättegott till allt. Rostad lök är gott på varmkorv.

EXAKT!

Gott som satan äre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...