Dingbats Postat 30 augusti 2011 Postat 30 augusti 2011 Får den inte rak hur mycket jag än botar. Bor inte i Irak hur mycket du än hotar.
Memphis Postat 30 augusti 2011 Postat 30 augusti 2011 cos -> -sin och sin -> cos. Får vänta tills pazo kommer hem så får han hjälpa mig. Hoppas han kan det bara! Hade första matteföreläsningen idag. Verkar bli en hel del och så mycket nytt (D/E-matte) som jag inte läst innan. Så tänkte försöka göra klart sommarkursen så man iaf har lite koll på det hela. Det var väl nån regel/formel när man deriverar kvoter? Sånt borde jag kunna. xD Matten i ämnena framöver kommer bli rätt sick märkte jag idag. aja, det löser sig. 😛
debatt Postat 30 augusti 2011 Trådstartare Postat 30 augusti 2011 Bor inte i Irak hur mycket du än hotar. Hatar or hur mycket du än slaknar.
Overkill Postat 30 augusti 2011 Postat 30 augusti 2011 Det var väl nån regel/formel när man deriverar kvoter? Sånt borde jag kunna. xD Matten i ämnena framöver kommer bli rätt sick märkte jag idag. aja, det löser sig. 😛 Ja. Om man har f(x)/g(x) så är kvotregeln: (f'(x)*g(x)-f(x)*g'(x))/g(x)^2
SadamJR Postat 30 augusti 2011 Postat 30 augusti 2011 Sverige är väldigt stora favoriter mot ungern enligt oddssättarna.
Fidden Postat 30 augusti 2011 Postat 30 augusti 2011 Sverige är väldigt stora favoriter mot ungern enligt oddssättarna. ajdå... det har väl aldrig varit ett bra tecken.
Memphis Postat 30 augusti 2011 Postat 30 augusti 2011 (redigerat) Ja. Om man har f(x)/g(x) så är kvotregeln: (f'(x)*g(x)-f(x)*g'(x))/g(x)^2 Formlen stämde ja, kontrollkollade. Och du har inte missat de inre derivatorna förmodar jag? Då borde det väl inte vara några problem. Jag ska testa, bra repetition. Redigerat 30 augusti 2011 av Memphis
CHAE Postat 30 augusti 2011 Postat 30 augusti 2011 Galen spontanidé/DIY-projekt á la CHAE #2748463: Vad tror och tycker Längsta? Ett litet hobbyprojekt när gubben Höst knackar på dörren kanske kan vara något? 😕 Någon som har provat?
Fidden Postat 30 augusti 2011 Postat 30 augusti 2011 Galen spontanidé/DIY-projekt á la CHAE #2748463: Vad tror och tycker Längsta? Ett litet hobbyprojekt när gubben Höst knackar på dörren kanske kan vara något? 😕 Någon som har provat? Cooolt! Vad kostar det och vad behöver man för verktyg?
Memphis Postat 30 augusti 2011 Postat 30 augusti 2011 Såg felet killis gjort på 4sek xD 😄 Mitt svar kommer snart.
debatt Postat 30 augusti 2011 Trådstartare Postat 30 augusti 2011 Göra egen gitarr är mysigt. Jag ska.... nån gång i livet... satsa på en variant från Warmoth.
Neosus Postat 30 augusti 2011 Postat 30 augusti 2011 gitarrdelar Rätt så billigt ändå. Jag blev allt lite sugen själv på att köpa en byggsats.
Memphis Postat 30 augusti 2011 Postat 30 augusti 2011 Killis, jag lyckades förenkla mitt svar ner till: 1/(2+4cos(4x)) Rätt? 😕
CHAE Postat 30 augusti 2011 Postat 30 augusti 2011 (redigerat) Cooolt! Vad kostar det och vad behöver man för verktyg? Eller hur! Kan vara lite trevligt att fördriva tiden med, liksom 😄 Hela paketet kostar 1795 (exkl. frakt). Sedan funderar jag på att inte ha det där PG:en utan köpa en annan i en mkt mörkare ton. Se bild hur jag tänker finishen. Vågar inte ge mig på ngn sunburst-pryl ). Ett kromat stallhölje vore också najs. Lite smågrejer sådär. Verktyg, ptja... jag vet inte riktigt 😕 Vad tror du? Lödkolv, lite skruvmejslar, ev. en skruvdragare, insexnyckel (till trossroden)... Sedan tillkommer såklart en kostnad för färg, ytbehandling också Redigerat 30 augusti 2011 av CHAE
Memphis Postat 30 augusti 2011 Postat 30 augusti 2011 (redigerat) Låter som en kul grej Chae! 😄 Har du gjort något liknande tidigare? Redigerat 30 augusti 2011 av Memphis
CHAE Postat 30 augusti 2011 Postat 30 augusti 2011 (redigerat) Låter som en kul grej Chae! 😄 Har du gjort något liknande tidigare? Mhm ☺️ Aldrig men det vore kul att testa, liksom. Jag använder min favoritfras i sådana här sammanhang "hur svårt kan det va?" Man får ju med alla grejer som man behöver (utom färg o sådant där). Det här projektet kanske är en tråd i sig? 😛😮 Redigerat 30 augusti 2011 av CHAE
Memphis Postat 30 augusti 2011 Postat 30 augusti 2011 Mhm ☺️ Aldrig men det vore kul att testa, liksom. Jag använder min favoritfras i sådana här sammanhang "hur svårt kan det va?" Man får ju med alla grejer som man behöver 8utom färg o sådant där). Det här projektet kanske är en tråd i sig? 😛 Kanske det. 😄 Om jag inte minns fel så har det varit uppe på tapeten nån gång. Testa sök, noob! xD 🥰
Neosus Postat 30 augusti 2011 Postat 30 augusti 2011 Eller hur! Kan vara lite trevligt att fördriva tiden med, liksom 😄 Hela paketet kostar 1795 (exkl. frakt). Sedan funderar jag på att inte ha det där PG:en utan köpa en annan i en mkt mörkare ton. Se bild hur jag tänker finishen. Vågar inte ge mig på ngn sunburst-pryl ). Ett kromat stallhölje vore också najs. Lite smågrejer sådär. Verktyg, ptja... jag vet inte riktigt 😕 Vad tror du? Lödkolv, lite skruvmejslar, ev. en skruvdragare, insexnyckel (till trossroden)... Sedan tillkommer såklart en kostnad för färg, ytbehandling också Och så byter du ut stämskruvarna till GOTOH! Blir skitfett! 😄
CHAE Postat 30 augusti 2011 Postat 30 augusti 2011 (redigerat) Förresten, jag har hittat ett case till Fender-Jaggan nu. 995 pengar hos ordermusic med löftet om att de står för returfrakten om det inte skulle passa. Omedelbar edith: man kan tydligen inte länka bilder direkt från ordermusic 😏 Redigerat 30 augusti 2011 av CHAE
Fidden Postat 30 augusti 2011 Postat 30 augusti 2011 Förresten, jag har hittat ett case till Fender-Jaggan nu. 995 pengar hos ordermusic med löftet om att de står för returfrakten om det inte skulle passa. Omedelbar edith: man kan tydligen länka bilder direkt från ordermusic 😏 gör det då 😏
CHAE Postat 30 augusti 2011 Postat 30 augusti 2011 Kanske det. 😄 Om jag inte minns fel så har det varit uppe på tapeten nån gång. Testa sök, noob! xD 🥰 🥰☺️ Och så byter du ut stämskruvarna till GOTOH! Blir skitfett! 😄 ...exempelvis sådana där saker kan man få hjälp med. Jag kan väl tippa att hela bygget (inkl. moddningar och färg) kan väl gå på en 4000 kr. Give or take. Pickuperna tror jag att jag skiter i o kör med dem som ingår i paketet. De kan man ju alltid byta ut senare.
CHAE Postat 30 augusti 2011 Postat 30 augusti 2011 (redigerat) gör det då 😏 hehehee... ett "inte" försvann på vägen 😉 Men jag är inte den som är den 😑 Redigerat 30 augusti 2011 av CHAE
CHAE Postat 30 augusti 2011 Postat 30 augusti 2011 ÄNNU EN JAGUAR???? 😮 Jazzmaster baby. Jazzmaster 😛
Fidden Postat 30 augusti 2011 Postat 30 augusti 2011 gör man ytbehandlingen själv eller, typ på parkettgolvet av ek?
Recommended Posts