Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

cos -> -sin och sin -> cos. Får vänta tills pazo kommer hem så får han hjälpa mig. Hoppas han kan det bara!

Hade första matteföreläsningen idag. Verkar bli en hel del och så mycket nytt (D/E-matte) som jag inte läst innan. Så tänkte försöka göra klart sommarkursen så man iaf har lite koll på det hela.

Det var väl nån regel/formel när man deriverar kvoter? Sånt borde jag kunna. xD

Matten i ämnena framöver kommer bli rätt sick märkte jag idag. aja, det löser sig. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl nån regel/formel när man deriverar kvoter? Sånt borde jag kunna. xD

Matten i ämnena framöver kommer bli rätt sick märkte jag idag. aja, det löser sig. 😛

Ja. Om man har f(x)/g(x) så är kvotregeln: (f'(x)*g(x)-f(x)*g'(x))/g(x)^2

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja. Om man har f(x)/g(x) så är kvotregeln: (f'(x)*g(x)-f(x)*g'(x))/g(x)^2

Formlen stämde ja, kontrollkollade. Och du har inte missat de inre derivatorna förmodar jag? Då borde det väl inte vara några problem. Jag ska testa, bra repetition.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Galen spontanidé/DIY-projekt á la CHAE #2748463:

GK-SJA-60.jpg

Vad tror och tycker Längsta?

Ett litet hobbyprojekt när gubben Höst knackar på dörren kanske kan vara något? 😕

Någon som har provat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Galen spontanidé/DIY-projekt á la CHAE #2748463:

GK-SJA-60.jpg

Vad tror och tycker Längsta?

Ett litet hobbyprojekt när gubben Höst knackar på dörren kanske kan vara något? 😕

Någon som har provat?

Cooolt!

Vad kostar det och vad behöver man för verktyg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Cooolt!

Vad kostar det och vad behöver man för verktyg?

Eller hur! Kan vara lite trevligt att fördriva tiden med, liksom 😄

Hela paketet kostar 1795 (exkl. frakt). Sedan funderar jag på att inte ha det där PG:en utan köpa en annan i en mkt mörkare ton. Se bild hur jag tänker finishen. Vågar inte ge mig på ngn sunburst-pryl :rolleyes: ). Ett kromat stallhölje vore också najs. Lite smågrejer sådär.

41148_l.jpg

Verktyg, ptja... jag vet inte riktigt 😕 Vad tror du? Lödkolv, lite skruvmejslar, ev. en skruvdragare, insexnyckel (till trossroden)...

Sedan tillkommer såklart en kostnad för färg, ytbehandling också

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en kul grej Chae! 😄 Har du gjort något liknande tidigare?

Mhm ☺️

Aldrig men det vore kul att testa, liksom. Jag använder min favoritfras i sådana här sammanhang "hur svårt kan det va?" Man får ju med alla grejer som man behöver (utom färg o sådant där).

Det här projektet kanske är en tråd i sig? 😛😮

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Mhm ☺️

Aldrig men det vore kul att testa, liksom. Jag använder min favoritfras i sådana här sammanhang "hur svårt kan det va?" Man får ju med alla grejer som man behöver 8utom färg o sådant där).

Det här projektet kanske är en tråd i sig? 😛

Kanske det. 😄 Om jag inte minns fel så har det varit uppe på tapeten nån gång. Testa sök, noob! xD

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller hur! Kan vara lite trevligt att fördriva tiden med, liksom 😄

Hela paketet kostar 1795 (exkl. frakt). Sedan funderar jag på att inte ha det där PG:en utan köpa en annan i en mkt mörkare ton. Se bild hur jag tänker finishen. Vågar inte ge mig på ngn sunburst-pryl :rolleyes: ). Ett kromat stallhölje vore också najs. Lite smågrejer sådär.

41148_l.jpg

Verktyg, ptja... jag vet inte riktigt 😕 Vad tror du? Lödkolv, lite skruvmejslar, ev. en skruvdragare, insexnyckel (till trossroden)...

Sedan tillkommer såklart en kostnad för färg, ytbehandling också

Och så byter du ut stämskruvarna till GOTOH!

Blir skitfett! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, jag har hittat ett case till Fender-Jaggan nu. 995 pengar hos ordermusic med löftet om att de står för returfrakten om det inte skulle passa.

Omedelbar edith: man kan tydligen inte länka bilder direkt från ordermusic 😏

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, jag har hittat ett case till Fender-Jaggan nu. 995 pengar hos ordermusic med löftet om att de står för returfrakten om det inte skulle passa.

Omedelbar edith: man kan tydligen länka bilder direkt från ordermusic 😏

gör det då 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske det. 😄 Om jag inte minns fel så har det varit uppe på tapeten nån gång. Testa sök, noob! xD

🥰

🥰☺️

Och så byter du ut stämskruvarna till GOTOH!

Blir skitfett! 😄

...exempelvis sådana där saker kan man få hjälp med.

Jag kan väl tippa att hela bygget (inkl. moddningar och färg) kan väl gå på en 4000 kr. Give or take. Pickuperna tror jag att jag skiter i o kör med dem som ingår i paketet. De kan man ju alltid byta ut senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...