Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Vad är det som är bra med den där mojängen?

Effektivisera arbetsflödet i 3D program helt enkelt. Saker går snabbare tid är pengar.

När man bara jobbar med mus så pendlar man mellan att snurra på modellen och därefter man gör kommandon i programmet men med en sån kontroll kan man rotera modellen med vänsterhanden samtidigt som man jobbar med musen och grejar i programmet. Speedar upp det rätt mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du missat det? 😆

..nämen jag skickade iväg en jobbansökan till ett öl-bryggeri. Vore kul om man får jobb där. 😄

Ja, såg det inte nånstans, 😕 fast skummade igenom rätt hastigt. 😛

Låter nice! Fatta va bärs du får dricka då. Nämen, lycka till då Grahn! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, men hade pdfbok till en kurs i våras och det sög.

Jo. Men tänkte kan ju vara värt att pröva utan riktig bok först och se hur mycket man faktiskt behöver boken. Men på en sån där kurs lär det väl vara ganska mycket bok kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo. Men tänkte kan ju vara värt att pröva utan riktig bok först och se hur mycket man faktiskt behöver boken. Men på en sån där kurs lär det väl vara ganska mycket bok kanske.

Mm, statistiken hittills har varit mycket bok. Där kan man läsa mer om metodiken samt övningsuppgifter och sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mm, statistiken hittills har varit mycket bok. Där kan man läsa mer om metodiken samt övningsuppgifter och sånt.

Är väl mer så i matte och sånt förstås. Kurserna jag har haft har det varit helt omöjligt att förutsäga hur mycket bok det blir. Ibland har det stått typ fyra böcker och läraren har inte ens hänvisat till någon av dem på föreläsningarna, och ibland har det varit "vadå har ni inte boken? då kan ni lika gärna gå hem idag".

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl mer så i matte och sånt förstås. Kurserna jag har haft har det varit helt omöjligt att förutsäga hur mycket bok det blir. Ibland har det stått typ fyra böcker och läraren har inte ens hänvisat till någon av dem på föreläsningarna, och ibland har det varit "vadå har ni inte boken? då kan ni lika gärna gå hem idag".

Fast vi har iofs alltid haft mycket användande av böckerna. Statskunskapen var ju bara bokläsande i princip med en jävla massa böcker. Den terminen är typ den dyraste i Uppsala, ~4500 kronor. Sen nek A mycket bok (i princip föreläsningar upplagda efter läroboken). Sen statistik och fök, föken var väl lite sådär men ändå nödvändigt med böckerna, och så nu neken i våras där böckerna var viktiga. Så ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med allmänbildning och kunkap. Det är en fråga om personlighet - om man törstar efter kunskap eller inte. Det är en egenskap. Många gånger frågar folk: hur kommer det sig att du kan så mycket om det? Då beror det oftast på att jag har läst in mig på ett område som intresserar mig. Likadant kan det vara så att jag kan läsa på om ett område som inte alls intresserar mig, men den kunskapen försvinner väck i samma ögonblick jag stängt böckerna. Hårddraget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med allmänbildning och kunkap. Det är en fråga om personlighet - om man törstar efter kunskap eller inte. Det är en egenskap. Många gånger frågar folk: hur kommer det sig att du kan så mycket om det? Då beror det oftast på att jag har läst in mig på ett område som intresserar mig. Likadant kan det vara så att jag kan läsa på om ett område som inte alls intresserar mig, men den kunskapen försvinner väck i samma ögonblick jag stängt böckerna. Hårddraget.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkte ni också att ni blev utkastade ur Forumet nyss?

Jo, denna gången var det inte bara du. 😄 De gör ju sånna där korta servicegrejer på kvällar ibland, antar att de startar om nån server eller nått sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ungefär de tio senaste gångerna jag har loggat in i detta forum har jag ganska direkt blivit utkastad för att de måste göra ett underhåll står det. Inte ska de väl behöva städa varje gång, bara för att jag kommer på besök... 😊

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Ungefär de tio senaste gångerna jag har loggat in i detta forum har jag ganska direkt blivit utkastad för att de måste göra ett underhåll står det. Inte ska de väl behöva städa varje gång, bara för att jag kommer på besök... 😊

Du duschar för sällan helt enkelt, du smutsar ner här. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...