Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Gör't. Den är jävligt bra och jag vill påstå att den fortfarande kan skrämma skiten ur en 😮

Metropolis?

Original-nosferatu är betydligt läbbigare än många senare skräckfilner. Skådespelaren Max Schreck var en udda figur och många har hävdat att han var vampyr på riktigt.

Schreck.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Men seriöst nu klagar fan jag också, men den här senaste uppdateringen är lite freaky. Nu ser man t.ex "Bla Bla likes Blo Blo's status". Och det även om man inte känner Blo Blo.

Eehhh, det har jag sett hela tiden. Men bara om jag har "à la une", vet ej det svenska eller engelska namnet valt ovanför flödet där till höger, den vänstra alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eehhh, det har jag sett hela tiden. Men bara om jag har "à la une", vet ej det svenska eller engelska namnet valt ovanför flödet där till höger, den vänstra alltså.

Fattar inte riktigt vad du menar. "ovanför flödet där till höger, den vänstra alltså"? Min har varit inställd på most recent. Nu precis fick jag den som kallas "Ticker" till höger. Och det är i den jag kan se när någon likear eller commentar på någons status.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte riktigt vad du menar. "ovanför flödet där till höger, den vänstra alltså"? Min har varit inställd på most recent. Nu precis fick jag den som kallas "Ticker" till höger. Och det är i den jag kan se när någon likear eller commentar på någons status.

Så här ser det ut och har gjort hela tiden för mig:

filb.png

Om jag istället väljer "à la une" så ser jag att blöblö har kommenterat grubbgrubbs status även om jag inte känner grubbgrubb. Nu som förr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men det är bra att nöta språket liksom. Menar du att "top news" nu heter "ticker" på engelska? Jag märker hur som helst ingen skillnad mot tidigare.

tickern är ett tillägg, i övrigt ser det nog likadant ut.

tickern är skitjobbig tycker jag, eftersom det fuckar upp scrollningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Något som snabbt får mig att sluta läsa en text är när man i något missriktat försök till feminism i praktiken skriver "en" istället för (pronomenet) "man". Sluta behandla språket på detta vis, mänska!!

Det jobbigaste just nu är dom som skriver dem istället för de.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jobbigaste just nu är dom som skriver dem istället för de.

Ja, men det är en annan sak. Det är bara okunskap. De som skriver "en" som jävla miffon är ofta i övrigt helt normala människor som skriver jättebra bortsett från den där idiotiska idén om att alla ord som råkar innehålla stavelsen "man" är negativt laddade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men det är en annan sak. Det är bara okunskap. De som skriver "en" som jävla miffon är ofta i övrigt helt normala människor som skriver jättebra bortsett från den där idiotiska idén om att alla ord som råkar innehålla stavelsen "man" är negativt laddade.

Det handlar väl om politik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men det är en annan sak. Det är bara okunskap. De som skriver "en" som jävla miffon är ofta i övrigt helt normala människor som skriver jättebra bortsett från den där idiotiska idén om att alla ord som råkar innehålla stavelsen "man" är negativt laddade.

Jag hade en handledare på FÖRDJUPNINGSNIVÅ på universitetet som var flyförbannad för att jag och tjejen jag skrev med använde ordet man i texten i vår uppsats. Så då ändrade jag till kvinna, som en annan ensam uppsatsskrivande flicka hade gjort i hela sin uppsats. Handledaren tyckte iaf att det var "bättre"... "För vilken djävla man är det vi pratar om?, sa hon.

Sedan ändrade jag tillbaka igen, innan den gick till arkivet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade en handledare på FÖRDJUPNINGSNIVÅ på universitetet som var flyförbannad för att jag och tjejen jag skrev med använde ordet man i texten i vår uppsats. Så då ändrade jag till kvinna, som en annan ensam uppsatsskrivande flicka hade gjort i hela sin uppsats. Handledaren tyckte iaf att det var "bättre"... "För vilken djävla man är det vi pratar om?, sa hon.

Sedan ändrade jag tillbaka igen, innan den gick till arkivet...

Hon bör skrapas med skalpell på de områden på kroppen där huden är tunnast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...