Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Jag minns bara att det var en grymt najs känsla. När du lär dig, gör mig en tjänst...

Påminn mig inte.

Jag önskar jag kunde lova det, men om det sker så länge både du och jag hänger här så kommer du nog relativt ofrånkomligen att bli varse varenda emotionell detalj...

Med lite tur och en välvillig inställning kanske det kan vara inspirerande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska sova med öppet fönster för jag inbillar mig att man vaknar behagligare om man har varit utsatt för ljud under hela sömnen.

Det kallas sound enrichment och ingår som en viktig komponent i Jastrebeoffs neurologiska modell för TRT, tinnitus retraining therapy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy f*n vad ni har tjatat och Dingbats har haft en något högre puls än vanligt, antar jag i och med alla ord med stora bokstäver.

Jag säger såhär: allmänbildning är i sig ganska ointressant, för den innebär bara ytlig kunskap som man bara har nytta av i frågesporter

på tv och i small talk-situationer. Det är när man går med på djupet som något blir mer intressant. MEN!!!! Hur i hela fridens

namn ska man kunna undvika att inte blir allmänbildad, egentligen? Det går väl inte - och inget fel i det. Det kan vara kul att

veta lite om mycket också ibland, men inte alltid. Men säger man att man känner att man känner till Arcade Fire utan att ha hört dem,

då tycker jag det inte ens kvalificerar sig som allämnbildning nästan. Tror jag. Just nu iaf...

Nejmendåatte.

Sedan tror jag inte alls att Overkill har glömt Alexandra inom en vecka, för jag kommer ju ihåg bh-bruden. Men det kanske bara är

för att det är jag?

Sedan är det helt fel att påstå att man vet vad som är allmänbildning och vad som är fackkunskap. Overkills ekonomitjosan och Fiddens

träsprits- och alkoholtjosan kan väl vara en del av allmänbildningen också. Var går gränsen liksom. Min ena brorsa anser att Svenska

Spels organisation och historik är nummer ett på prioriteringen över allmänbildning.

Jomensåatte.

Stackars Memphis när han läser ikapp. Det tog tid detta.

Filmen var kass förresten. Tack vare slutet hatar jag den, Eden Park.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara säga att jag och några till genomförde en undersökning en gång som gick ut på att ta reda på vad folk tyckte var viktigast i livet.

"Kunskap" värdesattes extremtdåligt kan jag tala om!!!

Jag talade om det för handledaren som inte alls fattade vad jag menade, utan tyckte istället själv också att det var ytterst lite kunskap som

det var någon idé att kunna. Kunskap är inget viktigt i sig, tyckte han. Överhuvudtaget. Knasigt, tyckte jag.

Kunskap satte jag själv 10 p - livets mening, typ.

Men jag vill gärna att den ska vara mer än bara allmänbildning då.

Hyfsat djup på många områden i så fall.

Årtal har jag svårt för.

Einstein sa en underfundig grej på sin tid; "Allt som man kan slå upp är helt onödigt att lära sig."

Det blir nog lite märkligt om man resonerar precis så idag.

Zzzzzzzz

Link to comment
Dela på andra sajter

varje gång jag hör talas om arcade fire blir jag glad för att jag tror att det är mickes band som breakat. det är på den nivån liksom. jag kan inte göra mycket åt det, så ni kan sluta övertala mig att jag borde veta vilka det är, för om ett halvår kommer jag inte göra det.

Naaaw. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

1789, 18, Bukarest, Robert Gustavsson.

Franska revolutionen är väl typ det årtal som man kan om man kan NÅGOT årtal??? "De aderton" har man väl hört liksom??? Okej om man har lite glapp i huvudstäderna, det kan jag ge er. Nilecitykunskap är väl lite ha eller vara utan, men den kunde du ju.

Men jaja jag ska inte tjafsa då

Och så undrar du varför du inte har flickvän.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...