Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Ofta ja, men ibland kan man behöva komplettera. Sen är det ju bara helt enkelt kul att kunna saker och känna att man fattar saker i världen som man inte hade kunnat greppa om man inte hade en jävla arsenal av kunskap att plocka från.

Lite som att jag vet ungefär hur energihanteringen i kroppen går till och fattar varför olika dieter funkar etc. eller varför man blir full eller varför man ska dricka en jävla massa vanlig sprit när man råkat dricka träsprit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi umgås helt klart i olika kretsar. 😄

Men är det inte lite skönt att kunna läsa en ledare i morgontidningen och fatta vad de menar när de jämför dagens situation i land X med apartheidtiden i Sydafrika? Om vi nu hakar upp oss på historia, men det gäller ju förstås andra ämnesområden också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vad menar du att folk ska göra? Sätta sig och plugga slaget i hastings efter de jobbat från 8-17?

Nä, skulle dom plugga skulle dom ju kunna mer än mig! Mest handlar det väl om nutida allmänbildning. Inte vara så apatiska och typiska soffliggare (eller vad är det det kallas när man inte röstar? är tydligen inte så bildad själv) bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi umgås helt klart i olika kretsar. 😄

Men är det inte lite skönt att kunna läsa en ledare i morgontidningen och fatta vad de menar när de jämför dagens situation i land X med apartheidtiden i Sydafrika? Om vi nu hakar upp oss på historia, men det gäller ju förstås andra ämnesområden också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men är det inte lite skönt att kunna läsa en ledare i morgontidningen och fatta vad de menar när de jämför dagens situation i land X med apartheidtiden i Sydafrika? Om vi nu hakar upp oss på historia, men det gäller ju förstås andra ämnesområden också.

Jag kan lugna dig med att jag aldrig någonsin läst en ledare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite som att jag vet ungefär hur energihanteringen i kroppen går till och fattar varför olika dieter funkar etc. eller varför man blir full eller varför man ska dricka en jävla massa vanlig sprit när man råkat dricka träsprit.

Ja det är ju bra saker att kunna!

men okej, uppenbarligen är det olika i olika kretsar. Men just sånt som rör omvärlden och typ världsituationen och så vidare känns extra relevant att hänga med lite i.

Och sen vidhåller jag å det grymsta att det vore sjukt jävla meningslöst att leva om man inte tyckte att det var roligt att lära sig saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ju bra saker att kunna!

men okej, uppenbarligen är det olika i olika kretsar. Men just sånt som rör omvärlden och typ världsituationen och så vidare känns extra relevant att hänga med lite i.

Och sen vidhåller jag å det grymsta att det vore sjukt jävla meningslöst att leva om man inte tyckte att det var roligt att lära sig saker.

Jo... men man måste ju inte lära sig om precis allt? Bland det roligaste som finns är ju att lära sig om grejer man tycker är kul!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och sen vidhåller jag å det grymsta att det vore sjukt jävla meningslöst att leva om man inte tyckte att det var roligt att lära sig saker.

Jag håller med! men man måste välja saker man tycker är kul, annars blir det inte...kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo... men man måste ju inte lära sig om precis allt? Bland det roligaste som finns är ju att lära sig om grejer man tycker är kul!

Nej, man måste inte lära sig om precis allt, men just hur det ligger till i världen och sånt är ju jävligt viktigt för alla. Och det är klart att det är roligast att lära sig om saker man tycker är kul, men det är kul att lära sig oavsett OCKSÅ. Att känna sig berikad som människa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med! men man måste välja saker man tycker är kul, annars blir det inte...kul.

Det behöver inte vara så jävla KUL att lära sig hela jävla tiden, fan vad alla hakar upp sig på att det ska vara skrattretande roligt att insupa kunskap herrejävlar vad jag kiknar. Det räcker med att det är givande och man känner sig lite klokare för varje dag som går. Om det enda jag tycker är kul är hästar så blir det ju ett jävligt fattigt liv om allt jag lär mig handlar om hästar och jag inte vet vad statsministern heter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det behöver inte vara så jävla KUL att lära sig hela jävla tiden, fan vad alla hakar upp sig på att det ska vara skrattretande roligt att insupa kunskap herrejävlar vad jag kiknar. Det räcker med att det är givande och man känner sig lite klokare för varje dag som går. Om det enda jag tycker är kul är hästar så blir det ju ett jävligt fattigt liv om allt jag lär mig handlar om hästar och jag inte vet vad statsministern heter.

Just det jag gjorde i fetstil är ju typ det som definierar kul med att lära sig? = KUL

Link to comment
Dela på andra sajter

Det behöver inte vara så jävla KUL att lära sig hela jävla tiden, fan vad alla hakar upp sig på att det ska vara skrattretande roligt att insupa kunskap herrejävlar vad jag kiknar. Det räcker med att det är givande och man känner sig lite klokare för varje dag som går. Om det enda jag tycker är kul är hästar så blir det ju ett jävligt fattigt liv om allt jag lär mig handlar om hästar och jag inte vet vad statsministern heter.

eller vilka arcade fire är?

kom igen nu, du vet att varken jag eller pazo sitter och garvar när vi läser det vi tycker är intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det jag gjorde i fetstil är ju typ det som definierar kul med att lära sig? = KUL

Okej, men isåfall är det ju enligt den definitionen i princip ALL kunskap kul! Jag kan inte minnas senast jag lärde mig något som jag kände var helt meningslöst och ogivande. Allt man lär sig är ju i princip givande (= KUL enligt dig).

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, men isåfall är det ju enligt den definitionen i princip ALL kunskap kul! Jag kan inte minnas senast jag lärde mig något som jag kände var helt meningslöst och ogivande. Allt man lär sig är ju i princip givande (= KUL enligt dig).

Lite. Fast sen kommer ju sånt som kan vara viktigt och gör en klok.. men iom att det mer kändes som att man slösade sitt liv inte känns ett piss givande? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...