Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Ja, men man behöver inte vara supportad av radiokanalerna och MTV för att bli stor -> det är lätt att inte "råka" höra dom. Du frågar vad det är för kanal du har missat men det är ju inte så. Nu gissar jag bara men Radiohead kan ju inte ha spelats särskilt mycket på radion? Skrillex spelas definitivt inte på radion men han är ändå stor. James Blake spelas nog inte heller på radion men han har ju breakat som fan, inte heller bon iver är väl så mycket radiokille (kanske skinny love iofs). Men du har väl inte hört talas om Radiohead, Blake, Skrillex och Bon Iver.

Radiohead spelades väldigt mycket på både radio och tv på 90-talet, när jag började lyssna på dem.

Skrillex har jag bara hört talas om på forumet.

James blake lärde jag mig hata på grund av spotify-reklam. Sen glömde jag bort honom, sen lärde jag mig hata honom igen här om dagen.

Bon iver räckte det ju att lyssna på en låt, sen fattade man hur bra det var. första skivan då. Då ville man höra resten också. Kan mycket väl ha varit du som länkade första länken som jag såg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Men du vet ändå vilket år franska revolutionen skedde, hur många som sitter i svenska akademien, vad Rumäniens huvudstad heter och vem som spelade kåtast i Kungsängen i Nilecity?

Nej, nej, nej, ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

På håret, men ja i stort sett. Helst ska du väl veta ungefär vilket land de kommer ifrån och typ ungefär vilken sorts genre.

Antar USA iom att ni snackat om och att de vann grammyn i USA. Genren antar jag också nån slags indierock för de är väl det pitchforkband brukar spela? plus att folk som verkar gilla dom gillar bl.a. just indierock

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen fattar jag inte riktigt vad du menar med för sakens skull heller. Om jag lär mig vilka säg, Fibes Oh Fibes är så gör jag ju inte det bara för sakens skull utan för att hänga med i svängarna.

Och jag lärde mig om fibes oh fibes om de lyckades fånga mitt intresse. varför skulle jag vilja lära mig något som jag inte tycker verkar intressant?

Link to comment
Dela på andra sajter

1789, 18, Bukarest, Robert Gustavsson.

Franska revolutionen är väl typ det årtal som man kan om man kan NÅGOT årtal??? "De aderton" har man väl hört liksom??? Okej om man har lite glapp i huvudstäderna, det kan jag ge er. Nilecitykunskap är väl lite ha eller vara utan, men den kunde du ju.

Men jaja jag ska inte tjafsa då

Link to comment
Dela på andra sajter

Radiohead spelades väldigt mycket på både radio och tv på 90-talet, när jag började lyssna på dem.

Skrillex har jag bara hört talas om på forumet.

James blake lärde jag mig hata på grund av spotify-reklam. Sen glömde jag bort honom, sen lärde jag mig hata honom igen här om dagen.

Bon iver räckte det ju att lyssna på en låt, sen fattade man hur bra det var. första skivan då. Då ville man höra resten också. Kan mycket väl ha varit du som länkade första länken som jag såg.

Du kan ju inte tycka att arcade fire är ett konstigt band (eller känna dig exkluderad) för att dom inte spelas tillräckligt mycket på p3 för att du ska känna till dom. Tappat lite fokus i diskussionen känner jag men min ståndpunkt är att arcade fire borde man känna till (iaf givet din musiksmak) men alla har infoluckor vad gäller sånt. Vet inte om dom är bra. Man kan bli stor utan radiotid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är du bara dåligt allmänbildad helt enkelt. Stackars dig. Med tanke på din inställning kanske rent av dåligt allmänbildbar.

hellre är jag okunnig än kunnig för att andra tycker att jag ska vara det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag lärde mig om fibes oh fibes om de lyckades fånga mitt intresse. varför skulle jag vilja lära mig något som jag inte tycker verkar intressant?

För att den där nya på jobbet tydligen lyssnar på dem och det är kul att kunna hänga med lite i samtalen vid kaffeautomaten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller fan med Fidden... Om jag ska välja mellan att glo på tv/slösurfa och att lära mig om nånting jag inte har någon användning av som verkar tråkigt... såklart glor jag på tv eller surfar!

Det är därför världen är på väg dit den är på väg också. Sen kommer ni kommunister och skyller på skattesänkningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

1789, 18, Bukarest, Robert Gustavsson.

Franska revolutionen är väl typ det årtal som man kan om man kan NÅGOT årtal??? "De aderton" har man väl hört liksom??? Okej om man har lite glapp i huvudstäderna, det kan jag ge er. Nilecitykunskap är väl lite ha eller vara utan, men den kunde du ju.

Men jaja jag ska inte tjafsa då

"De aderton" kommer jag inte ihåg att jag nånsin hört! Har väl säkert gjort de under högstadiet när man lärde sig om just det... men inget jag kommer ihåg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller fan med Fidden... Om jag ska välja mellan att glo på tv/slösurfa och att lära mig om nånting jag inte har någon användning av som verkar tråkigt... såklart glor jag på tv eller surfar!

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar USA iom att ni snackat om och att de vann grammyn i USA. Genren antar jag också nån slags indierock för de är väl det pitchforkband brukar spela? plus att folk som verkar gilla dom gillar bl.a. just indierock

Godkänt! De är från Kanada, men nära nog, och bra slutledning om indierocken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är därför världen är på väg dit den är på väg också. Sen kommer ni kommunister och skyller på skattesänkningar.

Fast politiska ideologier och ekonomi känns GANSKA viktigt och relevant för hela jorden? Vilka arcade fire är kommer inte en jävel typ bry si gom inom 50år

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller fan med Fidden... Om jag ska välja mellan att glo på tv/slösurfa och att lära mig om nånting jag inte har någon användning av som verkar tråkigt... såklart glor jag på tv eller surfar!

AAAAAAAAAAAAHHHHHHHH GET ME AWAY FROM HERE I'M DYING

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns väl lite mer som "ska jag lära mig något så kan det likaväl vara viktigt... annars får det vara"

Men ALLT är viktigt! Eller allt har lika stor potential att vara viktigt, det kan man inte veta förns man märker att den där kunskapen man snappade upp utan att ha en aning om att man skulle använda den igen kommer till användning i något sammanhang man aldrig hade kunnat tänka på. Och ju mer man lär sig desto roligare blir det att se alla kopplingar mellan alla kunskaper man har!

KUNSKAP ÄR KUL

K Ä K

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte mest på inställningen till information.

Det är inte information jag vänder mig mot. Jag själv tycker ju att det är viktigt att lära sig om liksom viktiga grejer... men ett band som är helt irrelevant för mig ska jag kunna bara för att? det känns ju ovettigt om något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ALLT är viktigt! Eller allt har lika stor potential att vara viktigt, det kan man inte veta förns man märker att den där kunskapen man snappade upp utan att ha en aning om att man skulle använda den igen kommer till användning i något sammanhang man aldrig hade kunnat tänka på. Och ju mer man lär sig desto roligare blir det att se alla kopplingar mellan alla kunskaper man har!

KUNSKAP ÄR KUL

K Ä K

JAG HÅLLER MED... men FORTFARANDE ... ett val.. NÅGOT KUL OCH INTRESSANT vs ARCADE FIRE...-> NÅGOT KUL OCH INTRESSANT!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte mest på inställningen till information.

Men hallå här!

Nu är det väl en jävla fördel att folk har olika intressen, om alla skulle vilja vara allmänt allmänbildade hade det inte varit speciellt djupgående kunskap någonstans.

Jag har mina spetsområden, och jag antar att du har dina.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...