Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

1. Han är fortfarande förbaskat jävla cool med den guran!

2. BC Rich är urusla guror! Inte nog med att jag hatar spetsiga gitarrer - dom låter crap!

1. True that! Fast det kändes "fel" när han körde LP. Det är det ju Ace som ska göra 😠 Dumma, dumma Paul!

2. 😆 Jag har aldrig lirat på någon men ett tag trodde jag att Jerry Only körde B.C Rich-basar men det visade sig att det var ngt helt annat märke (som han dessutom designade själv. Stenhård basar i grafit).

Här är något för dig, Micke 😛 I give you the the Devastator

l.jpg

(Där trampade jag antagligen någon på tårna... xD )

Säkerligen men det gör ingenting 😛😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Här är något för dig, Micke 😛 I give you the the Devastator

l.jpg

Usch och fy! 😛 Jag HATAR spetsiga gitarrer och överhuvudtaget taget gitarrer som vill se så "metal" ut som möjligt!

Nej, kurvigt ska det vara! Som en vacker kvinna... 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Många gånger är det inte lönt att skaffa en massa pedaler om man inte har en välljudande förstärkare.

Vill jag ha en pedal som låter bra så är det viktigt att förstärkaren låter bra oxå. Annars är det lixom ingen större mening.

Om man inte kör som Micke, multieffekt rakt in i PA:t. Men även där kräver det att PA:t låter bra oxå.

Eller om man gör som jag..

..då låter ALLT bra. 😆

Eller inte... 😱

Håller med!

Jag gillar även hur olika pedaler (och gitarrer) kan låta jävligt olika genom olika stärkare. Exempelvis lät Squire Jaguaren mycket mer "muddy" genom AC30:n än genom en Marshall-stack. Samtidigt lät den på tok för bright genom en Mesa Boogie Rectifier (stavning?). Fick lust att prova Jaguaren genom kompisens asgamla Marshall-head häromdagen och då upplevde jag att den fick för mycket botten.

De pedaler jag har nu lirar finfint ihop med med Marshall-combo (både hemm och live). Men så tog det ju en massa tester innan jag köpte in mig p ådem. Exempelvis velade jag mellan BOSS BD-2:an och Nobels ODR-1 innan jag bestämde mig för Nobels-pedalen. Den hade det där "extra".

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo. Jag lyckades tom få en varning för ett skämt. Där har man för att man inte använder smilfinkar. Olsberg tyx va något av en träbock. Nu får jag väl en varning till.

Är det Copyswede-tråden ni pratar om nu? 😕 Har inte vågat ge mig in i den där diskussionen alls 😑 Det känns som om jag bara skulle rapa upp gamla argument som redan är postade.

Jag såg den nyss igen. Den fick mig att fnissa. 😊

...samtidigt som du kissade på dig lite 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bleeh... Det är ju skönt ju 😛 Exempelvis låter ju alla OD-pedaler olika och i vissa låtar vill man ju ha det det lilla "extra" som en viss pedal gör elller hur?

Nä. 😛

fast jag tror det beror på att jag aldrig brytt mig så mycket om ljud, jag gillar att göra låtar. jag är en såndär presets-snubbe som alla garvar åt xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä. 😛

fast jag tror det beror på att jag aldrig brytt mig så mycket om ljud, jag gillar att göra låtar. jag är en såndär presets-snubbe som alla garvar åt xD

Haha! *pekar och garvar*

...är iofs lite sån själv. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte...jag tycker det passar honom riktigt jävla bra. 😊

"njaaa" säger jag iaf 😑

Nä. 😛

fast jag tror det beror på att jag aldrig brytt mig så mycket om ljud, jag gillar att göra låtar. jag är en såndär presets-snubbe som alla garvar åt xD

Mm. Jag gillar också att göra låtar och i vissa av mina alster lyfter (exempelvis) kompguran om man har den där speciella pedalen. Det ger låten karaktär helt enkelt och allting faller på plats.

Det var även viktigt som fan när vi körde live att man hade sitt lilla ljud-space så att inte jag och den andre gitarristen vräkte på med 20 st 1/32-delayer och ett sågtands-tremolo samtidigt (Det hände en gång och det lät för jävligt. Totally my bad though; jag tryckte på fel pedal 😆 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det Copyswede-tråden ni pratar om nu? 😕 Har inte vågat ge mig in i den där diskussionen alls 😑 Det känns som om jag bara skulle rapa upp gamla argument som redan är postade.

Nä, det var drogtåden. Olsberg är ute efter mej. Får nog sluta skriva on topic.

Link to comment
Dela på andra sajter

"njaaa" säger jag iaf 😑

😠

Håll åtminstone med om att Paul Stanley gör en sjukt bra insats här. 🥰 Ett av mina favoritklipp med honom.

Mm. Jag gillar också att göra låtar och i vissa av mina alster lyfter (exempelvis) kompguran om man har den där speciella pedalen. Det ger låten karaktär helt enkelt och allting faller på plats.

Det var även viktigt som fan när vi körde live att man hade sitt lilla ljud-space så att inte jag och den andre gitarristen vräkte på med 20 st 1/32-delayer och ett sågtands-tremolo samtidigt (Det hände en gång och det lät för jävligt. Totally my bad though; jag tryckte på fel pedal 😆 )

Men alltså...jag kan få den där "puschen" av min multi-effekt om jag behöver den. 😛 Likaså med allt annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

😠

Håll åtminstone med om att Paul Stanley gör en sjukt bra insats här. 🥰 Ett av mina favoritklipp med honom.

Men alltså...jag kan få den där "puschen" av min multi-effekt om jag behöver den. 😛 Likaså med allt annat.

😛

Jo fö' fäään, han är grym alla dagar i veckan (även om jag är gammalmodig nog att föredra Kizz pre-avsminkningen).

😄 Kan du väl 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...