Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Man kan ju bara ställa in den och låta den göra sitt.

Då kan man ju lika gärna köra med en pod, vilket jag också gör.

Jag antar att du inte är en sån som dansar på scen alltså? xD

det har hänt, men jag är snarare den som inte spelar på scen xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Platta!

Najs! Platta ftw, liksom ☺️

Gitarr -> Boss GT-8 -> PA eller förstärkare

Simpelt, enkelt, låter bra. ☺️

Brorsan hade en Gt-? (någotinting) back in the day och han var kungligt bra på att ratta fram otroligt saftiga delayer ur den 🥰 (man behöver liksom inte säga att the Edge är bråzzans hjälte 😄 ).

Ogillar inte Epiphone men...föredrar andra märken. 😛 Ibanez, Schecter och PRS gör bra skit. 🥰

Ah. Jag har en Ibanez AF73 som jag "moddat" med ett Bigsby-tremolo 🙂 PRS gör jävligt bra guror. Kompisen har en (signatur-)PRS som låter jävligt najs ihop hans JCM-topp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte ens Allan? Eller dum?

jag undviker scener i största allmänhet.

dansar gör jag aldrig nykter, och då kan det ju bli lite hur som helst och när som helst och var som helst, så det får räknas som ett specialfall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Najs! Platta ftw, liksom ☺️

☺️

Brorsan hade en Gt-? (någotinting) back in the day och han var kungligt bra på att ratta fram otroligt saftiga delayer ur den 🥰 (man behöver liksom inte säga att the Edge är bråzzans hjälte 😄 ).

Ah, den har häftiga effekter. ☺️ På introt på denna låt använder jag mycket reverb, delay och volympedal:

Ah. Jag har en Ibanez AF73 som jag "moddat" med ett Bigsby-tremolo 🙂 PRS gör jävligt bra guror. Kompisen har en (signatur-)PRS som låter jävligt najs ihop hans JCM-topp.

🥰 Min nya är ju Ibanez. Min Natalie. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

ja. men det skulle aldrig falla mig in att köpa en pedal som bara gör en enda sak.

Bleeh... Det är ju skönt ju 😛 Exempelvis låter ju alla OD-pedaler olika och i vissa låtar vill man ju ha det det lilla "extra" som en viss pedal gör elller hur?

För mig är det tvärtom. Skulle aldrig köpa en multieffekt. Skare va så skare va.

Rätt rutet! 😎

Japp, hans main-gura under väldigt många år. Den passar fan honom rätt bra, även om han var rejält sexig med en Gibson också.

Mm. kommer ihåg när jag såg den i en katalog första gången och tyckte att det var höjden av coolness 😊 Då hade jag ju iofs inte vänt blad och sett B.C Rich-gurorna 😄 Där snackar vi excentriska gitarrer. Ser ju ut som om man kan punktera mjälten med dem 😆

Oj, menar PRS. ☺️ Så går det när man forumar, SMSar och MSNar samtidigt. 😳

Tänkte väl det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mm. kommer ihåg när jag såg den i en katalog första gången och tyckte att det var höjden av coolness 😊 Då hade jag ju iofs inte vänt blad och sett B.C Rich-gurorna 😄 Där snackar vi excentriska gitarrer. Ser ju ut som om man kan punktera mjälten med dem 😆

1. Han är fortfarande förbaskat jävla cool med den guran!

2. BC Rich är urusla guror! Inte nog med att jag hatar spetsiga gitarrer - dom låter crap!

Link to comment
Dela på andra sajter

Många gånger är det inte lönt att skaffa en massa pedaler om man inte har en välljudande förstärkare.

Vill jag ha en pedal som låter bra så är det viktigt att förstärkaren låter bra oxå. Annars är det lixom ingen större mening.

Om man inte kör som Micke, multieffekt rakt in i PA:t. Men även där kräver det att PA:t låter bra oxå.

Eller om man gör som jag..

..då låter ALLT bra. 😆

Eller inte... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Många gånger är det inte lönt att skaffa en massa pedaler om man inte har en välljudande förstärkare.

Vill jag ha en pedal som låter bra så är det viktigt att förstärkaren låter bra oxå. Annars är det lixom ingen större mening.

Om man inte kör som Micke, multieffekt rakt in i PA:t. Men även där kräver det att PA:t låter bra oxå.

Eller om man gör som jag..

..då låter ALLT bra. 😆

Eller inte... 😱

Och hur gör jag då? 😳🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...