debatt Postat 24 augusti 2011 Trådstartare Postat 24 augusti 2011 När vi ändå är inne på det: hur ser er pedalkedja ut (gtr eller bas spelar ingen roll). Här är min iaf: BOSS TU-3 -> BOSS NS-2 -> Dunlop Crybaby -> BOSS CS-3 -> Nobels ODR-1 - > Nobels TR-X -> Marshall-combon Jag har ingen kedja. Det närmaste jag kommit kedja är: gitarr -> Morley Wah -> Yamaha FX500 (inte ens en pedal) -> Fender amp
Neosus Postat 24 augusti 2011 Postat 24 augusti 2011 Jag kör med HD500 och i den har jag en himla massa olika...grejer. 😱
debatt Postat 24 augusti 2011 Trådstartare Postat 24 augusti 2011 It cant be serious? Jovisst! Det är en bra gitarr och Epiphone har jag gillat länge. Jag säger bara det att företaget Takeharu (som också tillverkar gitarrer) gjorde en kopia av den Gibsonmodellen också, vilket de HADE fått tillstånd av Gibson att göra! Men Gibson gillade inte att den lät mer Gibson än Gibsons egen modell. De gjorde den för bra alltså.
Dingbats Postat 24 augusti 2011 Postat 24 augusti 2011 du får meg til å komme igjen og igjen utsutsutsuts
CHAE Postat 24 augusti 2011 Postat 24 augusti 2011 Kolla om de har någon Takeharu av den. De blev stämda av Gibson för att de lät mer Gibson än Gibson. 😳 😆 VA GOTT!! Bra on topic-tråd på gång? Ha haa, ptja kanske det. Fast det känns som om en sådan tråd redan finns i olika utföranden. Om jag till äventyrs någon gång skulle spela elgitarr OCH använda mina pedaler i kedja bleve det Big Muff -> MXR-phaser -> Empress Superdelay Big Muff är bra grejor. Rätta mig om jag har fel här nu men är de pedalerna inte mer "metal"-inriktade? 😕 Jag har ingen kedja. Det närmaste jag kommit kedja är: gitarr -> Morley Wah -> Yamaha FX500 (inte ens en pedal) -> Fender amp Och för Mustangen? 😉
misterx (oregistrerad) Postat 24 augusti 2011 Postat 24 augusti 2011 Jovisst! Det är en bra gitarr och Epiphone har jag gillat länge. Jag säger bara det att företaget Takeharu (som också tillverkar gitarrer) gjorde en kopia av den Gibsonmodellen också, vilket de HADE fått tillstånd av Gibson att göra! Men Gibson gillade inte att den lät mer Gibson än Gibsons egen modell. De gjorde den för bra alltså. Jag tänkte mer på att Gibson stämde Takeharu för att dom lät mer Gibson. Det låter helt ofattbart roligt.
debatt Postat 24 augusti 2011 Trådstartare Postat 24 augusti 2011 Big Muff är bra grejor. Rätta mig om jag har fel här nu men är de pedalerna inte mer "metal"-inriktade? Och för Mustangen? 😉 Mustangen rakt in i ljudkortet bara, utan effekt oftast.
Dingbats Postat 24 augusti 2011 Postat 24 augusti 2011 Big Muff är bra grejor. Rätta mig om jag har fel här nu men är de pedalerna inte mer "metal"-inriktade? 😕 Vet inte, men den låter grymt på allt. Särskilt synt.
debatt Postat 24 augusti 2011 Trådstartare Postat 24 augusti 2011 Jag tänkte mer på att Gibson stämde Takeharu för att dom lät mer Gibson. Det låter helt ofattbart roligt. Det blev ingen stor grej av det, de förbjöds tillverka den längre helt enkelt. Den låter bra.
CHAE Postat 24 augusti 2011 Postat 24 augusti 2011 Jovisst! Det är en bra gitarr och Epiphone har jag gillat länge.[ [...] Kul att det finns flera Epi-fans 🥰 Jag har alltid uppfattat det som om gitarrister här på forumet alltid haft Epiphone som slagpåse 🙁
debatt Postat 24 augusti 2011 Trådstartare Postat 24 augusti 2011 Vet inte, men den låter grymt på allt. Särskilt synt. Depeche Mode "Big muff"
Fidden Postat 24 augusti 2011 Postat 24 augusti 2011 för intresserade så ska tydligen bon ivers och james blakes gemensamma projekt premiärspelas på bbc radio 1 ikväll. 20:30 svensk tid. http://www.bbc.co.uk/radio1/
Dingbats Postat 24 augusti 2011 Postat 24 augusti 2011 Depeche Mode "Big muff" Linda Lovelace "Big muff"
debatt Postat 24 augusti 2011 Trådstartare Postat 24 augusti 2011 Kul att det finns flera Epi-fans 🥰 Jag har alltid uppfattat det som om gitarrister här på forumet alltid haft Epiphone som slagpåse 🙁 Deras Les Paul-modell är t.o.m. snyggare än Gibsons för den har ingen synlig lodrät skarv på fronten. Gör man 1-till-1-test så är det en viss liten skillnad dock. Prisskillnaden är enorm.
Dingbats Postat 24 augusti 2011 Postat 24 augusti 2011 för intresserade så ska tydligen bon ivers och james blakes gemensamma projekt premiärspelas på bbc radio 1 ikväll. 20:30 svensk tid. http://www.bbc.co.uk/radio1/ Om det är instrumentalt går jag med på det, annars lär jag få kväljningar av falsett + autotune.
Fidden Postat 24 augusti 2011 Postat 24 augusti 2011 Om det är instrumentalt går jag med på det, annars lär jag få kväljningar av falsett + autotune. jag har ingen aning. vet inte ens vem james blake är.
Dingbats Postat 24 augusti 2011 Postat 24 augusti 2011 jag har ingen aning. vet inte ens vem james blake är. En störig jävel.
debatt Postat 24 augusti 2011 Trådstartare Postat 24 augusti 2011 Har ni fått nya IKEA-katalogen idag?
Dingbats Postat 24 augusti 2011 Postat 24 augusti 2011 Har ni fått nya IKEA-katalogen idag? Ingen reklam tack.
misterx (oregistrerad) Postat 24 augusti 2011 Postat 24 augusti 2011 Har ni fått nya IKEA-katalogen idag? Nej. Den skulle varit mysig att bläddra lite i just nu.
Neosus Postat 24 augusti 2011 Postat 24 augusti 2011 nej, jag har en "ingen reklam, tack" på dörren. Samma här... 😑
Neosus Postat 24 augusti 2011 Postat 24 augusti 2011 IKEA Katalogen finns att ladda ned till iPhonen. Gratis!
misterx (oregistrerad) Postat 24 augusti 2011 Postat 24 augusti 2011 IKEA Katalogen finns att ladda ned till iPhonen. Gratis! Fanns till android också.
debatt Postat 24 augusti 2011 Trådstartare Postat 24 augusti 2011 Jag har satt upp en annorlunda skylt. "All reklam du kan bära tack!"
debatt Postat 24 augusti 2011 Trådstartare Postat 24 augusti 2011 ... nä jag bara skoja. 😊 Men ett tag tänkte jag göra det.
Fidden Postat 24 augusti 2011 Postat 24 augusti 2011 Jag har satt upp en annorlunda skylt. "All reklam du kan bära tack!" kapitalismens bästa vän.
Recommended Posts