Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

På vaden, de skar. Jag minns inte hur lång tid, men ett par veckor kanske alltihopa tog, det var ett tag sen. Inget jag upprördes över iaf.

Ok, vem beslutade att de skulle skära och inte laserbehandla, du eller de?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, vem beslutade att de skulle skära och inte laserbehandla, du eller de?

Laser kom aldrig upp på tapeten. Det var bara att jag fick komma på undersökning och så sa de att ja, det där är väl troligtvis inget farligt, men vi tar bort det ändå för säkerhets skull och så tog de fram kniven.

Link to comment
Dela på andra sajter

misterx (oregistrerad)

Bara för att fortsätta lite på ämnet.

Jag har på senare tid börjat få "massa" röd fläckar på kroppen som ser lite ut som födelsemärken.

Någon som kanske har sig en aning om vad det kan vara?

Link to comment
Dela på andra sajter

Laser kom aldrig upp på tapeten. Det var bara att jag fick komma på undersökning och så sa de att ja, det där är väl troligtvis inget farligt, men vi tar bort det ändå för säkerhets skull och så tog de fram kniven.

VA?

Bara sådär?

Egentligen ska det ske med laser om det inte är något farligt, men då måste man gå till en laserklinik för avlägsnandet och man måste ha med sig ett intyg från läkare om att det redan ÄR kollat att det inte är något farligt. Men för att läkare säkert ska KUNNA intyga att det inte är något farligt så måste det undersökas i mikroskop och för att kunna undersökas i mikroskop så måste det skäras bort. Det är ett moment 22.

Link to comment
Dela på andra sajter

VA?

Bara sådär?

Egentligen ska det ske med laser om det inte är något farligt, men då måste man gå till en laserklinik för avlägsnandet och man måste ha med sig ett intyg från läkare om att det redan ÄR kollat att det inte är något farligt. Men för att läkare säkert ska KUNNA intyga att det inte är något farligt så måste det undersökas i mikroskop och för att kunna undersökas i mikroskop så måste det skäras bort. Det är ett moment 22.

Vad är problemet? Det tog typ en minut att få bort det med kniv och sen kunde jag gå hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att fortsätta lite på ämnet.

Jag har på senare tid börjat få "massa" röd fläckar på kroppen som ser lite ut som födelsemärken.

Någon som kanske har sig en aning om vad det kan vara?

födoämnesallergi, soleksem, läkemedelsbiverkan eller röda hund

Link to comment
Dela på andra sajter

VA?

Bara sådär?

Egentligen ska det ske med laser om det inte är något farligt, men då måste man gå till en laserklinik för avlägsnandet och man måste ha med sig ett intyg från läkare om att det redan ÄR kollat att det inte är något farligt. Men för att läkare säkert ska KUNNA intyga att det inte är något farligt så måste det undersökas i mikroskop och för att kunna undersökas i mikroskop så måste det skäras bort. Det är ett moment 22.

😮 Igår så var det inte så komplicerat: AT:n konsulterade (för säkerhets skull) hud, de sa att "om pat. clearar så skär på". Typ. Förra gången (på samma pat.) tog de bort sju stycken. Det tog >2 timmar 😉

Vad är problemet? Det tog typ en minut att få bort det med kniv och sen kunde jag gå hem.

Exakt. Själva ingreppet är ingen big deal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att fortsätta lite på ämnet.

Jag har på senare tid börjat få "massa" röd fläckar på kroppen som ser lite ut som födelsemärken.

Någon som kanske har sig en aning om vad det kan vara?

acne. hårsäcksinflammationer.

Link to comment
Dela på andra sajter

😮 Igår så var det inte så komplicerat: AT:n konsulterade (för säkerhets skull) hud, de sa att "om pat. clearar så skär på". Typ. Förra gången (på samma pat.) tog de bort sju stycken. Det tog >2 timmar 😉

Exakt. Själva ingreppet är ingen big deal.

Ok. Jag har strax under tvåhundra stycken.

Vart vänder jag mig lämpligast?

Jag har varit på sjukhus för det två gånger.

Redan för en del år sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig haft fräknar i hela mitt liv. Haha!

Kan man bara få det sådär? 😆

Jepp 😑

Fast det är nog inget farligt. Men om du känner dig osäker så dra till din läkare och be honom kolla upp det.

Det sitter i ansiktet.

Oj. Ptja, kan det ju vara en deal. Det hänger lite på dig också. Scenario: läkaren säger att "det är ingen fara men vill du så fixar vi det". Stygnen beror ju lite på hur stort det är och hur mkt som måste skäras runt om (säg en 1-3 mm från födelsemärkets ytterkant).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att fortsätta lite på ämnet.

Jag har på senare tid börjat få "massa" röd fläckar på kroppen som ser lite ut som födelsemärken.

Någon som kanske har sig en aning om vad det kan vara?

Om du har blivit utsatt för radioaktiv strålning blir nästa grej att håret ramlar av och tänderna lossnar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...