Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons
Jag har dessutom en teori om varför Glaskatten inte postar längre, vilket, för att dra det lite grovt, inbegriper det faktum att h*n (på ett eller annat sätt) var "bekant" med någon av de tidigaste forummedlemmarna (ungefär då jag reggade mig) som hade kopplingar någon pinne högre upp i "hierarkin", if you catch my drift. Liknande teori finns om James Blansing...

Jag catchar inte din drift och vem är James Blansing?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är 95% säker på att det inte är AF.

Inte för att bekräfta eller dementera något, men Glaskatten har ett "språk" som på många sätt påminner om just Tjabbalabbas. En annan som svänger sig med liknande språk är James Blansing...

Jag har dessutom en teori om varför Glaskatten inte postar längre, vilket, för att dra det lite grovt, inbegriper det faktum att h*n (på ett eller annat sätt) var "bekant" med någon av de tidigaste forummedlemmarna (ungefär då jag reggade mig) som hade kopplingar någon pinne högre upp i "hierarkin", if you catch my drift. Liknande teori finns om James Blansing...

Men som sagt: Teorier. Och inget jag varken bekräftar eller dementerar.

Vad är det för hierarki du pratar om? Antal inlägg? Respekt? Forumägare? Kungen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Språk kan man ändra. Det kan lika gärna vara Lithium.

Har svårt att tänka mig. Lithium verkar vara en smart snubbe/kärring, så smart att han/hon aldrig hade klarat av att spela dum så länge. Men visst...

Jag catchar inte din drift och vem är James Blansing?

En forummedlem.

Vad är det för hierarki du pratar om? Antal inlägg? Respekt? Forumägare? Kungen?

Vill inte säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arabpojken frågar sin pappa:

-Pappa, varför har vi så konstiga mössor?

-Jo förstår du, de skyddar oss mot den heta ökensolen.?

-Jaha... Men kläderna då, varför har vi så konstiga kläder?

-Jo förstår du, de skyddar oss mot ökenstormarna.

.........-Jaha... Men skorna då, varför har vi så konstiga skor?

-Jo förstår du, utan dem skulle vi bränna oss på den heta ökensanden.

-Jaha... Men pappa, varför bor vi i så fall i Malmö???

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är 95% säker på att det inte är AF.

Inte för att bekräfta eller dementera något, men Glaskatten har ett "språk" som på många sätt påminner om just Tjabbalabbas. En annan som svänger sig med liknande språk är James Blansing...

Jag har dessutom en teori om varför Glaskatten inte postar längre, vilket, för att dra det lite grovt, inbegriper det faktum att h*n (på ett eller annat sätt) var "bekant" med någon av de tidigaste forummedlemmarna (ungefär då jag reggade mig) som hade kopplingar någon pinne högre upp i "hierarkin", if you catch my drift. Liknande teori finns om James Blansing...

Men som sagt: Teorier. Och inget jag varken bekräftar eller dementerar.

Hmm...

Shit, du reggade dig 2003 och det tyckte jag var tidigt iofs. På tal om det; när drog forumet igång?

Jag trodde att Glaskatten vart utslängd. Det blev ju AF också (ett antal gånger dessutom!) så min teori är att det är AF (som jag grundar på språket som aldrig blir långrandigt men ändå är jobbigt, den där "köra-huvudet-i-väggen"grejen att det helt enkelt inte går att överbevis/övertyga/etc om någonting, som kommit tillbaka under annat nick för att röra om/trolla/jiddra just for the kicks liksom. Grabben vart ju utslängt flera gånger, nästan polisanmäld (?) och fick ha kvartsamtal med Olsberg 😛

James Blansing har jag heller ingen aning om vem det är (även om namnet har skymtat förbi i några trådar) så det får du hemsk gärna berätta om 🙂

Heirakin bör väl vara enligt de som först reggade sig och som har postat flest inlägg eller?

Tänk om Tjabbalabba/Ballaballa/Jambalaya/etc är Claes 😮 Det vore onekligen en ganska rolig twist på det hela 😄

Foliehatt på!

Edith: ninjad

Edith #2: Forumet är kul och jävligt bra men ibland går det överstyr 😏 Misstänker att Copyswede-tråden stängs inom kort. Fast då lär väl valda forummedlemmar ryka på drloop och ifrågasätta det precis som när Vallhagen stängde Takida-tråden.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

misterx (oregistrerad)

Nä, och dessutom med 3-0.

Å andra sidan, åker de ut så hamnar de iaf i European League.

MMF skulle få 40 miljoner för spel i Champions Leauge fast "bara" 6 för Europa Leauge spel?

Link to comment
Dela på andra sajter

misterx (oregistrerad)

Lida

Pacific Heights

Maratonmannen

Legenden om Sweeney Todd (den med Ben Kingsley)

Kommer kolla upp filmerna. :rolleyes:

True Talent någon? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Valle förresten.. Visst fasiken måste det finnas nån slags Automatisk Quantiizering i Reaper 4? Hur slår man igång den då?

😕

1. Create a track = Ctrl T

2. Go to the Input for the track at the bottom of the channel strip on the mixer

or on the track itself, you cant miss it its labeled IN

3. Click on it an a list will come up and at the bottom of the list youll see

Track Recording Settings (Input Quantize, Format, etc)

Härifrån

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...