Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

Jaaaa!

Äntligen en likasinnad. Sitter du också på en gammal gammal tjock tv?

Japp! 20-24 tum nånting. Men alltså då menar jag att det är najs med filmer som är filmade i 4:3, inte bara att man tittar på dem i en sån tv.

Link to comment
Dela på andra sajter

misterx (oregistrerad)

Japp! 20-24 tum nånting. Men alltså då menar jag att det är najs med filmer som är filmade i 4:3, inte bara att man tittar på dem i en sån tv.

Samma här, 20-24 tum nånting.

Du menar så. Nämn någon film i det formatet som man kan tanka ner till kvällen? 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma här, 20-24 tum nånting.

Du menar så. Nämn någon film i det formatet som man kan tanka ner till kvällen? 🥰

Samtliga som jag har på hårddisken i 4:3:

- Alla filmer av Éric Rohmer utom Le beau mariage och någon till

- Prénom Carmen

- Slacker

- Funny Ha Ha

- Gitarrmongot

- Jag är nyfiken (både gul och blå)

- Die Abenteuer des Prinzen Achmed

- The Station Agent

Vad för slags film är du ute efter?

Link to comment
Dela på andra sajter

misterx (oregistrerad)

Samtliga som jag har på hårddisken i 4:3:

- Alla filmer av Éric Rohmer utom Le beau mariage och någon till

- Prénom Carmen

- Slacker

- Funny Ha Ha

- Gitarrmongot

- Jag är nyfiken (både gul och blå)

- Die Abenteuer des Prinzen Achmed

- The Station Agent

Vad för slags film är du ute efter?

Dramakomedier, dokumentärer och kanske thrillers.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dramakomedier, dokumentärer och kanske thrillers.

Dokumentärer och thrillers är det inga där, men dramakomedier är det väl. Eller iofs, Jag är nyfiken-filmerna är ju lite halvdokumentära. Har du inte sett dem rekommenderar jag det! De känns faktiskt bra och nyskapande fortfarande över 40 år senare.

Vill du se något lättsmält men lite tråkigt kan du se The Station Agent. Handlar om en dvärg som är lite enstörig och umgås med ett par människor i en by.

Vill du se en rätt udda film utan direkt handling men med massor av minnesvärda scener kan du se Gitarrmongot. Samma kille som gjorde De ofrivilliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

misterx (oregistrerad)

Dokumentärer och thrillers är det inga där, men dramakomedier är det väl. Eller iofs, Jag är nyfiken-filmerna är ju lite halvdokumentära. Har du inte sett dem rekommenderar jag det! De känns faktiskt bra och nyskapande fortfarande över 40 år senare.

Vill du se något lättsmält men lite tråkigt kan du se The Station Agent. Handlar om en dvärg som är lite enstörig och umgås med ett par människor i en by.

Vill du se en rätt udda film utan direkt handling men med massor av minnesvärda scener kan du se Gitarrmongot. Samma kille som gjorde De ofrivilliga.

Ska se om jag kan tanka ner, Jag är nyfiken filmerna och Gitarrmongot. Verkar vara riktigt bra filmer.

The Station Agent har jag redan sett, tyckte den var lite halv tråkig precis som du sa.

Men bra tips annars. Tack.

Redigerat av misterx
Link to comment
Dela på andra sajter

misterx (oregistrerad)

En dag ska jag skriva en countrylåt som heter "I Gave Her the Ring, and She Gave Me the Finger".

Haha! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...