Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Vad kännetecknar ett hiphopbeat?

Ungefär som Micke beskrev det tror jag. ☺️

Nämen, ett stadigt beat, någon go melodi och någon som rappar. Min yngre bror rappar så därför gör jag ett sånt beat. Såhär blev det, jag på guran:

Postat (redigerat)

Och som vanligt kan jag inte låta bli att slänga in lite mysiga färgade ackord. xD

Em7sus2, Am7 och Cmaj7 lyckades jag få in där. Det är såå inte hip-hop. 😄 Men tycker det blir roligare och snyggare beat då.

Redigerat av Memphis
Postat

Attans va nice memphis! Funky stuff!

Tack som attan slej! 😮🙂

Jag har f.ö klippt tånaglarna. 😑

Va gott!

Postat (redigerat)

jag har jobbat som målare så är rätt van att färga jag med. 😑

funny-pictures-this-owl-laughs-out-loud_113862160.jpg

Redigerat av Memphis
Postat

Ungefär som Micke beskrev det tror jag. ☺️

Nämen, ett stadigt beat, någon go melodi och någon som rappar. Min yngre bror rappar så därför gör jag ett sånt beat. Såhär blev det, jag på guran:

Det där lät ju som riktig musik.

Postat

Och som vanligt kan jag inte låta bli att slänga in lite mysiga färgade ackord. xD

Em7sus2, Am7 och Cmaj7 lyckades jag få in där. Det är såå inte hip-hop. 😄 Men tycker det blir roligare och snyggare beat då.

🥰

Postat (redigerat)

Det ska vara samplingar om det ska vara hiphop!

Din mamma!

Nämen, allt utom gitarren är ju samplingar ffs. Och den har jag ändå klippt så det låter samplingsaktigt.

edit, jaha, det kanske var ett uttalande angående Saddams fråga förut? 😛

Redigerat av Memphis
Postat

Din mamma!

Nämen, allt utom gitarren är ju samplingar ffs. Och den har jag ändå klippt så det låter samplingsaktigt.

Ja men jag menar från gamla skivor, inte samplade instrument.

Postat

Ja men jag menar från gamla skivor, inte samplade instrument.

Jasså jaha, du menar så. Jo, det brukar ju vara vanligt förstås, men så kan man ju inte säga. Det är som att säga att en metal-låt måste ha ett gitarrsolo.

Postat

Jasså jaha, du menar så. Jo, det brukar ju vara vanligt förstås, men så kan man ju inte säga. Det är som att säga att en metal-låt måste ha ett gitarrsolo.

synthsolo!

Postat

En metal-låt måste ha ett gitarrsolo.

Postat

Det måste den faktiskt! 😠

Eller nej, förresten inte.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.