Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

YYYEEESSSSS!!! Fick igång det igen. 😄

Misstänkte också att det var USB relaterat. Så bytte port -> startade om -> Fick ställa in rätt i kontrollpanelen igen, POFF! Så funkade det. ☺️

Hoppas bara det inte fortsätter strula varje gång jag stänger av datorn. 😑

😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

YYYEEESSSSS!!! Fick igång det igen. 😄

Misstänkte också att det var USB relaterat. Så bytte port -> startade om -> Fick ställa in rätt i kontrollpanelen igen, POFF! Så funkade det. ☺️

Hoppas bara det inte fortsätter strula varje gång jag stänger av datorn. 😑

😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas bara det inte fortsätter strula varje gång jag stänger av datorn. 😑

Så hade jag det med mitt Terratec... eller kanske var tredje gång. Man lär sig leva med det, men det sega är ju att man börjar dra sig för att spela in för det är sånt krångel varje gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

YYYEEESSSSS!!! Fick igång det igen. 😄

Misstänkte också att det var USB relaterat. Så bytte port -> startade om -> Fick ställa in rätt i kontrollpanelen igen, POFF! Så funkade det. ☺️

Hoppas bara det inte fortsätter strula varje gång jag stänger av datorn. 😑

🥰

Har något liknande med mitt också. När jag väcker datorn från sovläget så tappar den bort ljudkortet. Måste dra ur och i sladden igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för övrigt rengjort Natalie och satt på nya strängar nu. Jag lyckades dock inte få till intoneringen eller stränghöjden som jag ville. 😑 Jag låter en expert kolla på det sen. Den är iallafall good to go inför lördagens gig! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hopp, mitt ljudkort har lagt av. 🙁 Det är verkligen inte meningen att jag ska syssla med inspelning tror jag. Gudarna vill något annat. Kanske ska bli hora?

🙁 (omedelbart följt av 🙂 när du fixade det.

Nej just det! Han köpte Focusrite ju.

😆

Beggat var det iofs :rolleyes:

Hej Längsta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Actually, Anonymous har gått ut och sagt att detta inte kommer från dom, och att dom aldrig skulle skjuta "budbäraren", vad det nu betyder. xD

Bra att DN har kollar upp saker ordentligt då och skriver en sån artikel. Sopor!

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten Micke om jag inte sagt det innan: lycka till som fan på giget på lördag! 🥰 Power tip: fixa intoneringen och stränghöjden a s a p 😮

THanks. 🥰

Ja alltså, stränghöjden är inga som helst problem och intoneringen är det väldigt lite som behöver justeras. Det låter och känns fortfarande asbra, jag är bara ute efter den där milimeter-precisionen. ☺️ Jag kommer nån gång efter giget att fixa alla sådana smådetaljer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror Anonymous sa det i efterhand. Men jag vet inte om DN har gjort en korrektion på det eller ej, så... xD

Jaha, så kan det iofs vara. Sopor om de inte korrigerat än då. xD Såg att någon nämnt det i kommenterarna också.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt att ordermusic har en bugg som gör att man inte får en orderbekräftelse. Jag trodde att det berodde på att jag betalat via Handelsbanken 😱 Skönt att jag inte behöver grubbla mer på det (tydligen var det så att killen tog hem guran redan innan jag gjort själva beställningen 😑 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Set list:

I. Intro tape

II. Through the veils of a fever

III. Frustrate

IV. Shallow graves

V. Monodream

VI. Disillusioned Soldier

Jag är faktiskt väldigt, väldigt nöjd med setlisten vi skrev. 🙂 Den går upp och ner i tempo och energi på ett bra sätt, samtidigt som vi avslutar med högsta möjliga energi. ☺️ Det enda är att första låten kanske inte känns klockren som första låt, men den går å andra sidan ihop med introt vi brukar köra, så... ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Set list:

I. Intro tape

II. Through the veils of a fever

III. Frustrate

IV. Shallow graves

V. Monodream

VI. Disillusioned Soldier

Jag är faktiskt väldigt, väldigt nöjd med setlisten vi skrev. 🙂 Den går upp och ner i tempo och energi på ett bra sätt, samtidigt som vi avslutar med högsta möjliga energi. ☺️ Det enda är att första låten kanske inte känns klockren som första låt, men den går å andra sidan ihop med introt vi brukar köra, så... ☺️

En polare sa nån gång att det ska alltid kännas som om setet är för kort - man ska alltid lämna publiken när dom vill ha mer. xD

Ungefär vad klockar ni setlisten på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...