Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 3


debatt

Recommended Posts

Annons

let's do it like they do on the discovery channel

jag fattar inte riktigt det där... antingen menar de animal planet, eller också vill de bygga maskiner av skrot, skaffa omaka kollegor att bygga motorcyklar med, eller krossa myter. Allt i sällskap av en jävla massa män.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag fattar inte riktigt det där... antingen menar de animal planet, eller också vill de bygga maskiner av skrot, skaffa omaka kollegor att bygga motorcyklar med, eller krossa myter. Allt i sällskap av en jävla massa män.

Animal Planet ägs av Discovery. Sen vet jag inte hur US-tablån såg ut när den där textraden kom till. Jupp, jag har tänkt på just det där jag också vid något tillfälle. xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte göra slag i saken och äntligen byta strängar på min bas (ett halvår sedan sist) men jag kan för mitt liv inte komma på vilka strängar jag ska ha 😊 Vilken är "standard"tjockleken? 😱

"Tacksam för snabbt svar" 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

jag fattar inte riktigt det där... antingen menar de animal planet, eller också vill de bygga maskiner av skrot, skaffa omaka kollegor att bygga motorcyklar med, eller krossa myter. Allt i sällskap av en jävla massa män.

Haha, jag har tänkt på det också att det borde vara animal planet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte göra slag i saken och äntligen byta strängar på min bas (ett halvår sedan sist) men jag kan för mitt liv inte komma på vilka strängar jag ska ha 😊 Vilken är "standard"tjockleken? 😱

"Tacksam för snabbt svar" 😉

Är det inte 50-105 som är "standard"? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte göra slag i saken och äntligen byta strängar på min bas (ett halvår sedan sist) men jag kan för mitt liv inte komma på vilka strängar jag ska ha 😊 Vilken är "standard"tjockleken? 😱

"Tacksam för snabbt svar" 😉

Dean Markley Blue Steel.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag fattar inte riktigt det där... antingen menar de animal planet, eller också vill de bygga maskiner av skrot, skaffa omaka kollegor att bygga motorcyklar med, eller krossa myter. Allt i sällskap av en jävla massa män.

Animal Planet ägs av Discovery. Sen vet jag inte hur US-tablån såg ut när den där textraden kom till. Jupp, jag har tänkt på just det där jag också vid något tillfälle. xD

Haha, jag har tänkt på det också att det borde vara animal planet.

Jag är ganska säker på att de hade ett program som handlade om djur på Discovery Channel en gång när den frivisades här (vi har inte Animal Planet eller Discovery Channel normalt). Är det då fel att i en sångtext hänvisa till en kanal som normalt inte eller i vart fall mer sällan visar djur än Animal Planet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Raggamunka!!!!!!!!!

😛

Va gott!

Jepp 🥰

Ett uttryck jag aldrig sett.

Har du kommit på det och varför?

😳

Nä, min pappa säger så om de bilarna. Och jag tror inte att han kom på det.

(Tydligen är det ett välkänt uttryck här i Västervik också 😮 )

Link to comment
Dela på andra sajter

De delar av lagen som behandlar utvecklingsstörda borde vara skrivna på lättläst svenska.

Skollagen 12 kap

Gäller från och med 1 januari 2007

2 c §

Att vara utvecklingsstörd betyder att man har det lite svårare än andra. Man kanske inte kan läsa och räkna så bra, och man kan ha svårt att förstå ibland. Om en doktor har sagt att man är en sådan person, då finns det speciella regler. Reglerna säger att man har rätt till saker som andra människor inte behöver.

En sådan rättighet är att få gå på särvux. Särvux är en skola för vuxna som är utvecklingsstörda. Där får man gå om man har fyllt 20 år, eller om man kommer att fylla 20 år senare samma halvår. Man måste också

- bo i Sverige,

- inte kunna det som man lär sig i den vanliga särskolan, den som man går när man är mindre, och

- inte vara så sjuk, eller ha så svårt att förstå, så att man inte kan lära sig något på särvux.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...